[BC3] Nieuwe pc instabiel

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Effe een update:

Ik heb de kaarten zo gezet dat ze geen IRQ sharing hebben met elkaar/AGP kaart. Kennelijk was dit niet zo super. Ik heb me SbLive! 2 naar beneden verschoven. Nu heeft SbLive! en Netwerkkaart met de OnBoard USB Controller, maar ik ben van alle vastlopers af!!!! Ook win2k loopt retestabiel.

Dit allemaal na een vervanging van me geheugen en powersupply (350 ipv 300, maar als ik de geluidskaart niet op een andere plaats zet, loopt ie net zo hard vast) >:).

Ik wou het effe kwijt.

Mijn pc:
AMD 900 (unlocked; denk ik, nog niet overgeklocked, wel gepotlood)
256Mb PC133 Dane-Elec
ASUS A7V-133 mobo
ATI Radeon 64Mb DDR VIVO
SbLive Player! 1024
10/100mbit Netwerkkaart
30Gb IBM DTLA U100 HD
6.4Gb Maxtor U66 HD
Atapi ZipDrive & Floppy

Ik gebruik via4in1 4.28 en standaard graphics drivers onder win98.

Mijn probleem is dat als ik bijvoorbeeld 3DMark of ATI Demo draai, hij me na een tijdje gewoon eruitgooit, of nog erger, het geluid doorgaat maar het beeld bevriest. Het enige wat ik dan kan doen is reset.

Het is niet de temp, want me proc is 51C en mobo 26C.

Welke drivers, bios (mobo is nu origineel 1001C), etc moet ik gebruiken????

P.S. 30Gb op U100 primary master
6.4 op U66 primary master
Zip op U66 secondary master
Cd-Rom op U66 secondary slave
P.S.S. Hd''s staan verticaal, is dat een probleem?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Exocet
  • Niet online
wat voor voeding heb je?

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb 300Watt + 2 extra fans. Moet toch lukken?

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
probeer gewoon es de detonator 10.80 drivers es voor je videokaart....zijn hier te halen

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

Op woensdag 04 april 2001 12:41 schreef tjAb82 het volgende:
probeer gewoon es de detonator 10.80 drivers es voor je videokaart....zijn hier te halen
Hij heeft geen geForce kaart! Directx 8 al geinstalleerd?

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 07:16
cool,
ik dacht dat dat bevriezen alleen bij geforcen gebeurde,
bij mij is het een stuk minder geworden (bevriezen) sinds ik er een koelertje op die kaart heb geschroefd,
kan idd ook aan je voeding liggen, voor jou config moet je min een 300 w hebben,
suc6
grtz onne

Verwijderd

zat ik ook aan te denken ja... je voeding

• Buggle
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Ik weet niet of je er iets aan hebt, zo te zien heb je er een goede dimm inzitten,
Maar:
Laatst bouwde ik ook mijn eigen PC, maar hij bleek absoluut niet stabiel te zijn; precies jouw probleem: 3D Mark deed ''t niet.

Omdat ik sneller geheugen wilde heb ik Kingmax geheugen gekocht en nu doet ''ie het perfect :9

Moraal van dit verhaal: Werkgeheugen kan de boel fiks verzieken. Misschien kun je dit natrekken.
Het is maar een suggestie

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Flauw zeg! Ik heb precies Dane-Elec gekocht omdat het goed zou zijn. En nu is ie opeens slecht??

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
je DIMM kan toch gewoon kapot zijn? Dan geefje ''m netjes terug aan je leverancier met de boodschap dat ie niet goed is (zeggen wat niet goed is :)) en dan krijg je een nieuwe. Aan het geheugen merk ligt het iig niet! (maar dat bedoelde die andere er ook niet mee)

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op woensdag 04 april 2001 13:44 schreef InterCC het volgende:
je DIMM kan toch gewoon kapot zijn? Dan geefje ''m netjes terug aan je leverancier met de boodschap dat ie niet goed is (zeggen wat niet goed is :)) en dan krijg je een nieuwe. Aan het geheugen merk ligt het iig niet! (maar dat bedoelde die andere er ook niet mee)
Is ie ook kapot als ik hem met DocMem test en ie alles goed doet?? Want als die het fout doet is ie echt slect. Maar ik zal nog een keertje kijken

Verwijderd

Andere Via drivers, je sb-live en alle andere kaarten er uit gooien (nee, niet je video kaart!!!) en kijken of het werkt, dan langzaam weer op bouwen, dus 1 voor 1 alle kaarten er weer in.

Let ook op de volgorde van de kaarten.

bijv:

video
leeg
leeg
sb-live
leeg
netwerk

[o,ja het is P.P.S. Post post-scriptum (ook wel Na na-schrift)]

• Pnothy
  • Laatst online: 29-01-2024
Nou ja, ik had met de G400 ook dat het beeld stil bleef staan en geluid doorging (steeds bij Matrix gedeelte in 3dmark2001. Heb ik opgelost met andere drivers voor de videokaart...) Zou ik eerst eens proberen dus. ATI driver vervangen

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Op woensdag 04 april 2001 12:59 schreef Darkvater het volgende:
Ik heb 300Watt + 2 extra fans. Moet toch lukken?
Ik heb een 300 Watt voeding gehad in mijn nieuwe pc. En die crashte om de haverklap...
Heb hem weggebracht en ik gaf aan de winkelier mee dat de voeding waarschijnlijk defect was. Krijg hem terug... zelfde probleem, hebben ze nix gevonden, ikke kwaad terug en eiste een nieuwe voeding, die werd er ingezet en toen deed ie het prima. Ik denk dat je in die richting moet zoeken.

Freelance tweaker

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Dank voor alle reacties. Ik heb voor de gein mijn zip eruitgetrokken, en nu loopt hij bijna niet meer vast. Betekent dit:
1. Zip is klote (staat op secondary master, cd is slave. Op primary staat 6.4gb en op primary ata100 30gig)
2. Powersupply trekt het niet (is 300Watt niet genoeg of powersupply is gewoon klote??)

Iemand?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18
Mischien combi southbridge/sounblaster Live! of IRQ-sharing met grafische kaart. Toevallig iets zitten in PCI-slot 1?

• TheBigBug
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Kijk hier even:
http://www.tweakers.net/nieuws/16442
Het zou goed kunnen dat jij hier last van hebt. Het schijnt dat niet iedereen er last van heeft, maar dat het wel voor vreemde problemen kan zorgen. Ik heb er iig geen last van.

Greetz, The Big Bug :)

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op zaterdag 07 april 2001 10:16 schreef White Feather het volgende:
Mischien combi southbridge/sounblaster Live! of IRQ-sharing met grafische kaart. Toevallig iets zitten in PCI-slot 1?
Nee, niks. Ik heb express het mobo boekje doorgenomen om geen PCI-sharing te doen. Wat ook vreemd is dat als ik win98 opstart, en dan windows explorer op wil starten, lijkt ie of ie vastloopt, maar na 30secs doet ie het wel weer. Op het moment dat ik mijn ata100 hd uittrek, doet ie dat niet

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
omhooog :D

Verwijderd

download de laatste mobo-drivers...
heb ik ook tijd geleden gehad.. had me mobo problemen met de pci-bridge ofzo...

Khad nieuwe drivers geïnstaleert, en verder nooit meer prob''s mee gehad
Pagina: 1