[BC3] 4 keer agp

Pagina: 1
Acties:

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025
ik heb dus een geforce 2 mx en die zou 4 keer agp moeten kunen
Nou lukt mij niet om met powerstrip agp op 4 keer te zetten. Ligt dit dan aan mn mobo (gigabyte 440bx) die geen 4 agp kan ?

danku wel

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

De 440BX chipset ondersteund geen AGP4x, maar ik zou daar niet om treuren want het performance verschil tussen AGP2x en 4x is verwaarloosbaar.

Specs Casemod

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025
hmm, je zou toch denken 2 keer zo snel...
maar thnx for da fast reply :)

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 14:35 schreef Reefer het volgende:
hmm, je zou toch denken 2 keer zo snel...
maar thnx for da fast reply :)
In theorie zou "AGP 4x" 2 maal zo snel moeten zijn als "AGP 2x", maar de praktijk leert ons dat de duizelingwekkende snelheid van "AGP 4x" (ongeveer 1 GB/sec) op de huidige moederborden nooit bereikt kan worden...
Grote oorzaak hiervan is het systeemgeheugen dat te weinig bandbreedte kan bieden voor AGP 4x.

Daarop heeft men reeds een oplossing op gevonden, namelijk DDR-SDRAM.
Met een bandbreedte van 2.1 GB/sec. is DDR-SDRAM in staat het volledige snelheidspotentieel van AGP 4x te illustreren indien de software natuurlijk zwaar genoeg is...
Onnodig te zeggen dat je moederbord DDR-SDRAM moet ondersteunen (duh).

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

Ik denk dat de beperkte performance winst niet bij het moederbord ligt, maar eerder bij het feit dat de AGP bus alleen data van het gewone RAM naar het video RAM verplaatst. Als alle textures die nodig zijn zich daar eenmaal bevinden, dan is de AGP snelheid geen factor meer. De beperkte bandbreedte van het video RAM naar de GPU is veel bepalender, vooral bij hogere resoluties.

Specs Casemod

Verwijderd

En zelfs bij een FSB van 140/150 komt SDram niet boven de 300 MB/sec uit. Normaal bij PC-100 dus 200 mb en minder.

(2Mb blokken en groter, als je kleiner test zit je de cache van je CPU te testen..)

In theorie moet dat volstaan om AGPx4 te vullen, maar helaas is de CPU dan 100% bezig (niet belast, dat lukt je pas bij 4Gb/sec en meer) omdat de geheugen bus is geblokkeerd, dus dat helpt ook niet echt.

:Y)
Pagina: 1