[BC3] gvd, printerkop kapot

Pagina: 1
Acties:

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Topicstarter
Ik hoor net dat van m''n teergeliefde Epson Stylus Color 800 (ongeveer 2.5 jaar oud) de printerkop kapot is. Hoe duur is het om zo''n ding te vervangen? Is dit nog wel de moeite waard?

Verwijderd

meestal is het gewoon genoeg om de inkt cardridges te vervangen en dan goed te cleanen.

dit helpt in 19 van de 20 gevallen.
helpt dit niet, dan zou ik gaan kijken voor een andere printer, want de koppen zijn vrij duur

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Met epson ben je de lul... epson vervangen is lastig en de nazorg van Epson zuigt zwaar.. (Ze zijn al eens een printer van ons bedrijf kwijt geraak :( ) Goedkoper en slimmer om een nieuwe kopen waar je de printkop zo kan vervangen (HP vervang je ze bij elke nieuwe cartridge, maar is reteduur en bij canon kan je los "bakjes" kopen voor ong. 100 gulden met cartridge)

hoop dat je niet nog eens voor zo''n gare Epson gaat.. die koppen verslijten als een gek! :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Bij epson zitten de koppen in de printers en bij HP in de inktcardridges daarom zijn die dingen ook achtelijk duur maar de printer gaat wel langer mee en je kan dan steeds profiteren van goede afdrukkwaliteit.

Nee ik werk niet bij HP :)

• Killkees

Killkees

Topicstarter
Moet dat vervangen dan perse door Epson gebeuren?

• BC3 Victim
Heh...kom maar eens aan de printkop van een epson.. en zet em er dan eens zelf in.. heh... bedrijven sturen hem 9 van de 10 keer op naar Epson...

HP is trouwens wel wat duurder per afdruk.. door de kop... werkt zeker bij HP he? :9

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 19:45 schreef Killkees het volgende:
Moet dat vervangen dan perse door Epson gebeuren?
wordt wel geadviseerd

Verwijderd

op het werk heb ik iemand aan het werk gezien met zo''n epson printer, ook printkop kapot. kerel zette de kap er weer op en heeft hem naar epson opgestuurd. was iemand met erg veel ervaring en zat al jaren in het vak van printer en typewriter reparatie

moraal: tief weg dat ding en koop een nieuwe printer, hoe jammer het ook is

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 19:57 schreef vrchtvls het volgende:
op het werk heb ik iemand aan het werk gezien met zo''n epson printer, ook printkop kapot. kerel zette de kap er weer op en heeft hem naar epson opgestuurd. was iemand met erg veel ervaring en zat al jaren in het vak van printer en typewriter reparatie

moraal: tief weg dat ding en koop een nieuwe printer, hoe jammer het ook is
echt niet, heb voor Epsin vakantie werk gedaan. ( oke je moet ook wat )
en binnen 45 minuten is de kop vervangen, printer getest en weer in elkaar gezet, best makkelijk alleen je moet er even de tijd voor nemen. ( daarna heb ik zelf een epson 750 gekoch ) en nooit geen problemen mee gehad. en meestal is het bij epson zo dat niet de koppen stuk zijn, maar dat de gebruiker andere inkt cartridges gebruikt dan epson, hierdoor slijten de koppen sneller.
meestal is het opgelost met nieuwe cartridges en de koppen te cleanen, is mijn ervaring bij epson, en ik heb er in de vakntie toch snel een paar honder gerepareerd, waarvan ik maar 4 koppen heb moeten vervangen, de rest nieuw cartridge en lopen

• Killkees

Killkees

Topicstarter
ik heb alleen maar originele epson cartridges gekocht, niet van die nep dingen. Daar kan het dus niet alleen liggen.
Bovendien heb ik dat ding al retevaak gecleaned en heb ik al 3 nieuwe cartridges geprobeerd (en dus verklooid |:( )

ps. Ik heb nog eens gezocht in de database, en ik schrok best wel van de hoeveelheid mensen die het zelfde probleem hebben/hadden.

• BC3 Victim
Epson is berucht door zijn versleten printkoppen en slechte na-service... (uit eigen ervaring in comp. zaak!!) Gewoon dumpen die hap en een nieuwe halen.. en dit x geen Epson :P

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 03 april 2001 20:18 schreef elmo22 het volgende:

[..]

echt niet, heb voor Epsin vakantie werk gedaan. ( oke je moet ook wat )
en binnen 45 minuten is de kop vervangen, printer getest en weer in elkaar gezet, best makkelijk alleen je moet er even de tijd voor nemen. ( daarna heb ik zelf een epson 750 gekoch ) en nooit geen problemen mee gehad. en meestal is het bij epson zo dat niet de koppen stuk zijn, maar dat de gebruiker andere inkt cartridges gebruikt dan epson, hierdoor slijten de koppen sneller.
meestal is het opgelost met nieuwe cartridges en de koppen te cleanen, is mijn ervaring bij epson, en ik heb er in de vakntie toch snel een paar honder gerepareerd, waarvan ik maar 4 koppen heb moeten vervangen, de rest nieuw cartridge en lopen
Het repareren zelf mag dan wel snel gaan, maar die administratieve werk die daaromheen hangt duurt eeuwen! Ik had ook een stylus color 500, twee keer printkop moeten vervangen. (beiden onder garantie) Eerste keer 3 maanden gewacht, 2e keer na 4 maanden had ik er genoeg van en een Canon gekocht.

Die winkel zit nu waarschijnlijk nog met die printer in hun maag, en ik kwam niet langs met m''n garantiebewijs, dus kunnen zij hun reperatiekosten niet declareren. Hadden ze maar wat betere service moeten verlenen.

Maar terug naar de originele topic. Het vervangen van een printkop van epson kost meer dan 350 gulden. En dat was drie jaar geleden. Nu zou het waarschijnlijk nog meer zijn.
Daar komt nog bij dat je de nieuwe cartridges die gebruikt zijn voor het testen moet betalen. Dus reken maar op 500 gulden minimaal.
Kan je beter een nieuwe printer kopen lijkt mij. (heb je nou echt de perfecte printkwaliteit van epson nodig? Zo niet, ga dan voor een cannon. Veel economischer en op max. kwaliteit nog niet eens zo slecht.)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1