btw de mobo heeft 4 PCI. waarvan 1 al wordt gebruikt voor video en geluid is onboard.
daarnaast heb ik ook nog 3 ISA sloten wat een luxe hé die asus cusl2 die heeft er geen meer :P:P:P.
maar zou het probs geven, btw ik ga hier win2k op installen :P:P:P.
nu vragen jullie je af waarom 3 netwerkkaarten nou.
* 1 om internet te ontvangen via de kabel
* 1 naar de pc die daar beneden staat
* 1 die naar boven gaat via crosslink en daar sluit ik me hub aan om internet te delen als ik ga lannuh. het netwerk is 100mbit dus vandaar 3 netwerkkaarte, 2 hubs zijn te duur
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
BTW je wilt een naar boven laten gaan voor internet sharing en je wilt die aansluiten op een hub dmv een crosscable??
Dit gaat niet werken. Crosscables zijn voor verbindingen zonder hub. Dus pc naar pc.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Maar > 2 netwerk kaarten moet gewoon werken hoor, hebbik ook hier (P150 met Farallon kaartje van @home & 2* realtek 100 Mbit)
welliswaar werkt dit alles niet onder Windows maar Linux, maar dat hoeft de pret niet te drukken
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Op woensdag 04 april 2001 20:12 schreef TD-er het volgende:
of je moet de cross-cable gebruiken om een andere PC op aan te sluiten en als er meer dan 1 PC staat kun je die cross-cable in de uplink steken van de hub.
Maar > 2 netwerk kaarten moet gewoon werken hoor, hebbik ook hier (P150 met Farallon kaartje van @home & 2* realtek 100 Mbit)
welliswaar werkt dit alles niet onder Windows maar Linux, maar dat hoeft de pret niet te drukken
* 1 die naar boven gaat via crosslink en daar sluit ik me hub aan om internet te delen als ik ga lannuh.
ik bedoel hiermee dat die crosslink natuurlijk in mijn uplink gaat maar dan kan het toch??
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Volgens mij kan het wel. Maar waarom zou je dat doen? Je kunt dat ding toch ook met een normale kabel in een normale poort van je hub proppen?Op woensdag 04 april 2001 21:01 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
* 1 die naar boven gaat via crosslink en daar sluit ik me hub aan om internet te delen als ik ga lannuh.
ik bedoel hiermee dat die crosslink natuurlijk in mijn uplink gaat maar dan kan het toch??
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Verwijderd
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Het is dit:
Server => Gewone kabel => HUB
HUB => gewone kabel => pc''s
zo werkt het altijd overal en bij iedereen, en zal dus niet veranderen... bij niemand
PC => crosslink => PC
Dit werkt ook!!
www.kuiphuis.nl
Verwijderd
Kan toch echt wel.....:POp woensdag 04 april 2001 21:48 schreef Nowhere het volgende:
Kan niet!!!!
Het is dit:
Server => Gewone kabel => HUB
HUB => gewone kabel => pc''s
zo werkt het altijd overal en bij iedereen, en zal dus niet veranderen... bij niemand
PC => crosslink => PC
Dit werkt ook!!
Je kan crosslink kabels op een uplink poort van een hub danwel switch steken. Dit werkt als een tierelier (naja iig net zo goed als normaal;)). Niet zomaar wat blaten als je niet weet waar het over gaat.
en dit ook:
pc ->crosslink ->uplink hub
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Verwijderd
jongen uit me klas draait op een P100 ook win2k >:)>:)>:).Op woensdag 04 april 2001 22:02 schreef YT-Croc het volgende:
P133, 32mb met win2k
LOL>:)>:)>:)
ennuh kzal ff uitleggen waarom crosslink en niet gewoon kabel. ik kan gewoon veel beterz cross knippen. kheb wel es een gewone UTP kabel geknipt deze deed het niet toen maakte ik daar een cross van en tada hij deed het :P:P:P dus ik maar voortaan zodra het een lange kabel is alleen maar cross.
Beiden zijn hetzelfde, behalve de volgorde van de draadjes in de stekker.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Het komt er op neer dat win98se met veel moeite werkt (IRQ sharing probleempje) en w2k vrolijk met 3 NICs werkt.
Lui mode: Als je een hub hebt waarom dan 3 NICs in 1 PC? (heb topic niet van A tot Z gelezen (tis al laat))
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Verwijderd
voor bonding moet je eens bij het beowolf project kijken (http://ilab.usc.edu/beo/). Als je realtek nics wilt gebruiken (zoals in m''n werkstation) moet je die namelijk flashen om het mac-adres te veranderen
m''n werkstation draait nu trouwens 2 100Mbit realteks en 1 oude 10Mbit 3com omdat f*cking nt geen bonding aankan...
Verwijderd
WIN2K op een 133Mhzer
Win2K heeft zoiso al 64 Mb nodig atans bij mij wel
( ik heb WINNT5.0 dus Win2k Advanced Server )
shit als dat zo is dan ga ik ff kijken of ik nog aan die oude 30 pins ram kom, dat was toch voor de 72pins??Op donderdag 05 april 2001 17:42 schreef Joboskrillo het volgende:
Juise
WIN2K op een 133Mhzer
Win2K heeft zoiso al 64 Mb nodig atans bij mij wel
( ik heb WINNT5.0 dus Win2k Advanced Server )