Toon posts:

[BC3] Temperatuur vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem (zie sig) heeft niet-stressed een temperatuur van 55-60 graden, AMD zegt dus dat het een temp van 90 aankan, maar is het niet een goed idee om toch bv. een Thermaltake Chrome Orb van 40 piek erop te zetten, of scheelt dat niets en heeft iemand een alternatief?

Verwijderd

Wat voor cooler zit er nu op?
Als je nog wilt gaan ocen dan is het iig wel handig om een nieuwe cooler te kopen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet eigenlijk niet wat voor een er nu op zit, een kleintje iig., ik wil niet oc''en, maar laatst een andere videokaart gekocht, ik ben bang dat als ik hem nu stress, de temp wel veel te hoog wordt.

Is het zo dat de prestaties naar beneden gaan als de temp te hoog wordt?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

een fan achterin en voorin de kast (voor de airflow) doen het vaak beter dan een nieuwe proc coeler. :9

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

ik had hetzelfde met de temp. van de cpu, deze was soms 61 graden,ik heb de cooler eraf gehaald en kontakt tussen de cpu en koelblok schoongemaakt, daarna koelpasta ertussen en opnieuw geplaatst, wat dacht je!!! komt nu niet meer boven de 47 graden!!!! :)

Verwijderd

55-60 graden idle (niet-stressed) is zeker een ander koelertje waard.
Pas bij het installeren van de Orb wel op want je zult niet de eerste zijn die een core kraakt :((zie Search).
Een Fop32 of Coolermaster DP5-6H51 zijn prima coolers voor non-overclockers.
Bij mij zakte de temp met 10 graden met 2 extra casefans :)

Verwijderd

Ik zit ook te denken aan casefans of gewoon een andere cpu koeler. Mijn athlon 800 mhz wordt volgens sisoft sandra namelijk zo''n 60 graden, en dat is met de kast open en een coolermaster koeler erop. Voor de grap heb ik de kast eens dicht gedaan en toen liep de temp op tot 77 graden. De temperatuur van het moederbord is ongeveer 27 a 28 graden. Is het plaatsen van casefans veel werk, komt daar geboor bij kijken enzo? (ik heb een aopen bigtower)

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niet veel van:
niet-stressed 58 graden
stressed (3DMark) 59 graden

Na het verhaal van het core-kraken denk ik dat ik het systeem toch maar zo laat.

Tenzij iemand een echt goede reden heeft om er toch een een of ander koelsysteem in te zetten.(Ben geen gamefreak of oc''er)

Lijkt mij verstandig om gewoon in de BIOS in te stellen dat de compu afsluit bij 70 graden oid...

Reacties?

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 19:16

reminder

oi....

als je het gewoon vorzichtig doet is er niets aan het handje :)

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 21:23 schreef Lestat het volgende:
...Is het plaatsen van casefans veel werk, komt daar geboor bij kijken enzo? (ik heb een aopen bigtower)
Weet even niet hoe jou kast eruit ziet. In mijn kast heb ik voor-onder en achter-boven een ''rooster'' zitten voor een 80x80 fan. Deze schroef je simpelweg vast met 4 schroefjes. De fans heb ik op m''n mobo geprikt, maar ik kan ze ook op m''n voeding aansluiten.
Als je geen gaten/roosters hebt kun je een dremelboor gebruiken om een gat in je kast te frezen (zie casemod forum).

En Sisoft geeft niet altijd betrouwbare temps aan. Maak liever gebruik van je BIOS (waarin de temp staat) of van VIA Hardware monitor, dit is een stuk betrouwbaarder.

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Valt best mee om een (chrome) orb erop (en eraf!) te krijgen, doe het voorzichtig en kijk goed wat je doet.
En een case-fan (of twee) scheelde bij mij alleen al 10 graden! ;)

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 01:57 schreef Quadrizz het volgende:
Ik snap er niet veel van:
niet-stressed 58 graden
stressed (3DMark) 59 graden
...
Lijkt mij verstandig om gewoon in de BIOS in te stellen dat de compu afsluit bij 70 graden oid...
Maak je wel gebruik van je VIA hardware monitor. Daarop staat je temp en kun je ook een ''alarm'' instellen. Als je niet houdt van zelf ''knutselen'' kun je een nieuwe cooler ook door een goede shop laten installeren of anders wat extra topics lezen over hoe en wat..:7

Verwijderd

Topicstarter
Ik houd in principe wel van wat knutselen, maar ik heb dus de search gebruikt op core kraken, toen werd ik bang, ik wilde dus ''gewoon'' een chrome orb erop zetten, maar als dat betekend dat ik mij CPU kan mollen is dat me niet waard.

Ik gebruik inderdaad gewoon de temp. die de BIOS aangeeft en daar kan ik dus ook instellen dat hij moet afsluiten bij een bepaalde temperatuur.

/lazymode
Is dat Spire spul veel beter/makkelijker en is dat te krijgen voor socket A
/lazymode

Ik weet het ''search''.
Pagina: 1