[BC3] Argh! HP5100C scanner ratelt

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 17:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Hallo,

Ik vond dat mijn HP Scanjet 5100C de laatste tijd nogal vage scans maakte, vanmorgen begon hij ontzettend hard te ratelen, net of de transportband die je in de scanner ziet zitten niet meer goed is, of dat het apparaat niet meer weet hoe ver hij is met het scannen...

HELP!!

Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad) en die weten hoe ik dit op kan lossen?

Thnx

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik ken de scanners van HP niet intern, maar er moet iets van een sensor zitten om te voelen dat de scankop bij het eind is. Dat kan optisch gebeuren (LED en LDR, een van de twee is stuk) of gewoon mechanisch met een knopje (knopje kapot of zit vast).
Let wel op dat je het probleem oplost en ''m niet te lang laat draaien steeds, anders slipt je tandwiel je snaartje aan stukken :(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 13:06 schreef CAP-Team het volgende:
Ik vond dat mijn HP Scanjet 5100C de laatste tijd nogal vage scans maakte, vanmorgen begon hij ontzettend hard te ratelen, net of de transportband die je in de scanner ziet zitten niet meer goed is, of dat het apparaat niet meer weet hoe ver hij is met het scannen...

HELP!!

Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad) en die weten hoe ik dit op kan lossen?

Thnx
Dat doet mijn ScanJet 3300C altijd als ik ''m aanzet voor een seconde of 10. Als je dan kijkt wattie doet, gaat hij alleen maar met een slakkengangetje vooruit door telkes een stukkie achteruit & en weer iets verder vooruit te gaan. En als hij op 1/3e is gaat hij weer terug naar het begin en gaat mooi zachtjes scannen zonder dat rare geratel....

Hij doet het verder wel prima (op die klote eigenwijze, zogenaamd intelligente scansoftware na). Is daar eigenlijk ook andere software voor? Want de resolutie wil hij wel onthouden tussen twee scans in, maar na elke scan vergeet hij weer in hoeveel kleuren hij moet scannen.
Dan stel ik ''m bijvoorbeeld in op 256 grijstinten, scan ik twee plaatjes en bij het tweede plaatje gaat die scansoftware alles omrekenen naar wat hij denkt dat goed is (soms kleuren, soms zwart wit...) terwijl ik gewoon in grijstinten wil scannen... Dan moet ik het weer omzetten, gaat hij weer terugrekenen en de volgende scan is hij het weer vergeten en gaat zijn eigen gang weer :(