[BC3] Fluctuaties in lichtnet??

Pagina: 1
Acties:

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb een duron 800 met een 256 mb en een gf 2 mx, scsi brander, 1x scsi cdrom, 1x ide cdrom, 30 gig ata 100 schijfje in een inwin kast met 300 watt voeding, nu is het probleem dat m''n bak vaak opeens afslaat en aangezien dit een oud huis is kon het denk ik wel eens aan de stroomvoorziening liggen, met een 250 voeding resette hij soms ook maar nu echt veel vaker...

Nu is mijn vraag of dit inderdaad aan de bekabeling kan liggen (wekkerradio gaat soms ook spontaan uit en weer aan)en dat bv een UPS uitkomst kan bieden, of misschien of misschien is er wel een heel andere oplossing...ik weet het niet meer iig |:(

Verwijderd

Ghost!!

Kan aan je bedraading liggen ik woon zelf ook in woning dat 100 jaar oud is toen ik nieuwe leidingen geplaats had was het over...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Als het aan de stabiliteit ligt kan een UPS zeker helpen. Kan je het beste eentje nemen die ook pieken afvlakt, mochten die zich voor doen dan zit je iig veilig. :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wekkerradio uit en aan... ik denk dat het inderdaad aan de leidingen zal liggen, veel huizen hebben nog oude leidingen, gevaarlijk en onbetrouwbaar

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Een goede UPS zou je problemen zo weg moeten filteren.

• Illusion
  • Laatst online: 00:27

Illusion

(the art of)

kan best de leidingen zijn
zit je op dezelfde groeep (stop,zekering) als bijv een de wasmachine of de koelkast? dat kan voor problemen zorgen bij slechte leidingen
je kan het testen, haal voor 2 tientjes (lenen is natuurlijk beter) een multimeter zet die op 700 V AC en steek de pennen in het stopcontact
gewoon aanlaten staan en computeren. zakt de spanning onder de ca 215 Volt dan is er iets neit goed, blijft hij altijd boven de 220 a 230, dan is het wat anders

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het kan ook aan je locale energie-bedrijf liggen, die leveren ook niet altijd hetzelfde. Een van de redenen dat men naar 230/240V wil gaan is om voldoende "overspanning" te hebben om niet te ver onder de 220V te zakken bij plotselinge toename van het gebruik (bijvoorbeeld ''s winters tussen 17:00 en 18:00 als iedereen thuiskomt en licht en verwarming aansteekt).

Aan de andere kant moet je ook rekenen dat elk verlengsnoer/contactdoos zo''n 5 V aan spanning kost.

Bij een locatie waar ik werkte kregen we van het energie-bedrijf maar 214 V aan de deur afgeleverd, en met gebouw-bekabeling en verlengsnoeren zakten we op een drukke kamer onder de 200 V. Als iemand op die kamer zijn grote monitor aanzette, zakte het tijdelijk tot 190 V, en kwam het daarmee onder de limiet van de UPS, die dan ging staan gillen. Uiteindelijk de limiet van de UPS maar tot 180 V teruggedraaid, maar leuk is dat niet.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Hmmz stroom eens naar de andere kant v/h huis leggen en morgen een UPS aansluiten, hopen dat het dan afgelopen is met dat gedoe...maar reply gaarne door ;)
Pagina: 1