[BC3] Geet tv beeld met PCTV Pro

Pagina: 1
Acties:

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een Miro PCTV Pro (stereo tv, teletekst en fm stereo radio) en krijg alleen een roze beeld bij de tv zenders. Hij vindt wel zenders, dus opzich zit de kabel goed, maar geen beeld, helaas. Ik heb wel geluidontvangst, maar dat is echt enorm slecht. Veel ruis, maar enkele zenders zijn ruisloos. Mijn tv en videorecorder hebben op dezelfde aansluiting prima ontvangst (zijn dus niet tegelijkertijd aangesloten).

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? Mijn systeem:

P3-800E (effe geen oc)
Abit BE6-2 Raid
256MB Ram PC133
Asus V7100/T 32MB(GF2MX met tv out)
Miro PCTV Pro
SB Live Platinum
3com 3c905c-tx netwerkkaart

Ik gebruik win2k en winME (dualboot). In beide OS''en doet hij het niet. Ik heb ook de detonator 3 drivers van nVidia geinstalleerd en de nieuwste Miro (4.02 voor winME en win2k en 4.02a voor win2k)

Bij voorbaat hartelijk dank voor de hulp

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:06
Heeft voor zover ik kan opmaken uit je verhaal met Overlay te maken. Bij NVidia kaarten moest je iets in je registry veranderen van de overlaymode.

zoek even op webboard.pinnaclesys.com/read_forums.asp?WebboardID=1&SectionID=13&lng=1 naar overlay. Ik weet zeker dat het antwoord daar ergens staat, heb namelijk precies hetzelfde probleem gehad.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Zo, je was nog laat op vannacht..;)

Maarre, welke versie van DirectX gebruik je? Ik heb ook een Pctv Pro, ik draai win2k met DirectX 8.0a. Werkt prima, ook in fullscreen.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 04 april 2001 11:10 schreef Garibaldi het volgende:
Zo, je was nog laat op vannacht..;)

Maarre, welke versie van DirectX gebruik je? Ik heb ook een Pctv Pro, ik draai win2k met DirectX 8.0a. Werkt prima, ook in fullscreen.
Beide bedankt voor de hulp, ik ga er mee aan de slag. Eerst dX8a effe installeren en kijken, dan registry editten...

Meer suggesties blijven welkom

edit:
Ik ontdek net dat teletext ook niet werkt. Misschien dat dat weer een andere kant op wijst?

Ik heb op dat genoemde forum gezocht, maar niets over reg-editten gevonden. Ik heb inmiddels een nieuwe topic daar geopend, in de hoop dat ze er daar wat over kunnen vertellen. Euh, is dat nu een crosspost? :?

[edit2] Shit, weer wat vergeten te melden: hij geeft ook geen zendernamen meer weer, dit hangt volgens mij samen met het niet functioneren van teletext, want daar haalt hij die wijsheid vandaan toch? [/edit]

• Grrrrrene
  • Niet online
Shit zeg, er wordt gewoon niet op gereageerd door pinnacle. Kloteforum daar ook.

Als je nog kunt herinneren wat er moet worden ge-edit in de registry, wil je me dat dan effe mailen?

Verwijderd

Heb je geprobeert ff een tv naar boven te halen en te controleren of die kabel wel goed is?

Want ik neem aan dat dat het eigenlijk is...

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 04 april 2001 22:01 schreef shevar het volgende:
Heb je geprobeert ff een tv naar boven te halen en te controleren of die kabel wel goed is?

Want ik neem aan dat dat het eigenlijk is...
Jawel hoor:
Mijn tv en videorecorder hebben op dezelfde aansluiting prima ontvangst (zijn dus niet tegelijkertijd aangesloten).
:)

Maar al met al is het probleem nog niet opgelost. Ik heb inmiddels DirectX 8.0a en heb via de in de 1e reactie geposte link gezocht, helaas zonder suc6.

Verwijderd

Zorg er ook voor dat in je BIOS de optie "Plug and PLay OS Installed"op yes staat. Moet in ieder geval voor werking onder Win2K.

Suc6 ermee, Gretz

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 04 april 2001 22:18 schreef Gretzky het volgende:
Zorg er ook voor dat in je BIOS de optie "Plug and PLay OS Installed"op yes staat. Moet in ieder geval voor werking onder Win2K.

