Toon posts:

[BC3] Computer is een beetje raar aan het doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn pjuter niet meer aan gaat d.m.z. de aan/uit knop. Ik moet eerst een minuut de stekker eruit laten en dan er weer in doen. Dan gaat hij wel gewoon weer aan met de aan/uit knop.

Beetje vreemd :(

Verwijderd

Topicstarter
Oke heel mooi, maar ik kan nergens iets in mijn bios vinden (a7v 1007) Ik heb een Aopen Hq08 met standaard psu. Iemand enig idee :?

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
oke en de vraag is? :?:?

Afijn, je wilt vast vragen hoe je dat moet oplossen...

Kijk ff in je bios bij power management en kijk of je daar je instellingen goed hebt staan.

Ik had bijvoorbeeld de optie :
"State after Power failure" aan staan.
Erg vreemde praktijken doen zich dan voor:

Als je je stekker van je comp. uit het stopcontact rukt en hem er daarna weer in plugt dan start je systeem automatisch op!

Dus check je instellingen ff, meer kan ik niet verzinnen.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 13:16
Op dinsdag 03 april 2001 16:10 schreef Juupken het volgende:
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn pjuter niet meer aan gaat d.m.z. de aan/uit knop. Ik moet eerst een minuut de stekker eruit laten en dan er weer in doen. Dan gaat hij wel gewoon weer aan met de aan/uit knop.

Beetje vreemd :(
Houd als je computer aanstaat de powerknop eens wat langer ingedrukt (5 sec.)... misschien dat ie dan ook weer uit gaat. Dit is ook met de bios in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Weet je misschien ook welke optie ??

Verwijderd

Topicstarter
niemand ;(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hmm,

waarschijnlijk zal er iets binnenin fout zitten, had ik eerst ook, was bimentaaltje krom enzo, beste is om ff naar de plaatselijke pc-boer te gaan.. en zo''n nieuwe knoppie erin hange denk ik..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Je moet zoeken in de BIOS zoeken naar een optie DPMS OFF.

suc6

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me niet nodig om een nieuw knopje te kopen, want daar zit lijkt me niet het probleem.

• BC3 Victim
Misschien is je compu statisch? Je kunt de achterkant van de kast met een simpel kopersnoertje verbinden met iets groots van blank metaal.. cv ofzo.. misschien doetie het dan gewoon weer.

Mijn pc heeft daar ook problemen mee gehad(hij ging nog wel aan/uit, maar zag geen schijven), en doet het nu weer perfect.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, zou kunnen met dat kabeltje, maar het is wel vreemd dat als de computer een uur ofzo aan heeft gestaan en ik hem dan uit zet. Een uur later gaat hij gewoon weer aan zonder moeilijk te doen :? Het probleem doet zich alleen voor als hij een nacht ofzo heeft uitgestaan

Verwijderd

Topicstarter
Ik neemaan dat [start] [afsluiten] voldoende is, immers hij schakeld de stroom dan toch automatisch af.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb ook a7v (1007) en voor heen asus p2b. Asus bouwt altijd de eigenschap in dat wanneer de pc niet goed uitgaat (bijv dat je stekker er uit haalt), dat je pc dan tijdelijk niet meer aan gaat. Pas als je de stroom er minuutje afhaalt doet ie het pas weer goed.
Geen idee of je hier wat aan hebt, maar als je de pc dus goed afsluit zou je hier geen last van moeten hebben.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 06 april 2001 18:03 schreef Juupken het volgende:
Ik neemaan dat [start] [afsluiten] voldoende is, immers hij schakeld de stroom dan toch automatisch af.
Normaal schakelT hij de stroom wel goed af, bij mij de laatste tijd niet meer (na error scan op c: weer wel:?).
Maar als je pc wel helemaal uitgaat (fans enzo draaien niet meer), dan weet ik het ook niet meer.
Pagina: 1