[BC3] koelen via oude fan?

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 22:13
Ik heb uit een hele oude computer (de voorloper van de 386) een fan gehaald.
Kan ik die nu gewoon in m''n huidige systeem gebruiken?
(PII 300)

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:14
tuurlijk

Verwijderd

Natuurlijk kan dat.

• frennek
  • Laatst online: 02-12-2025
tja, licht eraan waarop. Ik zou het niet op je processor doen hoor :).

Je kan hem als intake of outtake gebruiken of ergens anders op waar het heet is.

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Of druk hem op je videokaart als er daar nog nie 1 op zit

Verwijderd

Euch ik heb dat ook wel eens geprobeerd je moet wel ff kijken of het dingetje op 12 volt draait ik had er nml. een die op 110v draaide :?

Verwijderd

Heb zelf ook 2 ouwe fans uit ouwe voedingen gehaald. Doen het prima, zit alleen geen derde draadje aan, om de toeren tellen.... 8-)

Verder koelen ze prima, m''n kast is echter wel bijna een centrifuge, zoveel lawaai maakt ie....

Verwijderd

ìk gebruik ook oude fans uit 286jes en die werken perfect, maken wel een tering herrie

• miles
Mmmm, zitten twee draadjes aan, een rode en een zwarte en die komen beiden uit op een heel klein stekkertje.
Waar kan ik dat stekkertje instoppen? Het moet vast op twee pennetjes op m''n moederboard, maar welke twee pennetjes, en is er ook een soort verlengsnoer voor, want het snoertje is 5 cm en dat is wat te kort.

Op de fan (komt idd uit voeding) staat 12v 0.09 amperes.
IMC Micro Boxer
Het was inderdaad m''n bedoeling deze fan te gebruiken om warme lucht uit m''n kast te gebruiken.

Verwijderd

Rood op geel, en zwart op zwart (naast geel). Da''s 12 volt. Je moet wel zo''n aansluiting gebruiken als bijv. op je harddisk zit... 8-)

• 0siris
  • Laatst online: 20-08 07:10
stekkertje afknippen, kabelsplitter kopen (maakt van 1 aansluiting voor bijvoorbeeld je hd 2 aansluitingen), daar ook een stekker van afknippen, gele draad van voeding verbinden met rode draad van je ventilator, zwart met zwart (kies er maar een). Als je rood op rood aansluit, draait je fan (ALS ie al wil draaien) op 5V ipv 12V. Wel stiller, maar minder performance en vaak wil-ie niet eens aanslaan. Try it!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• miles
Tnxs voor de handleiding :)
Ga het vanmiddag proberen

Nog een vraagje.
Er komt behalve die grote stekkers voor de HDD en DVD speler ed ook een kleine stekker uit de voeding. Waar kan ik die voor gebruiken?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:53

Super_ik

haklust!

kweenie, mischien de floppy drive |:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• miles
idd |:(
Nee ik bedoel niet de floppydrive.
Een ander stekkertje dat nog iets kleiner is dan het stekkertje voor de floppy..

Verwijderd

Ik heb netzon probleempje ongeveer :)

Ik hebeen fan gekocht als vervanging voor de fan op mn Pentium 120 processor :+
Aan de nieuwe fan zit een klein stekkertje met een zwart, geel en rood draadje. Aan de oude fan zit alleen een zwart en rood draadje met zon grote stekker. Kan ik gewoon de zwarte en de rode draad van de niewe fan aan de zwarte en de rode draad van de oude connector verbinden?
De gele is dan ongebruikt...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-08 18:34
Op dinsdag 03 april 2001 10:30 schreef sjaan het volgende:
Ik heb netzon probleempje ongeveer :)

Ik hebeen fan gekocht als vervanging voor de fan op mn Pentium 120 processor :+
Aan de nieuwe fan zit een klein stekkertje met een zwart, geel en rood draadje. Aan de oude fan zit alleen een zwart en rood draadje met zon grote stekker. Kan ik gewoon de zwarte en de rode draad van de niewe fan aan de zwarte en de rode draad van de oude connector verbinden?
De gele is dan ongebruikt...
De gele is om de rotatiesnelheid van de fan te meten. heb je toch niks aan op een oude pentium mobo :)

Verwijderd

en op zon oud moederbord zit niet zon klein mooi connectortje voor zon klein stekkertje toch?
Pagina: 1