[BC3] gekraak bij muisbeweging

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een probleempje,
Als ik me muis beweeg wordt al het geluid (audio+film) flink verstoord door geruis.
Ik heb al 4 muizen geprobeert en ik blijf het probleem houden!
Wat kan ik hier aan doen? :?

sys: p233MHz
98Mb geheugen
ps/2 muis

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16
Heb je al nieuwe drivers van je geluidskaart geprobeerd?

• BC3 Victim
ik zal het eens proberen
thnx

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Als je al 4 muizen geprobeerd hebt, ligt het daar misschien niet aan...
Check alle kabeltjes nog eens na ofzo... en zoek naar dingen die storing kunnen veroorzaken (mobieltje!! <--heel vaak vette storing)

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Het heeft uiteraard niets met je muis te maken. Telkens als je muis beweegt wordt er data over de seriele poort verstuurd, welke een interrupt veroorzaakt. Deze interrupt hoor je blijkbaar op de speakers. Nieuwe drivers voor je geluidskaart zouden inderdaad een uitkomst kunnen bieden. Ander kan je nog kijken door of het weg gaat als je verschillende kanalen van je mixer dempt.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zondag 01 april 2001 21:03 schreef Flexe_Gozer het volgende:
Ik heb een probleempje,
Als ik me muis beweeg wordt al het geluid (audio+film) flink verstoord door geruis.
Ik heb al 4 muizen geprobeert en ik blijf het probleem houden!
Wat kan ik hier aan doen? :?

sys: p233MHz
98Mb geheugen
ps/2 muis
Films trekken best wat van je CPU (is maar een 233)
Ik had het vroeger met mp3tjes met Winamp.
Als ik dan de balk van "deze computer" verschoof (dus bladeren door de mappen) dan ging Winamp ook Haperen, ik weet niet wat de oorzaak is maar je kan proberen WINDOOS ff opnieuw te installeren ;)

Verwijderd

als je soundcard hapert met muisbewegingen (scrollen in i-net explorer enzow) dan moet je in je bios eens je memory hole aan zetten (15 - 16) staat vaak standaard op disabled omdat het vaak niet nodig is. Maar dit kan echt wel eens helpen tegen het stotteren ik had het ook namelijk

suc6

Verwijderd

Of je zet gewoon je videokaart verder van je geluidskaart af.. helpt altijd

• BC3 Victim
Aan windhoos ligt het ech nie, ik heb al zo vaak format c: gedaan en het hielp nix!
Ik ben al haastig op zoek naar drivers maar de downloadlinks van de makers van de kaart (Aztech!!), maar die zijn allemaal dood

het gaat om een Aztech 2320 Compatible PnP Audio (WDM) (ISA) :*

Verwijderd

ja helpt ook
alleen ik moet natuurlijk weer een mobo hebben met onboard sound en niet de moeite nemen om een "echte" geluidskaart te kopen :)
tja dan moet je wat he?

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 21:32 schreef Flexe_Gozer het volgende:
Aan windhoos ligt het ech nie, ik heb al zo vaak format c: gedaan en het hielp nix!
Ik ben al haastig op zoek naar drivers maar de downloadlinks van de makers van de kaart (Aztech!!), maar die zijn allemaal dood

het gaat om een Aztech 2320 Compatible PnP Audio (WDM) (ISA) :*
ligt niet aan windhoos echt niet kun je 1000x opnieuw installeren maar helpt niet
drivers lijken me eerlijk gezegd ook sterk
hielp bij mij ook weinig maar goed niet geschoten is altijd mis natuurlijk

Verwijderd

ik zeg toch,

kast open, de ruimte tussen de videokaart en de geluidskaart zo groot mogelijk maken ..

hielp bij mij ook.. nergens last meer van

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Of je moet je muis niet meer bewegen :P

Alle proemn in n drek

Verwijderd

oei das een lastige die aztech drivers zijn zwaaar lastig te vinden

• BC3 Victim
Mijn geluidskaart en me audiokaart zitten al zo ver mogelijk uit elkaar,
videokaart als eerste (agp) en de geluidskaart als laatste (ISA):)

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 21:40 schreef Flexe_Gozer het volgende:
Mijn geluidskaart en me audiokaart zitten al zo ver mogelijk uit elkaar,
videokaart als eerste (agp) en de geluidskaart als laatste (ISA):)
neem dan maar van mij aan dat je je memory hole aan moet zetten

• BC3 Victim
ik kan dat memory hole nergens in me bios vinden? (ik kende het ook al nie!)
ik ben nog steeds op zoek naar goeie!! drivers maar die zijn nergens te vinden!
:p

Verwijderd

quote: "ik kan dat memory hole nergens in me bios vinden? (ik kende het ook al nie!)"

dat je het niet kent wil niet zeggen dat het niet bestaat maar goed jouw bios zal die optie dan wel niet hebben
wel apart ik wist niet beter dan dat elke bios dat had. staat bij mij gewoon bij chipset features setup (heb een award bios)
nou goed dan weet ik het verder ook niet
suc6 met vinden van drivers dan maar

• BC3 Victim
Het kan ook aan de speakers liggen, ik had ook een paar goedkope :r speakers (actieve, dwz met ingebouwde versterker) die dat hebben (gebruik ze nu alleen tijdens lan-parties, nu hangt m''n compu aan de stereo). Ik had daar radio 5 op. Een klein condensatortje in gesoldeerd (weet niet meer hoe klein) en radio 5 is nu gedempt. Als ik de muis (met balletje, met snoertje)hoorde ik ook dat geratel, probeer eens een andere speakerset.

Verwijderd

Druppeltje olie indouwen...

• BC3 Victim
Daar ligt ut ook nie aan, ik heb al zo vaak me stereo er aan gehangen en heb nog steeds gekraak :(

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Flexe_Gozer ik denk dat je een S3-videokaart hebt, klopt dat? Ik heb dat probleem ook ''n hele tijd gehad tot ik m''n S3-PCI-kaartje verving door ''n Matrox-PCI-kaartje.
Op een of andere manier trekken die S3-prutselwerkjes heel veel CPU power tijdens scrollen en muisbewegingen...

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• BC3 Victim
Nee sorry
ik heb een Ate Rage Pro 4Mb
en die is nog agp
maar bedankt! :D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aztech 2320
?

Is dat toevallig een Sound/Modem combo?

Oslik blyat! Oslik!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:31

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Probeer 1 voor 1 de geluidsbronnen te dempen, 1 van die ingangen pikt de storing op. Ik noem een Microfoon ingang waar geen mic op aangesloten is, een line ingang, een cdrom audio en een eventuele aux/modem.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• BC3 Victim
Wat een mogelijkheden allemaal, volgens my kun je gewoon via de diverse kanalen van je SB-setup aangeven dat je microfoon minder hard "aan"moet gaan...prob opgelost...

Herkenbaar probleem, nu door dit opgelost..

Succes

Pagina: 1