Toon posts:

[BC3] Foute voeding :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren kreeg ik een vonk en een klap uit mijn voeding, het rook ook niet echt fris,
De computer heb ik opnieuw opgestart en er was geen probleem. Aangezien mijn kast altijd een beetje onder
spanning staat, dacht ik laat ik maar een draadje van voeding nr verwarming maken en van kast naar verwarming.
Op het moment dat het draadje tegen de verwarming aankwam sloegen hier in huis de stoppen door. :(
Mijn computer werkt gelukkig nog, maar ik ben wel bang dat de volgende keer mijn onderdelen
gefrituurd worden.

Zou ik een nieuwe voeding moeten kopen en zijn daar dan alle problemen mee verholpen?

Ik heb nu een 300watt voeding die bij de kast zat, maar dat zal wel niet veel zijn. (bigtower 169,-)
en ik heb aardig wat in mijn kast hangen...

Msi-k7tpro2
Tbird900@1000
IBM 30gyg 7200rpm
MSI-Geforce2mx (wordt zodra voorradig ATI Radeon 64mb ddr ViVo)
16*40 DVD pioneer
8*4*32 Sony
Iomega Zip 100mb
Flop drive
512mb Infineon 133mhz
soundblaster 128
56k
3 com netwerkkaartje
2 coolermaster + 1iceberg system cooler 80mm
proc cooler coolermaster
coolermaster videokaartcooler

Welke voeding kan mij dan het beste geadviseerd worden, uiteraard wil ik net als iedere nederlander
voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, dus liefst niet te duur, want ik heb nu niet veel centjes.

Verwijderd

Je kunt beter zorgen voor een geaard stopcontact dan hoef je geen draadjes tegen je verwarming te houden en zo het risico te lopen je pc''tje te verneuken en zelf voortijdig het loodje te leggen!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Kijk ff of je BIOS nog ok is.
Na een partijtje kortsluiting had ik een Unknown Flashtype gekregen... Kan nu dus een nieuwe BIOS-chip gaan bestellen:(

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik een geaard stopcontact?
En maakte die vonk iets uit, of moet ik een nieuwe bestellen (hij doet het op dit moment prima)

De bios is goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu ook af en toe spontane reboots, is ook niet erg fijn. :( ligt dat aan de voeding denken jullie.

Ik ga er nu in ieder geval Windows opnieuw opgooien en dan hopen dat alles wel weer fastoenlijk werkt. Mplayer heeft het een beetje vergald voor me, maar trekt zich niks aan van het uninstallen verwijderen en reglijntjes verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
plz

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 16:51

Erikie

www.erikie.nl

een geaard stopkontact. tja. euh, pak een groen gele draad, sleep die door je huis heen naar de meterkast, en wanneer je die open doet zie je een dikke kabel (groen/geel) en knoop daar je kabel aan vast. Ok, nu de andere kant van je kabel ergens aan je computer frame vastbinden, en je hebt het principe... Nu alleen nog door de leidingen heen, en ja, ik zou een andere voeding kopen..

tjonge, ik ga er nog serieus op in ook :)

traktor scratch!

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet zo''n stekkerdoos die je stopcontact aard?

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 16:51

Erikie

www.erikie.nl

duh.. maar ja, die is er ja.. zitten 2 gaatjes in en 2 metalen staafjes.. en die verbind je aarde aan de compu.. maar als je nu een stopcontact hebt met alleen maar 2 gaatjes erin, dan heb ik zo''n flauw vermoeden dat die kamer waar je zit niet geaard is..

traktor scratch!

Verwijderd

Topicstarter
Nee mijn kamer is niet geaard :(
geen andere oplossingen of zouden alle probleempjes als sneeuw voor de zon verdwijnen met een kwaliteitsvoeding :?

Verwijderd

Ik heb ook een keer een vette vonk van de voeding naar mijn bureau zien gaan en de stoppen vlogen er ook uit, maar de pc is wel gewoon geaard via het stopcontact.... |:(

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Nouja, via de verwarming aarden is ook aarde, maar zorg wel dat ie er GOED tegenaan zit..

als ie er maar half tegenaanhangt dan veroorzaakt ie alleen maar storing..

maar over welke voedingen goed zijn, Denk eens aan een enermax voeding...

zijn lekker stil, erg goed, en voor zo''n F170,- heb je de 340 watt versie..

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Trek gewoon effe een aarde draad door de bestaande electriciteits buizen.
Dat is niet zo moeilijk, als je weet bij welke dozen je moet uitkomen.

Zelf heb ik een gat in het plafond geboort en een aarde draad aangesloten op de WC van de CV.

/kromme zin/

And The Only One

Pagina: 1