Suc6 ermee, Gretz
Ik zal zo effe kijken, misschien dat ik dat per ongeluk uit heb gezet...?

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:02
Ik heb sterk het vermoeden dat het signaal dat de tv-kaart ingaat te zwak is. Ik heb zelf een Hauppage WinTv Go en ik had ook het probleem dat ik bij een of 2 zenders maar beeld en bij de rest ook alleen maar geluid en zodra ik de kabel in de tv duwde dean deed die het wel gewoon. Het blijkt dus dat de tv/video een ingebouwde versterker heeft en sinds ik een losse versterker (fl 100,- :( ) heb gekocht is er niks meer aan de hand en doet alles het gewoon.

Verwijderd

Op woensdag 04 april 2001 22:27 schreef $n@p$hot het volgende:
Ik heb sterk het vermoeden dat het signaal dat de tv-kaart ingaat te zwak is. Ik heb zelf een Hauppage WinTv Go en ik had ook het probleem dat ik bij een of 2 zenders maar beeld en bij de rest ook alleen maar geluid en zodra ik de kabel in de tv duwde dean deed die het wel gewoon. Het blijkt dus dat de tv/video een ingebouwde versterker heeft en sinds ik een losse versterker (fl 100,- :( ) heb gekocht is er niks meer aan de hand en doet alles het gewoon.
Dit is inderdaad ook een bekend probleem. Je moet echt een goeie afgeschermde (lees: zo dik mogelijke) coax kabel gebruiken, anders heb je ontzettend veel kwaliteitsverlies.

Gretz

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 04 april 2001 22:27 schreef $n@p$hot het volgende:
Het zou inderdaad kunnen, maar hoe test ik dat? Ik zal hem eens meenemen (incl pc) naar mijn ouders, daar doet hij het wel (in hun pc). Het geluid is overigens bij alle zenders errug goed, geen ruis of wat dan ook, en nog stereo ook.

Maar als iemand weet wat ik dan toch in de registry moet veranderen aangezien ik een nVidia kaart heb, hou ik me aanbevolen.

Ik heb trouwens plug-n-play OS "enabled" in de bios, dus dat is het probleem ook niet.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 04 april 2001 22:39 schreef Gretzky het volgende:

[..]

Dit is inderdaad ook een bekend probleem. Je moet echt een goeie afgeschermde (lees: zo dik mogelijke) coax kabel gebruiken, anders heb je ontzettend veel kwaliteitsverlies.

Gretz
Kabel is maar een meter of 2 lang, ik zit namelijk op 2 meter van de kabelingang af. Er zit nog een kabelversterker tussen omdat we hier met een studentenhuis zitten (3 huisgenoten). De tv kaart van een huisgenoot van me doet het wel.

Volgende week wil ik mijn server af bouwen en dan kan ik hem daar nog in testen... Als hij het daar wel in doet weet ik dat het niet aan de signaalsterkte ligt.

Verwijderd

Kijk anders ff of je in primary mode wel beeld heb (ctrl +3 en dan bij videoweergave "Primary Forceren" aanvinken)en probeer anders ook Pal M/N ipv gewoon pal instelling.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 04 april 2001 22:58 schreef Gretzky het volgende:
Kijk anders ff of je in primary mode wel beeld heb (ctrl +3 en dan bij videoweergave "Primary Forceren" aanvinken)en probeer anders ook Pal M/N ipv gewoon pal instelling.
Enige verschil is dat hij in primary mode zwart beeld geeft, niet roze... Andere Pal instellingen veranderen er niks aan...

Verwijderd

Ik weet niet hoor, maar ik heb nix hoeven veranderen in t register. Ik heb een v7700 en da''s toch ook een nVidia kaartje dacht ik :) . Bij de Pinnacle pctv pro zit een testprogramma die alle functies afloopt om te kijken of alles naar behoren functioneert (overlay, opname, fullscreen). Zit dat niet bij deze kaart, dan weet je misschien weer iets meer :?

Ik weet ook niet, ik probeer maar wat :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 04 april 2001 23:10 schreef AirHead het volgende:
Ik weet niet hoor, maar ik heb nix hoeven veranderen in t register. Ik heb een v7700 en da''s toch ook een nVidia kaartje dacht ik :) . Bij de Pinnacle pctv pro zit een testprogramma die alle functies afloopt om te kijken of alles naar behoren functioneert (overlay, opname, fullscreen). Zit dat niet bij deze kaart, dan weet je misschien weer iets meer :?

