[BC3] Server, 3 netwerkkaarten kan dat??

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 18:58

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Mijn server draait zonder problemen met drie netwerk kaarten.

-intel 10 ->internet
-3com 10/100 ->lan
-realtek 10/100 -> remote

AKA Rinkel weblog

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

kwil een server bouwen. P133, 32mb, 3Gb. deze pc zorgt alleen dat we met meerdere pcs online kunnen, deze mot dan ook 24/7 aanstaan :P. nu is mijn vraag kunnen er 3 netwerkkaarten draaine op 1 pc of geeft dat probs??

btw de mobo heeft 4 PCI. waarvan 1 al wordt gebruikt voor video en geluid is onboard.
daarnaast heb ik ook nog 3 ISA sloten wat een luxe hé die asus cusl2 die heeft er geen meer :P:P:P.

maar zou het probs geven, btw ik ga hier win2k op installen :P:P:P.

nu vragen jullie je af waarom 3 netwerkkaarten nou.

* 1 om internet te ontvangen via de kabel
* 1 naar de pc die daar beneden staat
* 1 die naar boven gaat via crosslink en daar sluit ik me hub aan om internet te delen als ik ga lannuh. het netwerk is 100mbit dus vandaar 3 netwerkkaarte, 2 hubs zijn te duur :(.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 16:03

DarkSide

theres no place like ::1

geen probleem. moet lukken,
BTW je wilt een naar boven laten gaan voor internet sharing en je wilt die aansluiten op een hub dmv een crosscable??
Dit gaat niet werken. Crosscables zijn voor verbindingen zonder hub. Dus pc naar pc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
of je moet de cross-cable gebruiken om een andere PC op aan te sluiten en als er meer dan 1 PC staat kun je die cross-cable in de uplink steken van de hub.

Maar > 2 netwerk kaarten moet gewoon werken hoor, hebbik ook hier (P150 met Farallon kaartje van @home & 2* realtek 100 Mbit)
welliswaar werkt dit alles niet onder Windows maar Linux, maar dat hoeft de pret niet te drukken ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op woensdag 04 april 2001 20:12 schreef TD-er het volgende:
of je moet de cross-cable gebruiken om een andere PC op aan te sluiten en als er meer dan 1 PC staat kun je die cross-cable in de uplink steken van de hub.

Maar > 2 netwerk kaarten moet gewoon werken hoor, hebbik ook hier (P150 met Farallon kaartje van @home & 2* realtek 100 Mbit)
welliswaar werkt dit alles niet onder Windows maar Linux, maar dat hoeft de pret niet te drukken ;)

* 1 die naar boven gaat via crosslink en daar sluit ik me hub aan om internet te delen als ik ga lannuh.

ik bedoel hiermee dat die crosslink natuurlijk in mijn uplink gaat maar dan kan het toch??

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik draai hier een NT 4.0-systeempje op een P1-133 met 64 MByte geheugen, met daarin een PCI VGA-kaart, een 3Com 3C515 100Base-TX ISA Ethernet-kaart voor aansluiting op mijn backbone, en in de 3 overige PCI-sloten een voortdurend wisselende mix van Ethernet, TokenRing, FDDI, ATM, FibreChannel en andere exotische netwerk-kaarten (zowel over koper als over glasvezel). Dit systeempje gebruik ik als test-setup voor netwerk-toestanden.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op woensdag 04 april 2001 21:01 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

* 1 die naar boven gaat via crosslink en daar sluit ik me hub aan om internet te delen als ik ga lannuh.

ik bedoel hiermee dat die crosslink natuurlijk in mijn uplink gaat maar dan kan het toch??
Volgens mij kan het wel. Maar waarom zou je dat doen? Je kunt dat ding toch ook met een normale kabel in een normale poort van je hub proppen?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Maar is het ook mogelijk om 2 kaartjes voor 1 verbinding te gebruiken?? Zodat je 200Mbit tot je beschikking hebt??

• 0rbit
  • Laatst online: 19-08 14:14
Neem kwalitatief goede kaarten; Anders trek je nooit de volledige overdrachtssnelheid, omdat dat de CPU de beperkende factor is.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Kan niet!!!!

