Toon posts:

[BC3] Welke server voor MKB onderneming....

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Welke server (hardware)zouden jullie aanschaffen voor een onderneming waar 8 max. 10 clients aanhangen. Waarbij het OS W2K server gaat worden.

Zelf denk ik aan een Compaq ML350 of een HP E800...

Alvast dank voor jullie advies...

Verwijderd

Topicstarter
Dan zelf maar antwoorden... bla bla bla

Helemaal niemand dan ? :'(

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:46
Je eigen pc''tje ziet er goed genoeg uit :-)

Dat dan weer wel......

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Vanuit mijn ervaring zou ik zeggen: Compaq, maar dan wel bij een goede Service provider.

Alleen echte Service Providers zijn gemachtigd samengestelde servers te leveren, een reseller niet.

Betaal je wel een beetje meer, maar dan is de ondersteuning ook goed.

Nog iets: voor 8-10 clients is de kleinste server ook groot genoeg, tenzij je honderden gigabytes e.d. wil.

Voor het prijsverschil kun je dan wat meer intern geheugen kopen, wat voor w2k helemaal niet zo slecht is, zeker als je de op handen zijnde nieuwe NT Small business wil draaien.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
15.000 per client?? das wel erg veel

kunt ook van 4000 a 5000 uitgaan!
(incl monitor!)

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dank FoxFire, maar denk dat ik daar niet mee aan hoef te komen :-) was maar waar...

Yep, I Know zelf koop ik wel de "grote " servers in van Compaq voor m''n werk. Maar dit is m''n eerste MKB klusje en ben niet erg thuis in het kleine spul... Je begrijpt wellicht dat ik hier te maken heb met een bescheiden budget van zo''n 30 a 35-duizend piekies voor de hardware en dat maakt ''t FF moeilijk... Zeker wanneer je ook goede clients aan wilt schaffen...

• BC3 Victim
effe tellen:

server+software+backup: 10000
Printertje: 4000
Hubje 1000
Clients 15000 per8 a 10

hmmm... ik zou nog eens met de opdrachtgever gaan praten. Beter GEEN netwerk dan een SLECHT netwerk...

Geloof me, ik kan het weten...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

vinnik ook liever een goed netwerk dan een slecht netwerk
===<<EFFE OFFTOPIC>>===
bij mij op werl

lidl distri centrum hebben we op kantoor ook een bache netwerk dat crasht als een ziekte

en ze hebben net alles niuew als alle pctjes overslaan op een screensaver .....tsja VETTE VAST LOPER

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal mee eens... Echter is wel een uitdaging. Aan de andere kant als de boel straks niet lekker loopt heb ik ook weer het gez%&^# ervan :(

Iemand hier ervaring met HP pjoeters ?

Overigens verkeer ik in de gelukkige omstandigheid dat ik werk bij een baas die royaal budget geeft voor mijn dagelijkse activiteiten. Draait bij ons dus onwijs stabiel... Alles redundant RAID 5 etc. etc. dus eigenlijk nooit gezeik. Het is nu voor ''t eerst dat ik met zoiets te maken krijg en echt op elke cent moet letten. Valt me errug zwaar :? Maar de uitdaging is leuk...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-08 18:34
Bij mijn baas draaien Compaq ML370''s. Die hebben net wat meer mogelijkheden dan ML350''s (hot swap voeding en dergelijke, management display). Mooie apparaten, zeker aan te raden.

• BC3 Victim
Op dinsdag 03 april 2001 21:06 schreef funkflex het volgende:
vinnik ook liever een goed netwerk dan een slecht netwerk
===<<EFFE OFFTOPIC>>===
bij mij op werl

lidl distri centrum hebben we op kantoor ook een bache netwerk dat crasht als een ziekte

en ze hebben net alles niuew als alle pctjes overslaan op een screensaver .....tsja VETTE VAST LOPER
Huh?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:22
In 1 woord. Dell. Heeft goeie prijs voor goeie hardware. Compleet configureerbaar via hun website en keuze uit verschillende soorten support.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
compaq.. en dan gewoon een server uit de ML serie..

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Ja inderdaad compaq... ml370 heb ik staan is gewoon goed *D

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op dinsdag 03 april 2001 23:22 schreef biobak het volgende:
Bij mijn baas draaien Compaq ML370''s. Die hebben net wat meer mogelijkheden dan ML350''s (hot swap voeding en dergelijke, management display). Mooie apparaten, zeker aan te raden.
Psies, zou ik ook voor gaan :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• jmr
  • Laatst online: 06-08 21:47

jmr

Server:
DELL Poweredge 1400, voor als het niet hot-swappable hoeft te zijn
Dell Poweredge 2400, voor hot swap voedingen en harddisks

Werkstations:
DELL Dimension 4100 voor als het goedkoop moet zijn
DELL Optiplex als je wat meer geld te besteden hebt....