Ik weet ook niet, ik probeer maar wat :)
Ja, dat progje heb ik ook, hij komt tot de testbeeld-test. Daar gaat het fout, ik zie geen testbeeld, maar een zwart vlak. Als ik zeg dat het testbeeld wel te zien was mislukt direct daarna de opnametest.

Ik heb al met de pinnacle helpdesk gebeld, maar die verslijten mij voor een computerleek ofzo. Ik heb echt de meest standaard dingen al geprobeerd, maar als ik te horen krijg (tijdje geleden) dat het heel normaal is dat na 2 maanden gebruik de coax connector niet meer klemt om de coax stekker, dan twijfel ik een beetje aan de kundigheid van de helpdeskmedewerkers daar. Ik heb hem na veel gedram toen om kunnen ruilen voor een nieuwe.

Sindsdien doet hij het niet meer, volgens hen omdat ik een nieuwere revisie heb. Leuk, maar wat moet ik daar nou mee :?

Het enige wat ik nog als mogelijke oorzaken zie is het volgende:

- een of andere vage registry edit als het blijkbaar toch aan mijn videokaart ligt.
- een kabelversterker achter mijn tv kaart hangen, aangezien het signaal waarschijnlijk te zwak is.

Alle hulp is welkom hoor, ook belachelijke vermoedens of wat dan ook, ik kom er zelf toch niet meer uit. Ik heb de meest gangbare dingen geprobeerd (andere irq''s, andere pci sloten, andere hardware eruit...)

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 20:56
Probeer eens zenders te zoeken op de "antenne", en NIET op de "kabel". Bij mij deden hierom sommige zenders het ook niet.

Ik heb ook een 7100, en ik heb detonator 6.62 WHQL (standaard drivers gaven wel beeld maar schaalde het beeld niet mooi). Ik heb een PCTV, geen pro maar volgens mij maakt dat niks uit voor het beeld... BTW ik zit 10 meter van de kabelingang af en ik heb goed beeld 8-).

Als je test het ook niet goed doet dan ligt het uberhaupt niet aan het signaal, of aan de antenne/kabelinstelling. Probeer eens alle pinnacle sjit er af te gooien, opnieuw beginnen en per versie te kijken of hij het doet. Als ie het niet doet, dan andere video driver, pinnacle sjit opnieuw en weer proberen...

Verwijderd

Nou die signaal versterker mag je vergeten. t is duidelijk de overlay wat niet functioneert, daardoor heb je dat rose scherm, daar helpt een signaalversterker ook niet bij. Maar wat je daar aan moet doen, dat is de vraag..... Zoek ff hier op tweakers of mensen al die reg edit weten :?

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 04 april 2001 23:31 schreef misfire het volgende:
Probeer eens zenders te zoeken op de "antenne", en NIET op de "kabel". Bij mij deden hierom sommige zenders het ook niet.

Ik heb ook een 7100, en ik heb detonator 6.62 WHQL (standaard drivers gaven wel beeld maar schaalde het beeld niet mooi). Ik heb een PCTV, geen pro maar volgens mij maakt dat niks uit voor het beeld... BTW ik zit 10 meter van de kabelingang af en ik heb goed beeld 8-).

Als je test het ook niet goed doet dan ligt het uberhaupt niet aan het signaal, of aan de antenne/kabelinstelling. Probeer eens alle pinnacle sjit er af te gooien, opnieuw beginnen en per versie te kijken of hij het doet. Als ie het niet doet, dan andere video driver, pinnacle sjit opnieuw en weer proberen...
Nou, ik heb dus ook al een keer op antenne geprobeerd, maar helaas. Ook dit helpt niks. Dat het signaal sterk genoeg was leek mij ook al, aangezien de overige tv''s, video''s en tvkaarten het prima doen. Beeld is eigenlijk best wel goed.

