Toon posts:

[BC3] Welke hardware voor CAD-paketten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke hardware is aan te raden voor CAD-paketten.
De AMD TB is natuurlijk goedkopen dan de Pentium III, maar is de Pentium niet beter qua rekenvermogen?
Als iemand hier meer over weet of misschien wel een benchmark weet tussen de twee systemen hoor ik het graag.
THNX

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Wat voor CAD pakket?

Als het 3D Solid Modelling is.. Dan moet je vooral investeren in veel geheugen en een snelle 3D kaart. Een 64 Mb GeForce 2 (ultra?) met 256 of meer RAM blijkt wel redelijk te werken !

Zelf werk ik met 512 Mb en een GeForce II MX. Werkt behoorlijk relaxed. Alleen de 3D kaart kan beter !!!

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

3Dlabs Oxygen GVX420 AGP (Retail) deze zou ik nemen en 512MB Ram dan gaat het als een tiet.

mazals

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

We zijn hier ook bezig met het samenstellen van cad stations. Voor gewone 2d tekeningen.
Het wordt waarschijnlijk de volgende configuratie:
PIII 866 of TB 900
256 MB
Matrox g450 32MB DH

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Wat tekenen jullie dan? Plattegronden, bouwtekeningen of iets dergelijks?

Als er machineonderdelen worden ontworpen en uitgetekend moet je de beslissing op 2D te gaan werken beslist herzien !

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

BTW.. Het is wel grappig. Sommigen zitten echt in bochten te wringen de systemen zo goedkoop mogelijk te laten zijn terwijl ze in veel gevallen niet eens een kwart kosten als het pakket dat op het systeem gaat draaien. En dan heb ik nog niet eens over de kosten van implementatie van de gehele PDM omgeving met de nodige toeters en bellen.

Pagina: 1