Wel Windows 2000 gebruiken op de clients want Windows 98 gaat alleen maar problemen geven.....

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:07
Als je op je budget moet letten zou ik zowiezo voor dell gaan. Die poweredge''s zitten bovendien nog beter inelkaar ook. (mijn mening).

Zelf doe ik eigenlijk weinig met bestellen en offerte''s maken, maar laatst zag ik 2 offertes van de systemen. De DELL was 20000 pikies en de COMPAQ 26000 piekies. Allebei precies dezelfde configuratie!

En ik zelf vind Compaq irritant. Met die speciale partitie en gekloot. :(

• biobak
Op woensdag 04 april 2001 13:20 schreef martijnn het volgende:
En ik zelf vind Compaq irritant. Met die speciale partitie en gekloot. :(
Heel irritant, diagnostische tools op een aparte partitie op een server. Echt compleet nutteloos ook ;)

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:50

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

biobak, ooit storingen moeten verhelpen aan een Compaq??!?! blijkbaar niet, zo''n partitie is superhandig als je cdrom speler dienst weigerd, tevens staan al je drivers voor je gekozen OS op die partitie, je OS kan je vanaf die partitie installeren heb je ook meteen de goede drivers!!!!

Zelf zou ik voor Compaq gaan, wel iets duurder, maar prima spul (moet je er wel zeker van zijn dat je later niet iets exotisch wilt inbouwen).

I play my enemies like a game of chess...

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-08 08:58
Voor 8 tot 10 clienten ga je toch niet een compaq of een dell nemen ???
Wat moet er mee gaan gebeuren, complete routing enz ??
Ik zou gewoon zelf een systeem in elkaar zetten, denk aan een PIII van tussen 800 en 1000 mhz. Verder gewoon 256mb, evt 512mb. Abit BX133 Raid moederbord. 4x 20gb 7200rpm in Raid 0 + 1 modus. 8mb videokaartje, 3com 100mbit netwerkkaart. Beetje fatsoenlijk kast met goeie voeding. 52x Aopen cdromspeler en evt backupsysteem (wat nie echt noodzakelijk is ivm Raid 1.

Ben je totaal ongeveer 4000 piek kwijt en dan heb je echt een rete goeie server....

Waarom voor zo''n bedrijf een compaq ofzo, veel geld uitgeven voor iets wat je zelf ook wel kan bouwen...

En vaak bouw je ze zelf het beste, je weet het het systeem opgebouwd is, en op die zelfbouw pc''s kan je het beste service verlenen, anders moet er altijd iemand van compaq/dell bijkomen en nu kan je het lekker zelf doen...

Verwijderd

goede raad koop GEEN compaq!!!!
ze zijn dan wel makkelijk om te krijgen maar ze zijn zo vreselijk duur, dit omdat er speciaale compaq componenten in zitten. (gewone componenten met een compaq sticker er op). en hierdoor weten ze op een sneaky manier de prijs hoger en hoger op te gooien.
en wil je een keer uitbreiden dan ost je het weer klauwen vol geld omdat er zogenaamd allen maar speciaal compaq spul in kan.

dus mijn raad GEEN compaq

• tiguan
  • Laatst online: 21:22
die partitie van compaq heb je ook bij dell servertjes hoor

in windows 2000 staat er dan EISA partitie van 32MB

• biobak
Op woensdag 04 april 2001 13:30 schreef Angelfire het volgende:
biobak, ooit storingen moeten verhelpen aan een Compaq??!?! blijkbaar niet, zo''n partitie is superhandig als je cdrom speler
Kijk eens naar de vette knipoog. Het was een reactie op de persoon boven mij die die partitie irritant vond :)

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Ik zou gaan voor een HP NetServer E800 bundel. HP heeft een goed service verhaal en de monteurs zijn gewoon van HP zelf en niet van een wazige 3e partij (zoals bij Compaq). Er is een E800 bundel met tapedrive (DDS), 128MB ECC en 9,1GB SCSCI drive.
Anders misschien een LC2000 Bundel met RAID controller (3x18,2GB :p)

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ehh is het niet belangerijk eerst te weten wat je er mee wil?? Voor het sharen van internet is dus een p75 al goed genoeg

ok foutje voor win2k is p75 ZEKER nie goed genoeg

Verwijderd

als je nou van die enorme berg licentiekosten die je moet betalen eens een goed *NIX bedrijfje inhuurd om Linux servers van het netwerkje te regelen, dan heb je iets dat werkt en nog VEEEL goedkoper is ook.

Downtime heb ik als ik een kernel upgrade doe. :)

Verwijderd

Ligt er helemaal aan wat je wilt gaan doen, als het alleen voor routing enz is kan je beter zelf iets bouwen.
Pagina: 1