Toon posts:

[BC3] 486 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een 486 DX4 120 mhz draaien als chello-servertje.
Nu is het kutte dat een keer de fan ermee kapte, BSOD''s kreeg enzo, ikke snel uitgezet, fan gemaakt en hij bootte weer normaal .. (thank god) Maar ik dacht dus dat ik er een fan extra ging bijzetten, dus ikke kabels een beetje netjes vastgeplakt enzo voor betere airflow, 1 van de NIC''s verplaatst. Maar nu : PROBLEEM... hij boot niet meer. Het licht niet aan monitor. Ik heb dus eerst alles eruitgehaald, schoongeblazen (was zowieso nodig) mar zelfs met alleen geheugen en videokaart : geen beeld. Is de enigste mogelijkheid een kapotte videokaart ? opf kan dat ook iets anders zijn ? is het niet erg toevallig dat dat net nu gebeurd ? machientje draait al wel een dik jaar 24/7 .. maar daarkan het volgens mij niet echt aan liggen .....

wie heeft er een idee ? iemand in eindhoven wie z''n videokaart ik ff kan lenen om te testen ? is zo''n isa slot + nog een slotje erachter (ken de naam niet, voor mijn tijd :P) ik heb gelukkig NIC in m''n eigen pc kunnen inbouwen en zodoende weer i-netten, want relasen kon ik dus ook niet meer....

bedankt alvast voor de reacties .....

Verwijderd

Hoezo boot niet meer?

Is hij helemaal dood, zoals in ik druk op de knop en hij doet dan helemaal niks (kapotte voeding, stekker niet in stopcontact, voeding stekkertjes in kast zitten er niet in, etc.) óf geeft hij een serie piepjes uit de pc speaker en houdt er dan mee op (piepjes geven aan wat er mis is.)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Je zoekt in ieder geval ''n Vesa Local Bus (VLB)-videokaart, zo heet dat "ISA met een stukje extra"-slot :).
Raar instabiel gedoe betekent meestal helaas dat je mainboard kapot is, de zwakke punten op zo''n mainboard zijn de keyboard-BIOS en de spanningsregelaars.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:11
Zo''n 486 heb ik ook, doet alleen maar piepen en dan nix meer.........

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

controleer of je mobo niet tegen de kast aanzit en of de cpu wel goed zit, en of je niet per ongeluk een jumpertje eruit heb getrokken ofzo.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
Wat voor OS draai je daarop? Of gebruik je een Linux-router? Ik krijg namelijk volgende week ook een 486DX4-120MHz en ik vraag me af wat ik er maximaal op kan krijgen.

• mhr-zip
Wat is maximaal?? Je kan proberen Win 98se te installeren. Dat is maximaal want win ME pik tie niet denk. Wat wil je ermee???

Verwijderd

Ik heb hier ook een 486-120 staan. Zit 64 MB geheugen in en draait 24/7 Win98SE. Draait o.a. de audio-galaxy satelite en een DOS-batch-file op voor ''t binnenhalen van uucp-mail. Hij is dus best wel bruikbaar.

(overigens in 95 en nog wat later draaiden mensen Win95 op een heel wat lichtere machine met minder geheugen:)

Frank!

• Wouter!
Wat ik ermee wil? Ik wil er ''n Internetservertje van maken (voor @Home). Als Win98SE draait, dan kan ik er dus ook Sygate op krijgen. Hmmmz ... daar ga ik voor. Er zit trouwens 48MB geheugen bij.

• mhr-zip
freesco
freesco
freesco
freesco
of linux

Als je win 98 op een 486 gaat draaien ben je lomp. Ik heb hiero een p75 met win98 en dat is al gaar (heb hem ook maar zo gehad en heb geen w95 cd)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:01

Destruction

(ex-)Automonteur

Mischien moet je alles in de voeding ( daar ben je toch bezig geweest :? , als ik het goed heb gelezen wel ) terugzetten , iig die draadjes los ?

Of test eens zonder fan ? doet ie het dan ?

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Topicstarter
ik draai(de) win98se .. ging net, en da''s goed..
vopeding is oke, fan van cpu draait wel, harddisk begint heel even met spinnen, daarna niet meer. Er zit dus wel teken van leven in . Piepjes geeft íe niet .. (wel connected btw.) Heb gecontroleerd of mainboard niet tegen chassis aanzit. Dit is voor niet zo. Een kaduuk mainboard kan ik moeilijk controleren omdat ik helaas niet een 2e (bijna) identiek systeem heb staan ...

iemand nog goede ideeen ?? ze zijn welkom :)

• reminder
  • Laatst online: 17-08 19:16

reminder

oi....

mij advies :
koop een nieuwe server *D

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

• Hoicks
  • Laatst online: 23:06

Hoicks

Techno!