• B@RT
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-02-2024
- check of je tv-kaart niet op hetzelfde interrupt request staat als je Creative geluidskaart (dat was bij mij dus wel zo, het gaf dezelfe symptomen)

Ik weet het, het is een belachelijke suggestie. maar daar vroeg je ook om :P

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 00:06 schreef B@RT het volgende:
- check of je tv-kaart niet op hetzelfde interrupt request staat als je Creative geluidskaart (dat was bij mij dus wel zo, het gaf dezelfe symptomen)

Precies, daar vroeg ik om. Ik sta dus open voor alle suggesties.

[edit] Nee, PCTV Pro zit op 11, SB Live op 9 (zat eerder ook al op 5, maar dat gaf dezelfde resultaten)...

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 00:06 schreef B@RT het volgende:

Nou, da''s idd een goeie. Ik heb daar ook probs mee gehad, dat m''n SB en m''n PCTV Pro een hekel aan elkaar hadden. Toen ik in m''n bios irq 10 voor m''n geluidskaartje had gereserveerd was dat over. Stom |:( van me dat ik dat vergeten was, sorry........

edit: daar ligt t ook niet aan zie ik :P

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 00:10 schreef AirHead het volgende:

edit: daar ligt t ook niet aan zie ik :P
Snap je dat ik er knotsgek van wordt: hij doet het prima in een ander systeem, maar overlay wil gewoon niet werken, onder welk OS dan ook. Ik ga maar eens met verschillende detonator drivers testen..

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 00:13 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Snap je dat ik er knotsgek van wordt: hij doet het prima in een ander systeem, maar overlay wil gewoon niet werken, onder welk OS dan ook. Ik ga maar eens met verschillende detonator drivers testen..
Ja dat snap ik :P . ik ga ook wel ff zoeken voor je of ik die reg-edit kan vinduh.....

Verwijderd

ik heb dit gevonden voor je, ik hoop dat je er wat aan hebt :)
"The following instructions were provided by Bill Ball from Creative Labs, who got them from NVIDIA:
Open the Display properties.

Go to Settings, Advanced, GeForce/TNT/TNT2/TNT2Ultra, Additional Properties, Overlay Color Control.

You can make adjustments or just hit the Default button and hit OK.

Close the Display properties.

The point of this seemingly useless maneuver is that it creates a registry key that you will need IF you have not opened the Overlay Color Control sheet before. If you have, then just skip the above step.

Run Regedit and locate this key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\000#\NVIDIA\DirectDraw

Note: You may have several display entries numbered successively. Usually the last one is the active one, but if you have several that refer to other graphics cards no longer installed, you may want to delete them or run any uninstall for those cards. If you have several referring to your current card and can''t figure out which is active, you may want to reboot into Safe Mode, go into Device Manager and remove ALL display driver entries and reboot to reinstall the drivers once.

In the active DirectDraw key create a new DWORD entry called VideoBusMasterMode and give it a value of 1.

Close regedit and reboot

Try the TV card application. NVIDIA says this fixes the ATI TV Wonder and they believe it will fix the Hauppauge and other cards.

If not, run regedit again and look for this entry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\000#\NVIDIA\DirectDraw\OverlayMode

Change the value for OverlayMode from 0 through 5, restarting and testing the TV application each time."

suc6 :)

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb ik ook last van, gewoon ergens bij de configuratie van je tv programma force primary, of force overlay aanzetten en dan werkt ie!

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 00:21 schreef AirHead het volgende:
ik heb dit gevonden voor je, ik hoop dat je er wat aan hebt :)
"The following instructions were provided by Bill Ball from Creative Labs, who got them from NVIDIA:
Open the Display properties.

Go to Settings, Advanced, GeForce/TNT/TNT2/TNT2Ultra, Additional Properties, Overlay Color Control.

You can make adjustments or just hit the Default button and hit OK.

Close the Display properties.

The point of this seemingly useless maneuver is that it creates a registry key that you will need IF you have not opened the Overlay Color Control sheet before. If you have, then just skip the above step.

Run Regedit and locate this key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\000#\NVIDIA\DirectDraw

Note: You may have several display entries numbered successively. Usually the last one is the active one, but if you have several that refer to other graphics cards no longer installed, you may want to delete them or run any uninstall for those cards. If you have several referring to your current card and can''t figure out which is active, you may want to reboot into Safe Mode, go into Device Manager and remove ALL display driver entries and reboot to reinstall the drivers once.

