[BC3] Dringend Advies Nodig !!

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 23:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
In mijn eigen pc heb ik een p3b-f zitten die op een bus van 133 mhz draait ( overgeklokt ) met een P700@933. Er zit ook een GeforceII Gts in met 256 meg en een Ata100 IBM schijf die nu op ata33 draait.

Nu luidt mijn vraag.. Ik heb hiero nu een i815 CUSL-C tot mijn beschikking.. Zal ik deze omruilen voor mijn p3b-f ? Mijn systeem draait nu super stabiel, en door de hogere clock/agp/pci heb ik veel performance, Maar met die i815 kan ik hem misschien weer hoger clocken... Ik weet dat mijn bx super stabiel is.. Maar hoe is die i815 ??? Ik heb adviezen nodig :) Doen of niet doen ?

Thanks

edit:
Tikfoutjes etc

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

die 815 is ook stabiel hoor, maar als het zo lekker draait dan zou ik dat mobo gewoon verkopen en je eigen houden.

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Je geeft zelf al het antwoord. Als je systeem stabiel draait(en dat doet een BX erg goed) dan verander je het niet. De enige reden om het te doen, zou kunnen zijn als je hd niet voldoende performance geeft met dit bord. Maar om eerlijk te zijn, denk ik niet dat het in de dagelijkse praktijk veel uitmaakt (ik bedoel de UDMA33 op de BX versus de UDMA100 op de i815). Dus mij advies is "Never change a winning team", m.a.w. niets veranderen.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Ik zou het wel doen.
De 815 is gewoon een stuk nieuwer. En misschien wel beter overclockbaar..

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 23:22

Reda

HA DO KEN

erhnam,
ik denk dat je wel weet wat ik ga zeggen

....

:+

Verwijderd

kijk erhnam, zogenaamde orcies zouden de verkeerde keuze maken, ik weet zeker dat jij de goede maakt, suc6

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Denk om het geheugen; als je er nu 2 maal 128MB in hebt zitten, en je wil later uitbreiden dan schakelt de i815 chipset bij 3 DIMM''s het hele spul terug naar 100MHz. De P3B-F neemt zonder problemen 4 DIMM''s op 133 MHz. Daarenboven kun je misschien enkele MHz''en meer halen, maar nu heb je een erg stabiel systeem. Ik wist het wel (temeer mijn P3B-F ook superstabiel op 133 draait)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1