Ik heb, sinds ik de computer van de ene naar de andere kamer verhuist heb, last van een ruis. Het geruis wordt luider als ik de muis beweeg, of gewoon in IE scroll (zonder muis). De stopcontacten zijn geaard, alles is in de mixer gemute behalve wave, het cd-kabeltje is niet aangesloten, en ik heb het probleem onder zowel Win98, Win2k, Linux en FreeBSD. Wat is het?? En belangrijker, hoe kom ik er vanaf??
Verwijderd
Ik had eerst ook last van een ruis toen heb ik mijn computer geaard aan verwarming sindsdien heb ik geen ruis meer:P maar als dit de oplossing voor jou is weet ik niet, je kan het wel ff proberen
Nee, zoals ik al zei, de computer is al geaard.
misschien een kabel breuk gekregen na het versjouwen van de apparatuur?
Ik had hetzelfde probleem. Bij mij bleek de live niet helemaal goed in het slot te zitten. Misschien is dit ook bij jou het geval?
Veni vidi volavi!!
De computer _niet_ aarden wil ook wel eens helpen, evenals de kaart van slot verplaatsen.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Het klinkt misschien dom, maar doe de stekker van je speakers eens in een ander (vrijstaand) stopcontact...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Steken de stekkerjes in de SB-Live goed vast?
Ik had ruis met kant en klare kabeltjes, maar met een zelf gesoldeerde die-hard-kabel (je kan aan die kabel trekken tot de tower omver valt) heb ik geen ruis meer.
Alle contacten in stekker moet goed verbinding maken met de ''gat'' of hoe heten de 4 stopcontacten van de SB Live, bij een stekker die niet 100% recht is, dan kan je ruis hebben.
Ik heb geen goede aarding, maar geen ruis.
Maar een aarding is zeker aanbevolen,
Als je geen aarding heb, graaf in de tuin een goed diep put (diep genoeg, waar normaal niemand komt, ongeveer 1 meter is goed), leg daar een groot stuk blanke liefst roestvrije metalen kippengaas, soldeer aan dat gaas een kabel,
Gooi die put dicht en trek die kabel tot bij je pc, kopel je pc aan die zelf gemaakte aarding, laat buiten maar regen, hoe meer regen, hoe beter de aarding
Bron:
Aardingen voor amateurzenders en audiofielen in Elektuur reeks.
Ik had ruis met kant en klare kabeltjes, maar met een zelf gesoldeerde die-hard-kabel (je kan aan die kabel trekken tot de tower omver valt) heb ik geen ruis meer.
Alle contacten in stekker moet goed verbinding maken met de ''gat'' of hoe heten de 4 stopcontacten van de SB Live, bij een stekker die niet 100% recht is, dan kan je ruis hebben.
Ik heb geen goede aarding, maar geen ruis.
Maar een aarding is zeker aanbevolen,
Als je geen aarding heb, graaf in de tuin een goed diep put (diep genoeg, waar normaal niemand komt, ongeveer 1 meter is goed), leg daar een groot stuk blanke liefst roestvrije metalen kippengaas, soldeer aan dat gaas een kabel,
Gooi die put dicht en trek die kabel tot bij je pc, kopel je pc aan die zelf gemaakte aarding, laat buiten maar regen, hoe meer regen, hoe beter de aarding
Bron:
Aardingen voor amateurzenders en audiofielen in Elektuur reeks.
eeeeh...
-draai de stekker om (fase)
-zet de monitor eens uit of anders
-leg de muis anders
-probeer de opstelling vergelijkbaar te maken
aan die andere kamer... ook de netvoeding, ook de speakers/stereoset
lekker vaag probleem... succes
-draai de stekker om (fase)
-zet de monitor eens uit of anders
-leg de muis anders
-probeer de opstelling vergelijkbaar te maken
aan die andere kamer... ook de netvoeding, ook de speakers/stereoset