Mijn 468dx4/100/32mb draaide:
Sygate Internetsharing
Wingate Proxy server
Httpd webserver
MySql Mysql server
Winvnc Remote control
Zonealarm firewall
serv_u ftp server
op een win95 systeempje. :)

Helaas ging m''n fan kapot waarna ik een p60/32mb/win98 heb ingezet om met bovenstaande progz de klus te klaren en dit werkt erg goed! >:)

• mhr-zip
Ik heb 133/64mb/linux 16,5 Gb :9~

• Hoicks
  • Laatst online: 23:06

Hoicks

Techno!

En altijd is er weer iemand die het beter kan >:)

• Destruction
  • Laatst online: 00:01

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 01 april 2001 16:44 schreef pier het volgende:
Mischien moet je alles in de voeding ( daar ben je toch bezig geweest :? , als ik het goed heb gelezen wel ) terugzetten , iig die draadjes los ?

Of test eens zonder fan ? doet ie het dan ?
:?

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Topicstarter
mmm. dat van geheugen is nog wel een idee.. i''ll check it out...

thanx

Verwijderd

Kijk of je geheugen goed in de banken zit. "t kan nog wel eens gebeuren dat je per ongeluk tegen een simmetje drukt...

Probleem heb ik ook gehad, maar gelukkig werkt het nu!

Heb een:
pent 133
16 MB RAM
850 MB hdd
2 3com netwerk kaartjes

dat werkt net op win98 en sygate. Maar met een programma meer in het toch al krappe geheugen loopt sygate vast. Toch maar een beetje meer geheugen kopen...

Onderhoud gaat trouwens prima via PcAniwhere...

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

hey leuk idee ik wil dit al heel lang doen

ik heb nu een celly 400 met64mb
en4.3gb hd

wil deze gewoon een beetje clocken en dan maar een 486 als servertje neer zetten

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
vraagjke he : als ik keuze heb tussen 486DX4-120 en pentium 75 wat is dan fijner/beter/sneller ?? niet per defintitie de 486 dat weet ik, maar bij welke kloksnelheid van pentium ligt dit ongeveer gelijk ?? .. thnanx !

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Een AMD 486 DX5-133 werd door AMD altijd vergeleken met een Pentium 90.

Het voordeel van de Pentium 75 is natuurlijk dat je er zo een 133 in kan stoppen als je daar nog een keertje over struikelt.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

ik heb nog wel een p133 liggen
en een ibm 150+ een van die 2 ruilen tegen je dx4 + moederboard ??

Beste film ooit

• Sir Abarth
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Op zondag 01 april 2001 13:06 schreef L@P het volgende:
...1 van de NIC''s verplaatst...
Zou wel eens zo kunnen zijn dat je bios het ff niet trekt ofzo. Al geprobeerd die nic in het oude slot (waar die in zat) te proppen?

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Verwijderd

Topicstarter
ben nic''s er zelfs helemaal uitgemopt... no result..

ik denk erover om maar iets anders te kopen .. misschien wel pentium 75 met mobo enzo.. als dat doorgaat kunnen we iets regelen soepkip.. nu heb ik er ff niks aan, want ik heb geen pentium mobo en no videokaart (waarvan ik weet dattie werkt...)

ik hou het ff in m''n achterhoofd..

• Wouter!
Ik verwacht mijn 486DX4-120MHz volgende week. Het moet lukken om daar Win98(SE) of in elk geval Win95 op te krijgen. Er zit 48MB RAM bij ... moet ie wel trekken dacht ik. Anders maar Linux-routertje erop ...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Jongens, Jongens.
Een 486 100MHZ is gemaakt om maximaal Win95 op te draaien.
Win98? Daar krijg je geheid gelazer mee.
:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Op zondag 01 april 2001 15:25 schreef mhr-zip het volgende:
freesco
freesco
freesco
freesco
of linux

Als je win 98 op een 486 gaat draaien ben je lomp. Ik heb hiero een p75 met win98 en dat is al gaar (heb hem ook maar zo gehad en heb geen w95 cd)
Daar ben ik het dus weer eens 100% mee eens, als het louter voor i-net sharing is kan je beter freesco gebruiken. SUPER-EASY. 1 Dagje knutslen (in het slechtste geval) en nooit meer problemen, en omdat je zelf geen HD nodig hebt kan ik me moeilijk iets geruislozer voorstellen.

Verwijderd

Topicstarter
well.. explain freesco to me dan...
klinkt interesting. en ik draaide ook win98 op 120 dx4 dus dat ging wel, maar dat freesco zegt me niks...

iemand een linkje voor me ?

ben nu een beetje results van search aan het checken.... interesting... !

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Heb es een i486DX2-66 met 32 meg gehad... werkte, de GUI was niet zo snel, maar dat had meer met de VLB videokaart te maken.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Pagina: 1