In the active DirectDraw key create a new DWORD entry called VideoBusMasterMode and give it a value of 1.

Close regedit and reboot

Try the TV card application. NVIDIA says this fixes the ATI TV Wonder and they believe it will fix the Hauppauge and other cards.

If not, run regedit again and look for this entry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\000#\NVIDIA\DirectDraw\OverlayMode

Change the value for OverlayMode from 0 through 5, restarting and testing the TV application each time."

suc6 :)
Kijk, hier zou ik wat aan kunnen hebben, hartstikke bedankt. Alleen het probleem is dat deze key er niet tussen staat. Tot "class" kan ik alles wel vinden, maar "class" zelf staat er niet tussen.

Ik begin hoe langer hoe gekker te worden, ik blijf er nog effe mee stoeien, misschien lukt het via een omweg(getje)

Verwijderd

Dan voeg je dat toch handmatig toe :?

En wat boven dit:
"
staat is ook belangrijk natuurlijk :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 01:37 schreef AirHead het volgende:
Dan voeg je dat toch handmatig toe :?

En wat boven dit:
"
staat is ook belangrijk natuurlijk :)
Daarom snapte ik dus ook niet dat hij er niet tussen stond, want ik heb hem wel degelijk geopend, dus hij zou er tussen moeten staan. Ik ben niet zo''n registry held, dus ik wist niet dat je hem zomaar toe kon voegen :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Update: ik heb de waarden 1 tot en met 5 geprobeerd bij de key HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\0001\NVIDIA\DirectDraw

(aangenomen dat ik voor 000# een nummer in moest vullen. Ik heb het ook voor 0000 geprobeerd, maar ook dat had geen effect.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 02:26 schreef Taro het volgende:
Heb ik ook last van, gewoon ergens bij de configuratie van je tv programma force primary, of force overlay aanzetten en dan werkt ie!
Helaas, dat had ik ook al geprobeerd:
Enige verschil is dat hij in primary mode zwart beeld geeft, niet roze... Andere Pal instellingen veranderen er niks aan...

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 02:27 schreef Grrrrrene het volgende:
Update: ik heb de waarden 1 tot en met 5 geprobeerd bij de key HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\0001\NVIDIA\DirectDraw

(aangenomen dat ik voor 000# een nummer in moest vullen. Ik heb het ook voor 0000 geprobeerd, maar ook dat had geen effect.
Wel opnieuw opgestart ???

Verwijderd

Dit ook geprobeerd:

Close regedit and reboot
???

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 02:39 schreef AirHead het volgende:

[..]

Wel opnieuw opgestart ???
Uiteraard *D

Ik begin bijna te denken dat er gewoon wat mis is met de overlay van mijn videokaart... Dat zal toch niet waar zijn?

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 02:40 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Uiteraard *D

Ik begin bijna te denken dat er gewoon wat mis is met de overlay van mijn videokaart... Dat zal toch niet waar zijn?
Hmm, nee kan ik me niet voorstellen, dan zou hij volgens mij ook geen zwart beeld geven af en toe en dan weer rose......maar helemaal nix meer :) en dan is volgens mij ook je videokaart stuk :)

Verwijderd

Staat ie wel op de PAL standaard ingesteld :?

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 02:42 schreef AirHead het volgende:
Dit ook geprobeerd:
[..]

???
Dat bedoelde ik met die waarde tussen 1 en 5, je moest eerst 1 proberen en dan, als het niet werkte natuurlijk, verhogen tot 5 (in stapjes van 1). Tenminste: zo lees ik het.

Hij staat op pal standaard ingesteld ja, dat kiest hij zelf al, maar ook op de overige pal standaarden werkt het niet.

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 02:51 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik met die waarde tussen 1 en 5, je moest eerst 1 proberen en dan, als het niet werkte natuurlijk, verhogen tot 5 (in stapjes van 1). Tenminste: zo lees ik het.

Hij staat op pal standaard ingesteld ja, dat kiest hij zelf al, maar ook op de overige pal standaarden werkt het niet.
Nee, dat zijn 2 verschilende register edits hoor! je "moet" 0000-0005 proberen( dus niet 1-5), dat is één, en je moet een reg-edit (die met DWORD)invoeren die ik hierboven noemde...
Deze dus ook proberen:
Close regedit and reboot

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 02:55 schreef AirHead het volgende:

[..]

