[BC3] Alpha

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo, weet iemand waar ik alpha processoren en/of moederborden kan kopen? Ik kan het niet echt vinden op het net, en ze staan niet bij pricewatch, maar ik weet dat er een winkel is die het verkoopt, want ik heb ze een keer gezien op de hcc dagen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

www.request.nl

hhhmmmm, zie net dat er bijna geen alpha spullen meer zijn :(

• BC3 Victim
Bij request hebben ze ook geen losse processoren zie ik, en dat zou wel leuk zijn om met een athlon bordje te proberen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

huh :?

alpha ++ athlon?!?!?!

alpha != athlon

alhoewel een dikke dual 21264 ev67 met 8M cache per proc :9~

• BC3 Victim
Ik weet dat alpha != athlon, maar ze zijn pin-compatible, als ik het goed heb begrepen. Zal er wel een ander bios nodig zijn ofzo maar in principe zou het moeten kunnen werken. Samsung heeft ook een alpha moederbord aangekondigd gebaseerd op de AMD 760 chip.

Verwijderd

Oh, da''s wel extreem koel!!!

wat voor alpha procs gaan daar dan op?

• BC3 Victim
Volgens mij is de bus van de alpha EV6 dezelfde als die van de athlon. Alleen de alpha gebruikt geloof ik het slot A formaat wat de ouder athlon processoren ook gebruikten. Er zijn ook alpha moederborden gebaseerd op de AMD 750 chip, alleen er is zo weinig info over te vinden. Niet zo''n heel populaire processor onder je gemiddelde gebruiker, die alpha. Maar ik zou best graag een alpha gnome/linux bak willen hebben! Es kijken hoe dat compileert ;)

Pagina: 1