Toon posts:

[BC3] IBM Deskstar 30 DTLA - Plex 16/10/40A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben in het bezit van een PlexWriter 16/10/40A. Deze hangt in een Asus P2B. Deze heeft zolang als ik hem heb op 16x kunnen schrijven... Het volgende doet zich nu voor.. Ik heb een 2e hdd in me computer gezet. Wel te verstaan een IBM Deskstar 30 GB DTLA. Wanneer ik nu een cd wil branden kan ik deze op max. 12x schrijven.. Ik ben de plextor site op gegaan en daar wordt gezegd dat sommige schijven zijn voorzien van "Automatic Thermal Re-Calibration" Advies wat ze daar geven is om maar een andere schijf te gebruiken. Op de IBM site wordt inderdaad gezegd dat deze schijf dat gebruikt.

Is er iemand die mij kan vertellen of er een manier is om die functie uit te schakelen.. Of ben ik gebakken aan het feit dat ik maar een andere schijf moet gaan gebruiken???
:( :(

Gr. Squatt

Verwijderd

Hmm?? Betekend dat je evanaf je 2 de hdd (die IBM) maar met 12x speed kan branden. Lijkt me een beetje sterk. maar ja.

Zet je toch gewoon een isotje op je eerste hdd dan moet het toch wel op 16x gaan. Denk niet dat je die optie kan uit zetten maar anders kijk je even bij IBM naar hun hdd progs.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond het in het begin ook heel bizar... Maar bij de plextor site schijnen ze toch bekend met dit probleem te zijn... En bij IBM hoor ik ze nix hier over zeggen...

De constante foutmeldingen die ik krijg.. (Zelfs na her installatie Win2K) is "Power Calibration Error", "Current Program area empty", Could not perform Fixation"...

Die IBM schijf heb ik er als 2e hdd aan gehangen. De schijf waarvan Win2K Boot is een Quantum Fireball 7200 RPM.. 13GB.

En wanneer ik die IBM loskoppel heb ik het probleem niet meer...

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Das toevallig, had ik ook ik heb mn brander toen op de ata100 controller gezet en toen was `t probleem weg.