[BC3] PCTV troubles, search gebruikt

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik heb sinds kort de PCTV Pro van Pinnacle, leuk kaartje alleen heb ik een raar probleem.

Elk tv kanaal vertoont rare strepen dwars door het beeld heen, soort interlaced effect. Maar dat heb ik uitgevinkt en aangevinkt maakt verder niet uit.

Nu had ik via de search al begrepen dat het normaal was dat je iets van lijntjes zou zien maar dat die na 1 sec zouden verdwijnen, bij mij niet dus.

Wie weet raad, Videokaart is Viper 550
versie van de drivers van Pctv pro = 4.02

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Ben je toevallig aan t scrollen terwijl je kijkt, want dat heb ik ook :P

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Nee, kleurdiepte stond op 32 bit, schijnbaar moet dat op 16 bit staan want dan heb ik er geen last van.

Weet iemand trouwens hoe je dat kreng full screen krijgt op de hogere resoluties.
Op 640x480 lukt het nog wel maar aangezien mijn normale res 1152x864 moet ik dus iedere keer switchen, en da''s niet fijn.

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 13:24 schreef Majestic het volgende:
Nee, kleurdiepte stond op 32 bit, schijnbaar moet dat op 16 bit staan want dan heb ik er geen last van.

Weet iemand trouwens hoe je dat kreng full screen krijgt op de hogere resoluties.
Op 640x480 lukt het nog wel maar aangezien mijn normale res 1152x864 moet ik dus iedere keer switchen, en da''s niet fijn.
gebruikt eens een andere video driver (viper) dat helpt misschien.... ?!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Nope, dat maakt niet uit, al verschillende versies gebruikt.

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Waarschijnlijk ondersteunt je videokaart geen hardware-overlay (dan schrijft je pctv direct in het geheugen van je vid-kaart).
Dat heb je nodig om full-screen te gebruiken bij een resolutie hoger dan 640x480.
Mijn advies.. nieuwe vid-kaart ;) . En dan het liefst geen nvidia.. die kan ook niet zo goed overweg met die pctv. Zelf heb ik een matrox g400 en daar werkt alles prima mee

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 22:24 schreef Coyote het volgende:
.
Mijn advies.. nieuwe vid-kaart ;) . En dan het liefst geen nvidia.. die kan ook niet zo goed overweg met die pctv. Zelf heb ik een matrox g400 en daar werkt alles prima mee
Ik gebruik een Asus v7700 en daar werkt alles (ook) prima mee....
Dus geen bullshit verkopen...........

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Heb al 2 verschillende kaarten geprobeerd.
Een Diamond Stealth III S540 en nu dan de Viper 550. De stealth was helemaal een drama, constant vastlopers.

De Viper 550 doet het op zich prima alleen dus niet full screen.
Ik had idd al begrepen dat het een overlay probleem zou zijn. Maar dat mag toch geen belemmering zijn.

• _FiReFoX_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-06-2025
Dat met die fullscreen probleem heb ik ook gehad en opgelost door de updates te installeren.

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 20:56
Geen probs, met ATI Rage Pro en (nu) een ASUS Geforce 2 MX. Ik had wel driver probs maar verholpen met goede drivers.

Hardware overlay is het probleem idd. Is echt drivermatig. Staat interrupt aan van de videokaart, dit schijnt wel te moeten... (nooit zonder geprobeerd eigenlijk)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Koop gewoon lekker een Nvidia kaart, de tnt1 is gewoon wat te oud, en de matrox g400 ondersteunt in 50% van de apps ook geen hw overlay, en opengl..

alles boven de tnt2 m64 werkt perfect,.

de PCTV captured ook zo lekker vet. 768x576

cheers. }:O

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Hardware Overlay op nvidia kaarten zet je aan door een registry key te inserten....
En wel hier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\0001\NVIDIA\DirectDraw

en dan een DWord maken met de naam VideoBusMasterMode
met waarde:
1
Werkte voor mij...

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hoe is je refresh rate van je monitor, die moet namelijk bij een tv kaart deelbaar zijn door 25, 100 hz is het beste maar 75 werkt ook prima.

succes

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:52

Crusader

Arc Nature

in de anderhalf jaar dat ik die kaart heb, in combinatie met een TNT2 (Asus V3800) videokaart, heb ik dezelfde problemen.
Inderdaad is 32bits kleurdiepte geen fijne keuze, al werkt dat wel als ik antieke drivers gebruik, versie 2.25 van Asus.
Die updates werkten bij mij niet.
Over een tijdje koop ik toch een nieuwe videokaart dus hoop ik ook van deze ellende verlost te zijn.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Hz. = 100
Versie is al 4.02
Regkey aangemaakt, maakt geen verschil.

Toch maar een andere videokaart.
maar tnx anyway.

Pagina: 1