Toon posts:

[BC3] Pc hangt spontaan :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys (en girls:P),

ik heb sinds een week of 2 ineens dat me pc op willekeurige momenten hangt. Wel hangt hij eigenlijk altijd als de pc juist niets aan ''t doen is. Dus bv. als ik een topic hier aan ''t lezen ben. Of als ik Transport Tycoon aan ''t spelen ben, of als ik in Star Trek Away team gewoon een taktiek aan ''t bedenken ben. Dit is mijn systeem en oorzaken die ik al heb uitgesloten:

- Asus P2B-F @ default 100Mhz FSB
- Intel PIII 450 Mhz (gelocked ;()
- 2x 64 100Mhz RAM (geen A-merk)
- Hercules Prophet II MX
- 8Gb Generic IDE HD
- Creative SB Live

Ik heb me pc al volledige gedownklokt, want eerst had ik die PIII450@503 mbv de FSB op 112Mhz en de G2 MX had ik op 200/210 draaien, dus ik d8 dat het daar wel aan zou liggen, maar die heb ik dus allebei weer op default gezet en nou doet hij het nog steeds.

Als ie hangt is het echt frééze.... :( muis hangt alles zit vast, beeld bevriest...

iemand verdere ideeën... :?:?

ps. ik denk dat ik de boel maar weer overklok, aangezien ''t daar toch niet aan ligt :P
ps.2 ik heb geen temperatuurmeters ;(

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Ik heb hetzelfde probleem maar de temperatuur van alles is prima in orde.. :(

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Waarschijnlijk het geheugen...

wissel je geheugenmodules af en toe even om .

stap 1: stop er 1 module in, dan een tijdje aankijken of overklokken

stap 2: doe hetzelfde met de andere module en kijk of eventueel 1vd2 slecht zou zijn...

veel succes*D

Verwijderd

Topicstarter
Sja, ik zat ook al aan ''t geheugen te denken... zeker omdat het 1e dimmetje van nog van de 2e Aldi-pc afkomstig is :'(

Ik zou idd eens proberen alleen met dat nieuwe dimmetje of ie dan ook nog zo hangt..

(''t gebeurd soms wel 4x per uur, érg irritant |:()

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Bij mij zit er Dane-Elec geheugen in, geheel nieuw. Zou het vreemd vinden als het daaraan ligt.. maar dat was mijn gedachte wel, hoewel het ook aan de AMD/VIA combi zou kunnen liggen in mijn geval.

Vind het alleen klote als ik er een geheugenbankje uit moet gooien want die freezes gebeuren slechts 1 à 2x per week.. :(

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 april 2001 14:44 schreef Change het volgende:
Bij mij zit er Dane-Elec geheugen in, geheel nieuw. Zou het vreemd vinden als het daaraan ligt.. maar dat was mijn gedachte wel, hoewel het ook aan de AMD/VIA combi zou kunnen liggen in mijn geval.

Vind het alleen klote als ik er een geheugenbankje uit moet gooien want die freezes gebeuren slechts 1 à 2x per week.. :(
Sja ligt er maar net aan, ik bedoel als je 2x 128 of 2x 256 >:) erin hebt zitten, lijkt het me niet echt een ramp om 1 à 2 weken ff met 128 ipv 256 of 256 ipv 512 te zitten :P
Pagina: 1