Sinds ik mijn Creative Encore 12x DVD speler heb, met bijbehorende Dxr3 mpeg decoder kaart, kan ik geen mpeg bestanden meer kijken. DVD''s kijken gaat goed, maar zodra ik een willekeurig .mpg bestand open:

Het maakt dus niet uit hoe groot het filmpje is (de resolutie), altijd zelfde scherm.
Het geluid doet het een paar seconden, en stopt dan.
Ik draai overigens Win2k pro, en heb die er 2x op staan (vraag niet waarom
). In de installatie die ik meestal gebruik is de Dxr3 decoder kaart wel geinstalleerd en heb ik dit probleem, in de andere win2k zijn de drivers niet geinstalleerd, en laat ie wel mpeg zien.
Btw: Avi (divx en gewoon) laat ie wel prima zien, maar dan heeft ie opeens de neiging om zomaar te resetten (normaal nooit last van). Heb trouwens ook andere mpeg spelers geprobeerd, maar dat helpt niet.
Probeerde net Crimson Skies, en die laat wel een stukje van de intro zien, maar sluit dan af (intro is dus mpeg).
Wie oh wie kan mij helpen?

Het maakt dus niet uit hoe groot het filmpje is (de resolutie), altijd zelfde scherm.
Het geluid doet het een paar seconden, en stopt dan.
Ik draai overigens Win2k pro, en heb die er 2x op staan (vraag niet waarom
Btw: Avi (divx en gewoon) laat ie wel prima zien, maar dan heeft ie opeens de neiging om zomaar te resetten (normaal nooit last van). Heb trouwens ook andere mpeg spelers geprobeerd, maar dat helpt niet.
Probeerde net Crimson Skies, en die laat wel een stukje van de intro zien, maar sluit dan af (intro is dus mpeg).
Wie oh wie kan mij helpen?