Toon posts:

[BC3] problemen met 320 mb-ram???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik zit met een probleem: ik heb laatst 2 reepjes van 128mb-ram gekocht, en toen ik die erin deed kreeg ik probs met win98, ook zit er nog een staaf van 64 in.
Na een tijdje testen, kwam ik er8er dat als ik een bepaalde staaf eruit haalde dat de probs wegwaren, dus heb ik die staaf geruild.
Naja, nu de nieuwe er weer in, en na een tijdje weer problemen. |:(
Kan het zijn dat win98 het niet helemaal ondersteunt? of dat mijn bios niet lekker meewerkt? of dat mijn mobo niet echt flex draait met 320mb-ram :?

specs: asus p5a
amd k6-2 350@400
320 mb-ram
win98
alvast bedankt,
Schum1

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
volgens mij kan win98 niet meer dan 256 aan, maar dat weet ik niet zeker.
Gooi die 64 er eens uit en kijk of ie het dan doet :)

specs

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Ik draai dus win98SE en win2k en beide hebben geen probleem met mijn hoeveelheid ram. Dus ik denk dat win98 dan ook wel 320 aan moet kunnen. Zoek het eens in bios instellingen (misschien kunnen niet alle reepjes cas 2-2-2 aan)

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:37

Rashann

Zoek de hond...

Ligt aan de ALi chipset op je moederbord... ik heb vijf systemen met zo''n chipset geprobeerd (3x Asus P5A, 1x Gigabyte en 1x onbekend) en alle 5 wilden ze NIET stabiel met drie reepjes RAM lopen...

Dus helaas, ik denk niet dat je het stabiel krijgt...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 21:38 schreef RainManX het volgende:
Ligt aan de ALi chipset op je moederbord... ik heb vijf systemen met zo''n chipset geprobeerd (3x Asus P5A, 1x Gigabyte en 1x onbekend) en alle 5 wilden ze NIET stabiel met drie reepjes RAM lopen...

Dus helaas, ik denk niet dat je het stabiel krijgt...
dus er worden door asus wel 3 sleuven voor ram opgezet, maar het wordt niet ondersteunt door het mobo :?
als dat echt zo is baal ik wel ff, want ik denk dat ze mijn 2 staafjes niet willen ruilen voor 1 staaf van 256, sjitzooi! |:(

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:37

Rashann

Zoek de hond...

Op maandag 02 april 2001 21:55 schreef Schum1 het volgende:

[..]

dus er worden door asus wel 3 sleuven voor ram opgezet, maar het wordt niet ondersteunt door het mobo :?
als dat echt zo is baal ik wel ff, want ik denk dat ze mijn 2 staafjes niet willen ruilen voor 1 staaf van 256, sjitzooi! |:(
Het zal wel werken op een of andere manier, maar je moet er dan wel moeite voor doen... Ik heb zelf namelijk alleen de RAMmetjes van plaats verwisseld en verder niets, maar ik neem toch aan dat het met 3 gevulde sloten zou moeten werken....

Misschien slim mail te sturen naar Asus? (Of hun forum?)

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Ik heb erges gelezen (was wel een professionele site) dat de ASUS p5a langzamer zou worden als je er meer dan 128 mb in doet omdat hij niet genoeg cache heeft om al het geheugen te cachen. Kheb et zelf uitgeprobeerd (heb 32 + 128 mb), maar 160 mb draait toch echt wel iets sneller dan 128 mb.

Misschien dat zoveel geheugen op dat ouwe mobo wel problemen oplevert... maar volgens het boekje moet hij 700 nogwat mb aankunnen...

Verwijderd

Ik heb ook 320 Mb en draai win98 en heb geen problemen met mijn geheugen
Pagina: 1