Nee, dat zijn 2 verschilende register edits hoor! je "moet" 0000-0005 proberen( dus niet 1-5), dat is één, en je moet een reg-edit (die met DWORD)invoeren die ik hierboven noemde...
Deze dus ook proberen:
Close regedit and reboot
OK, effe voor de goede orde:

ik moet die
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\0001\NVIDIA\DirectDraw

aanmaken, dan in die "map" directdraw een DWORD aanmaken en hem de waarde "1" geven?

Als dat met ...\Display\0001\NVIDIA... niet werkt, moet ik ...\Display\0002\NVIDIA... proberen, dan ...\Display\0003\NVIDIA... enzovoorts tot ...\Display\0005\NVIDIA... ?

Steeds met DWORD "VideoBusMasterMode" value 1?

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 03:00 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

OK, effe voor de goede orde:

ik moet die
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\0001\NVIDIA\DirectDraw

aanmaken, dan in die "map" directdraw een DWORD aanmaken en hem de waarde "1" geven?

Als dat met ...\Display\0001\NVIDIA... niet werkt, moet ik ...\Display\0002\NVIDIA... proberen, dan ...\Display\0003\NVIDIA... enzovoorts tot ...\Display\0005\NVIDIA... ?

Steeds met DWORD "VideoBusMasterMode" value 1?
nope je moet een DWORD waarde aanmaken en die VideoBusMasterMode noemen en die de waarde 1 geven :P , en bij die andere edit "OverlayMode" de waarde 0 niet vergeten te proberen......

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 03:01 schreef AirHead het volgende:

[..]

yep :P , en 0000 niet vergeten te proberen......
OK, aangezien ik zo laat op de avond toch niet zo heel secuur meer werk, ga ik eerst maar eens slapen. Als het niet werkt, hoor je het wel weer :P

Bedankt voor de hulp in ieder geval, voor dit soort dingen zouden ze eigenlijk een soort chat moeten hebben :)

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 03:04 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

OK, aangezien ik zo laat op de avond toch niet zo heel secuur meer werk, ga ik eerst maar eens slapen. Als het niet werkt, hoor je het wel weer :P

Bedankt voor de hulp in ieder geval, voor dit soort dingen zouden ze eigenlijk een soort chat moeten hebben :)
Nee , je moet een DWORD waarde aanmaken, die VideoBusMasterMode noemen, en DIE de waarde 1 geven....... sorry ik las je reply te snel :P

Enne, graag gedaan :)

Maarre, na 2uur snachts geef ik geen garantie meer :P

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 03:07 schreef AirHead het volgende:

[..]

Nee , je moet een DWORD waarde aanmaken, die VideoBusMasterMode noemen, en DIE de waarde 1 geven....... sorry ik las je reply te snel :P

Enne, graag gedaan :)

Maarre, na 2uur snachts geef ik geen garantie meer :P
Dat zei ik toch ook? Lees mijn reply maar effe helemaal. Die 0000 moet ik toch veranderen in 0001, 0002, 0003, 0004 en 0005? Steeds met DWORD waarde 1

Verwijderd

Nee, want je wil nu de 0000 waardes steeds veranderen dat moet niet,je moet bij deze edit:

de entry: "OVERLAYMODE" van 0-5 proberen te veranderen en telkens bij elke verandering herstarten en weer proberen. Met die 000# bedoelen ze dat er in het register een paar paden kunnen staan, daar moet je vanaf ... Class\Display\ even naar zoeken. Dat kan dus 0000 zijn, of 0001 meestal. Sorry dat ik hiervoor zo wazig aan t praten was maar hed waz al laad :) Maar deze 2 replys kloppen weer :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 03:21 schreef AirHead het volgende:
Nee, je moet bij deze edit:

de OVERLAYMODE van 0-5 proberen te veranderen en telkens bij elke verandering herstarten en weer proberen. Met die 000# bedoelen ze dat er in het register een paar paden kunnen staan, daar moet je vanaf ... Class\Display\ even naar zoeken. Dat kan dus 0000 zijn, of 0001 meestal. Sorry dat ik hiervoor zo wazig aan t praten was maar hed waz al laad :) Maar deze 2 replys kloppen weer :)
OK, dus dat wordt 0000 of 0001 voor mij, aangezien die hele key nog niet bestaat, ook niet na het openen van die overlay properties.

