Toon posts:

[BC3] Seriële poorten stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een computer staan waarop geen enkele seriële muis meer wil werken. Hij is op een morgen aangezet, maar toen wilde de muis niet meer werken. Ook andere muizen niet.

Een andere controller met een paralelle poort en twee seriële poorten werkt ook niet als ik de onboard poorten uitschakel.

Hij komt uit een lokaal op een basisschool, dus het kan zijn dat de muis uit de draaiende computer is getrokken, zonder dat iemand het zag.

Zouden daardoor de seriële poorten niet meer werken?

Het moederbord is een A-Trend ATC-1020.

Een kabeltje voor de PS/2 muis en de USB-poorten heb ik niet, dus daar kan ik ook geen muis op aansluiten. Maar eigenlijk zou die extra controllerkaart dan toch wel moeten werken?

Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Gokje.... een gedeelte van de voeding is kaduuk..... ik zou die eerst maar vervangen... (andere proberen dus)

M''n broertje had hetzelfde probleem.... geen enkele muis wilde werken... Dus zoeken.... zoeken.... zoeken.... systeembeheerders erbij.... zoeken... zoeken... onderdelen uitwisselen.... op een gegeven moment het mobo in een andere kast gedaan en ineens werkte de handel weer...

Na 3 dagen kwamen die systeembeheerders er dus achter dat het gewoon een gedeeltelijk kapotte voeding was

Succes... Laat ook ff weten of dit de oorzaak was

Verwijderd

Topicstarter
Nee, werkt niet. Bedankt.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 02 april 2001 14:23 schreef koel_kast het volgende:
dus het kan zijn dat de muis uit de draaiende computer is getrokken, zonder dat iemand het zag.

Zouden daardoor de seriële poorten niet meer werken?
Bij mijn weten heeft een seriële poort daar geen last van.... Een printerpoort zou hier wel door kunnen beschadigen (Wederom voor zover ik weet), maar ik houdt daar zelf geen rekening mee en plug zo vaak als ik wil ZONDER problemen terwijl de pc aan staat.... (met beide poorten)

Als het niet aan de voeding ligt en zeer waarschijnlijk ook niet aan de muizen... (zou stug zijn als die allemaal kaduuk zijn...), dan denk ik inderdaad aan het mobo... welke oorzaak het dan ook maar heeft gehad...
Ook het moederbord zou je kunnen vervangen door een ander moederbord (bij voorkeur precies hetzelfde type... dan gaat windows niet drammen over drivers)... en afwachten of dezelfde problemen zich weer voordoen...

Nu een gokje van mij, wat bevestigd of ontkend moet worden door kenners.... Virus een mogelijke oorzaak?

Verwijderd

Topicstarter
De harde schijf is meerdere malen geformatteerd en ook steeds de partities al verwijderd. Ik heb nog een ander moederbord met een Pentium 75 liggen. ''k Zal de processor en moederbord eens vervangen.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Het zal dus geen virus zijn gezien je de hd geformatteerd hebt.
Het is dus iets hardware matigs.
Zijn er geen hardware conflicten onder Windows/Bios.

Als je een apart kaartje gebruikt, en dus alles in de bios hebt uitgezet, moet het werken.
Wanneer dit niet het geval is, je hebt de poorten wel toegevoegd in Windows, dan heb je een leuk spook pc-tje :)

Mmmmmmmm, dus je denkt dat er misschien iets is opgeblazen.
Dit kun je dus effe tjekken door je neus op de Bouwplank te drukken en ruiken.
Meestal zie je al een mooie brandt plek op je bord.

And The Only One

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zit er ook een modem in?

Start het ding eens met alleen vidcard en schone windows install. Dan poorten verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw detecteren..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
De poorten worden wel herkent, maar werken niet. Een ander moederbord kan de harde schijf niet detecteren, maar dat moederbord werkt in andere pc''s wel goed. De processor is ook getest en werkt ook goed.

Ik heb nog een andere controllerkaart geprobeerd, maar dat wil ook niet werken.

Ik denk dus dat het het moederbord is.
De A-trend ATC-1020 beschikt ook over een aansluiting voor een PS/2 poort en een voor twee USB poorten. Zouden die nog kunnen werken, want ik heb hier nog wel een PS/2 muis liggen, maar niet zo''n kabeltje. Ik het de moeite waard om dat te kopen, of zal het toch niet werken, en moet het moederbord vervangen worden?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Koop gewoon een ISA of PCI kaartje met wat serieele aansluitingen erop kost je mischien 30,- voor een ISA kaart

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 april 2001 08:02 schreef Artje het volgende:
Koop gewoon een ISA of PCI kaartje met wat serieele aansluitingen erop kost je mischien 30,- voor een ISA kaart
Daar heb ik er al twee van geprobeerd, een met 2 serieele en 1 paralelle, en een met 2 serieele poorten. Wil niet werken.

Verwijderd

Die extra controller kaarten werken niet. Vraag me niet hoe het kan, maar volgens mij ziet de bios die kaart niet waardoor de muis dus niet werkt.

Correct me if i''m wrong..
Pagina: 1