[BC3] Verlengen toetsenbord knoppen

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Titel is beetje vaag maar zal het ff uitleggen.

Ik ben bezig met een mp3 auto installatie. Omdat ik geen heel mobo wil in m''n auto wil ik alleen een aantal toetsen gebruiken. Hiervoor maak ik zelf een soort "keyboardje" Hoe dit allemaal moet weet ik al..

Het stukje elektronica wat in je keybord zit wil ik in de kast wegwerken (die in de kofferbak licht) Mijn vraag is dus of het mogelijk is om de toetsen met een kabel van 3 meter te verlengen... Je kunt het dus vergelijken met toets van je keyboard afhalen ..3 meterkabel eraan...dan een schakelaar...

Gaat dit werken of nie...? Wie heeft er een id over ?

Verwijderd

Ik heb ooit eens een joystick gezien die via je toetsenbord werkte (moest je er tussen schakelen).

Programmeerbare knoppen zaten erop. Je kon met de knoppen toesten van je toesenbord simuleren. Gemakkelijk te verlengen, compact en ligt lekker in de hand.

Ik zou daar eens naar zoeken. Succes.

• Dezjay
Ja maar dat is niet wat ik wil...

Kan de echte toetsenbord kabel natuurlijk verlengen alleen dan moet ik het printje van het toetsenbord ergens vorin de auto wegprutsen... wil eingelijk alle electronica bij elkaar hebben...

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
www.gistron.com
Aiwa mp3 Car player fl 875,00

is dit niks voor je:7

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
1. Oud toetsenbord pakken
2. Knoppen verlengen (openbreken, aders verlengen)
3. Proberen !

(zou ik doen)

p.s. gebruik draad met een laag Ohmage (UTP misschien??)

Concrete Loop Watercooling

• Dezjay
Nee...

1: is 875,-
2: Niet upgradeble... ken der geen 160Gb in pleuren
3: Geen evt videomogelijkheden
4: Aiwa

• Dezjay
Op dinsdag 03 april 2001 23:38 schreef FreeRider het volgende:
1. Oud toetsenbord pakken
2. Knoppen verlengen (openbreken, aders verlengen)
3. Proberen !

(zou ik doen)
Ja maar vind het zo zonde om er veel aandacht aan tegeven als iemand het wel wist :)

• FreeRider
... Jij kan de primeur hebben ! *D

Ik zou gewoon kijken welke knoppen je wilt verlengen.. volg de aders tot de eerste chip die je tegenkomt. Soldeer daar (als test) een metertje of 3-4 UTP aan (1 aderpaar) en kijk als je hem aansluit of contact maken een keypress oplevert. Zo ja dan werkt het !

In de CT (niet de C''T) stond een advertentie over het zelf maken van een MP3 jukebox met oude PC onderdelen... ongetwijfeld staat daar iets in over de besturing.

Leuk idee !

• Dezjay
Ja nouja.. zal wel ff wat vrutten vanavond

• Dezjay
Nou :) het werkt :) perfect :)

Gewoon de draden van af de print met 5mtr. utp daar maak schakelaar op en kreeg zowaar een + op m''jn scherm als ik op''t knoppie druk

• FreeRider
Kikke ! Toch weer leuk om te zien dat het allemaal niet zoveel boeit met die elctronica.. Ik wacht op de foto''s van je uiteindelijke device *D

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:01

Destruction

(ex-)Automonteur

Als ie op Windows draait zou ik zeker deze knoppen voorin monteren :

alt , ctrl , delete :P

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Dezjay
Ja rustig.. moet nog onderdelen hebben voor de voeding.. da ken nog wel een probleem zijn..

Ik heb net geprobeer om me asbak te modden tot control panel.. maar da wou dus nie.. Moe''k weer naar de sloop :) Goed heb nu een stukkie plastic en dat werkt ook :)

Draait btw eerst op DOS... todat ik een lcd scherm heb... dan gaat ie op windows... ken ik ook dvd/divx kijken :)
Pagina: 1