En dan voor de waarde van die DWORD 0-5 ingeven... Als dat zo is, heb ik het dus al wel op de goede manier gedaan, toch?

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 03:27 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

OK, dus dat wordt 0000 of 0001 voor mij, aangezien die hele key nog niet bestaat, ook niet na het openen van die overlay properties.

En dan voor de waarde van die DWORD 0-5 ingeven... Als dat zo is, heb ik het dus al wel op de goede manier gedaan, toch?
NEEEEEE, want nu haal je de 2 edits door elkaar. De DWORD entry moet gewoon op 1 blijven staan.

De OVERLAY moet je telkens proberen...
Dus beginnen met "0" en dan 1 en dan 2 en tellens opnieuw starten bij een verandering en het pctv proggie proberen
Dus zo:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\0000 of 0001\NVIDIA\DirectDraw\
OverlayMode--->O of 1 of 2 of 3 of 4 of 5

:) :) :)

Verwijderd

Heh uh, doet ie t nou al offe ?????? Anders weet ik t ook niet meer........

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 03:31 schreef AirHead het volgende:

[..]

NEEEEEE, want nu haal je de 2 edits door elkaar. De DWORD entry moet gewoon op 1 blijven staan.

De OVERLAY moet je telkens proberen...
Dus beginnen met "0" en dan 1 en dan 2 en tellens opnieuw starten bij een verandering en het pctv proggie proberen
Dus zo:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\0000 of 0001\NVIDIA\DirectDraw\
OverlayMode--->O of 1 of 2 of 3 of 4 of 5

:) :) :)
Het is me duidelijk
* Grrrrrene ploft uitgeput op bed neer :z:z:z

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 03:37 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Het is me duidelijk
* Grrrrrene ploft uitgeput op bed neer :z:z:z
phew, anders ik wel :P

t valt me nu pas op eigenlijk (ik was druk met typen :P) dat je zegt dat de key niet zo als hier staat bestaat, vind ik wel vaag by the way, maar je kunt t editten proberen.

En anders de hele zooi deinstallen t register weer opschonen t kaartje ff er uit, opnieuw opstarten en kijken of er geen fouten zij of zo, afsuiten,kaartje er weer in in een ander pci slot als dat kan, en weer de software installen, en kijken of t dan wel beter gaat. want t kaartje is niet stuk volgens mij.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 03:37 schreef AirHead het volgende:

[..]

phew, anders ik wel :P
Ben nog weer effe opgestaan: die HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\000#\NVIDIA\DirectDraw\OverlayMode, is dat ook een DWORD? want die staat er dus ook niet tussen. Vanaf Class bestaat die key niet. Moet ik dan in DirectDraw een DWORD aanmaken, of in OverlayMode een DWORD (en hoe moet hij dan heten)?

Sorry, maar ik weet echt niets van regedit |:(

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 03:50 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Ben nog weer effe opgestaan: die HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\000#\NVIDIA\DirectDraw\OverlayMode, is dat ook een DWORD? want die staat er dus ook niet tussen. Vanaf Class bestaat die key niet. Moet ik dan in DirectDraw een DWORD aanmaken, of in OverlayMode een DWORD (en hoe moet hij dan heten)?

Sorry, maar ik weet echt niets van regedit |:(
je moet idd in de directdraw "map" de DWORD waarde maken die VideoBusMasterMode heet en em dan de waarde 1 geven

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 21:55
Ik heb die kaart zelf ook met een Asus V3400
(TNT chippie). geen enkel probleem met deze combinatie. (gebruik Win2K)

het is wel zo dat de ondersteuning van W2K erg Brak is (vind ik tenminste) Programma hangt regelmatig. Als ik iets met mnn SBlive wil doen tijdens het TV kijken slaat PC direct vast. Beide kaarten zitten op een verschillende IRQ.

Zou ik ook een programma van een derde kunnen gebruiken om TV te kijken? en welk programma is dan goed?

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Bekend probleem. Zorg er voor dat je video kaart op een eigen irq zit, die niet gedeeld wordt. EVT het zelfde voor de TV kaart, maar ik dacht dat de videokaart in deze het belangrijkste is. HTH

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Pagina: 1