Toon posts:

[BC3] Netwerkkaart voor kabelinternet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zag netwerkkaarttestje staan op tweakers en allemaal reacties.
Ik heb zelf Kabelinternet via @Home en daar ben ik tot op heden nog steeds tevreden over. Van @Home heb ik een Farralel PCI-kaartje , maar ik heb nu ook een 3COM 509 Combo gekregen (voor mijn toekomstige netwerk). Weet iemand welke kaart beter is en hoe ik dat zelf eventueel kan uittesten?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

maakt dat wat uit dan wat voor merk/type kaart je daarvoor gebruikt :?
ik heb een 10/100mbit realtek (goedkopie) voor kabelinternt en een 10mbit realtek voor het thuisnetwerk..
over het internet niks te klagen...werkt prima hier met die kaart

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Of het wat uitmaakt, tja... Ik begon me dat eigenlijk pas af te vragen na het lezen van al die reacties...
Overigens, bij @Home zou ik extra moeten betalen voor een tweede pc op de kabel. Heb jij dat ook en hoe heb je dat ontlopen?

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Kwaliteit van de netwerkkaarten zal weinig uitmaken. 3com is misschien de beste en gebruik ik ook, maar met andere kaarten heb ik niet meer problemen gehad.

Bij @home kunnen ze niet gaan of jij een 2e pc op het internet aansluit. Zet op de pc waar je kabel op hebt een internet-share programma (bv. winroute of het ingebouwde programma ICS van Windows), dan kan je op die andere pc internetten.

Wil je meer informatie hierover, gebruik ff de search

It seemed like a good idea at the time

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op dinsdag 03 april 2001 22:44 schreef Jean-Pierre het volgende:
Weet iemand welke kaart beter is en hoe ik dat zelf eventueel kan uittesten?
gewoon ff die kaart erbij prikken en de kabel erin pluggen, easy toch?
het kan trouwens zijn dat je modem en Farralel kaartje van @home gekoppelt zijn aan een MAC adres, zodat je geen andere kaart kan gebruiken maar dat zou ik niet weten, ben zelf slownera user :(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb er een Intel 21041 en een Realtek 8029 kaart in zitten. Intel voor kabelmodem, en Realtek voor intern netwerk. Werk perfect :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kwalitatief is 3com beter. Vooral de service schijnt goed te zijn. Maar je merkt het amper. Kabel komt niet boven de 10mbit. 10/100 heb je dus niet nodig. Maar aangezien die dingen tegenwoordig rete-goedkoop zijn (die Real-tek kaartjes) kun je het beste gewoon die nemen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• IceStorm
  • Laatst online: 21-08 21:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Gewoon een realtek 10/100 er ingooien. Werkt allemaal perfect.

@home koppelt geen netwerkkaarten/modems aan mac adressen.. Je kunt dus naar hartelust wisselen :).

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Inderdaad, ik weet wel dat Chello die MAC addressen kopelt aan je netwerk kaart, maar niet @Home.
Ze kunnen ook niet zien of je een tweede PC gebruikt, als je een computer gebruikt om dat internet te delen (die dan dus altijd aan moet staan). Wel heb ik gezien dat er al routers zijn, met een vuurmuur, die ook automatisch IP addressen geven aan de computer achter de vuurmuur. In dit geval zit de ISP ook maar een address, heb je vuurmuur, en een klein doosje wat altijd aan kan, en geen lawaai maakt.

Met @Home kan je 3 mail addressen aanmaken, dus dan kan iedereen gewoon zijn eigen mail ontvangen, op zijn eigen computer.
Trouwens, @Home doet er niet zo moeilijk over als je het deelt. Je krijgt misschien geen ondesteuning ofzo, maar ja, dat kreeg je toch al niet echt ;)

Verwijderd

Ik heb wel s gehoord dat sommige netwerkkaarten minder proc belastend zijn.
Maar of dat echt en merkbaar is weet ik niet.

• IceStorm
  • Laatst online: 21-08 21:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 04 april 2001 09:28 schreef Rop2000 het volgende:
Ik heb wel s gehoord dat sommige netwerkkaarten minder proc belastend zijn.
Maar of dat echt en merkbaar is weet ik niet.
Dat is echt zo... Zeker op een langzamen pc merk je het verschil tussen een realtek en een 3com echt wel.. Maar om nu te zeggen dat je er op een 500+ mhz pc last van hebt.. nah.. niet echt ;).
Pagina: 1