[BC3] Nieuwe proc. vs. nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Topicstarter
Ik heb nu een pII-400 met 128 mb ram. Nu wil ik dit beestje wat sneller maken en heb ongeveer fl. 1000,- te besteden. Waarschijnlijk is een nieuwe proc. de beste keuze maar ik heb het idee dat ik toch best veel moet wachten op m''n huidige HD (ibm 14.4 gig). Hoeveel verschil maakt een nieuwe, snellere HD (ev. scsi of raid) en wat moet ik nu doen?
O ja, ik ben een fanatieke photoshopper, autocadtekenaar, 3d studio en maya gebruiker.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-08 16:33
O ja, ik ben een fanatieke photoshopper, autocadtekenaar, 3d studio en maya gebruiker.
Voor dat soort programma''s lijkt mij een nieuwe Thunderbird + mobo ''t best. Kan makkelijk voor 1000 piek.

• Killkees

Killkees

Topicstarter
Probleem is dat ik een dell heb. Daar gaan andere moederborden in. Beter gezegd: de vorm van mijn huidige moederbord is afwijkend waardoor nieuwe mobo''s er niet in passen. Ik zit dus vast aan mijn mobo.

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 19:25 schreef Killkees het volgende:
Ik zit dus vast aan mijn mobo.
In dat geval, dan is het natuurlijk belangrijk om eerst even op te zoeken wat de maximale processor is die op je moederbord kan. Zou je toch in de handleiding moeten kunnen vinden, en anders op de website ofzo.

• Killkees

Killkees

Topicstarter
Met een bios-flash kan ik in ieder geval PIII''s tot en met 1000 Mhz er in zetten.

Verwijderd

Dan koop je toch gewoon ff een nieuwe kast.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
Op zaterdag 31 maart 2001 19:25 schreef Killkees het volgende:
Probleem is dat ik een dell heb. Daar gaan andere moederborden in. Beter gezegd: de vorm van mijn huidige moederbord is afwijkend waardoor nieuwe mobo''s er niet in passen. Ik zit dus vast aan mijn mobo.
Je bedoeld: Ik heb een Micro-ATX moederbord

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
FL.600,- voor een PIII 800 ofzo en dan FL.400,- uitgeven voor een snelle HD.....

• MGSNK
  • Laatst online: 20:53
koop een micro-atx mobo voor een amd en een AMD proc (+voeding als deze te zwak is)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Gooi er dan meteen nog ff 128 MB geheugen bij! Photoshop, AutoCAD en 3d studio zijn erg blij met veel geheugen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Als jij een Dell met een PII400 hebt zit er hoogstwaarschijnlijk een BX chipset in. Zelf heb ik eens gemeeld naar Dell om informatie om mijn oude Dell van een snellere cpu te voorzien; "wij ondersteunen geen cpu upgrades" kreeg ik te horen. In ieder geval, als jouw type Dell wél een een cpu upgrade aankan, dan moet je dus voor een 100MHz bussnelheid PIII kiezen. Dus een PIII800E, 850E of de zeldzame 1000E. Ik denk dat je het beste voor de 800 of 850 kan gaan en er nog 128MB bij in prikken. Hou je nog wat pegels over om voor een grotere snelle HD te sparen, ben je weer helemaal bij.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• slacksoff
  • Nu online
mee eens. een AMD nemen is onzin. kost je een nieuwe kast+voeding+mobo extra erbij. nu kan je verder met een bios updat en een nieuwe processor. kan je van het geld dat over blijft nog wel een nieuw harddiskje kopen [al denk ik niet dat je er veel op vooruit gaat]

• Killkees

Killkees

Topicstarter
bedankt voor de reacties, ik denk dat ik idd een pIII-800 koop en een snelle HD (zo''n 1000E is ontzettend moeilijk te vinden. De extra 128 mb intern vraag ik wel voor mijn verjaardag ;)

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 19:16

reminder

oi....

Nieuwe proc lijkt me toch heb beste idee omdat je dan bij alles voordeel heb >:) , met een nieuwe HD laad ie alleen wat sneller

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

Pagina: 1