Het is dit:
Server => Gewone kabel => HUB

HUB => gewone kabel => pc''s

zo werkt het altijd overal en bij iedereen, en zal dus niet veranderen... bij niemand :)

PC => crosslink => PC
Dit werkt ook!! :)

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Op woensdag 04 april 2001 21:48 schreef Nowhere het volgende:
Kan niet!!!!

Het is dit:
Server => Gewone kabel => HUB

HUB => gewone kabel => pc''s

zo werkt het altijd overal en bij iedereen, en zal dus niet veranderen... bij niemand :)

PC => crosslink => PC
Dit werkt ook!! :)
Kan toch echt wel.....:P

Je kan crosslink kabels op een uplink poort van een hub danwel switch steken. Dit werkt als een tierelier (naja iig net zo goed als normaal;)). Niet zomaar wat blaten als je niet weet waar het over gaat.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
[update: je was me net voor;)]

en dit ook:
pc ->crosslink ->uplink hub

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Waarom zijn standaard niet alle kabels crossed en alle HUB-poorten uplink-poorten? Dan kun je toch alles met 1 type kabel, nooit meer gezeik! :-)

• Y0ur1
  • Niet online
P133, 32mb met win2k
LOL>:)>:)>:)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op woensdag 04 april 2001 22:02 schreef YT-Croc het volgende:
P133, 32mb met win2k
LOL>:)>:)>:)
jongen uit me klas draait op een P100 ook win2k >:)>:)>:).

ennuh kzal ff uitleggen waarom crosslink en niet gewoon kabel. ik kan gewoon veel beterz cross knippen. kheb wel es een gewone UTP kabel geknipt deze deed het niet toen maakte ik daar een cross van en tada hij deed het :P:P:P dus ik maar voortaan zodra het een lange kabel is alleen maar cross.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
ReseTTim: wat is dat nou weer voor iets vaags, leer ''straight''kabels knijpen man!!;)
Beiden zijn hetzelfde, behalve de volgorde van de draadjes in de stekker.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:49
Uh, ik kon dat eerst paar keer ook niet, totdat ik erachter kwam dat een straight kabel op punten 1 en 2 een paar heeft en op 3 en 6 een paar. ik had gewoon 1+2, 3+4, 5+6 en 7,8 als paren gedaan, maar dan kan je hem niet voor 100mbit gebruiken. 10mbit gaat dan nog wel net, maar is ook niet ideaal. :P En ik denk dat resettim hetzelfde probleem heeft.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Het moet werken maar dan heb je minimaal win2k, nt4 of een unix distro nodig want win98 ofzo gaat vaak al over z''n nek met 2 netwerkkaarten.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:44
Ik verwijs je even naar mijn experimentje: [topic=146781]

Het komt er op neer dat win98se met veel moeite werkt (IRQ sharing probleempje) en w2k vrolijk met 3 NICs werkt.

Lui mode: Als je een hub hebt waarom dan 3 NICs in 1 PC? (heb topic niet van A tot Z gelezen (tis al laat))

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Verwijderd

ik draai in m''n server 4 3com 100Mbit nic''s. 2 daarvan zijn gebond en geven dus een 200Mbit verbinding, met ftp is dat maximaal 18Mb/s maar dan is de cpu nog de bottleneck :+

voor bonding moet je eens bij het beowolf project kijken (http://ilab.usc.edu/beo/). Als je realtek nics wilt gebruiken (zoals in m''n werkstation) moet je die namelijk flashen om het mac-adres te veranderen :o

m''n werkstation draait nu trouwens 2 100Mbit realteks en 1 oude 10Mbit 3com omdat f*cking nt geen bonding aankan... :(

Verwijderd

Juise

WIN2K op een 133Mhzer

Win2K heeft zoiso al 64 Mb nodig atans bij mij wel

( ik heb WINNT5.0 dus Win2k Advanced Server )

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op donderdag 05 april 2001 17:42 schreef Joboskrillo het volgende:
Juise

WIN2K op een 133Mhzer

Win2K heeft zoiso al 64 Mb nodig atans bij mij wel

( ik heb WINNT5.0 dus Win2k Advanced Server )
shit als dat zo is dan ga ik ff kijken of ik nog aan die oude 30 pins ram kom, dat was toch voor de 72pins??

Pagina: 1