Toon posts:

[BC3] Waarvoor dient het derde LED

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn PC (ATX big tower) zitten 3 LEDs naast elkaar. Nr. 1 is duidelijk voor de HDD activiteiten, nr. 2 is power, maar waar dient nr. 3 eigenlijk voor. Het is net als het power LED altijd aan. Boven het LED staat het symbool van een "brandend lampje"

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Turbo?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

hetis de
Turbo led :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat dat niet meer bestaat bij ATX en PIII CPUs. Bovendien ontbreekt de bijbehorende "turbo"-knop.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Da''s de suspend LED. Is voor als je systeem standby staat (met ACPI en ATX voeding die zichzelf standby kan zetten).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Dus als de PC in suspend mode gaat, blijft dit LED dan aan en gaat het power LED uit?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 02 april 2001 10:15 schreef Matje_Power het volgende:
Dus als de PC in suspend mode gaat, blijft dit LED dan aan en gaat het power LED uit?
Ik heb het ledje zelf niet, maar op mainboards zit er wel een aansluiting voor. Heb ''t zelf nog niet geprobeerd eigenlijk, maar ik denk dat ie inderdaad aan blijft als je systeem standby gaat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gekeken in de handleiding van mijn P2B, en daar is geen aansluiting voor een Suspend LED. Wel is er een aansluiting voor een Message LED dat knippert wanneer er via fax/modem data verstuurt wordt of binnenkomt. Dit heeft ACPI en driver support nodig. Ik geloof niet dat het het derde LED hierop aangesloten is, maar ik zal eens opletten wanneer ik volgende keer met deze machine on-line ben. Anders wordt het openschroeven en kijken.

Verwijderd

Die message led aansluiting heb ik ook op m''n mobo en die hoort altijd aan te staan, behalve als je een bericht heb dan zou hij moeten knipperen maar heb geen idee hoe ik dat kan laten werken.
Pagina: 1