[BC3] Probleem: mpeg filmpjes met dxr3

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sinds ik mijn Creative Encore 12x DVD speler heb, met bijbehorende Dxr3 mpeg decoder kaart, kan ik geen mpeg bestanden meer kijken. DVD''s kijken gaat goed, maar zodra ik een willekeurig .mpg bestand open:
Afbeeldingslocatie: http://home.introweb.nl/~dodger/got/dxr3mpeg.gif
Het maakt dus niet uit hoe groot het filmpje is (de resolutie), altijd zelfde scherm.
Het geluid doet het een paar seconden, en stopt dan.
Ik draai overigens Win2k pro, en heb die er 2x op staan (vraag niet waarom :)). In de installatie die ik meestal gebruik is de Dxr3 decoder kaart wel geinstalleerd en heb ik dit probleem, in de andere win2k zijn de drivers niet geinstalleerd, en laat ie wel mpeg zien.

Btw: Avi (divx en gewoon) laat ie wel prima zien, maar dan heeft ie opeens de neiging om zomaar te resetten (normaal nooit last van). Heb trouwens ook andere mpeg spelers geprobeerd, maar dat helpt niet.

Probeerde net Crimson Skies, en die laat wel een stukje van de intro zien, maar sluit dan af (intro is dus mpeg).

Wie oh wie kan mij helpen?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
Heb je al de creative speler geprobeerd?

Klik op het derde knopje van links in de bovenste rij. Nu komt er een menuutje en klik op file. Open ff een bestand en kijk of het werkt.

• oVRoM
  • Niet online
Op zaterdag 31 maart 2001 16:25 schreef dennisdotcom het volgende:
Heb je al de creative speler geprobeerd?

Klik op het derde knopje van links in de bovenste rij. Nu komt er een menuutje en klik op file. Open ff een bestand en kijk of het werkt.
Had ik al geprobeerd... Helpt ook niet, weer zwart scherm :(

• Dennis
Al ergens geprobeerd codecs te vinden en deze opnieuw installeren? Vast wel :(...

• oVRoM
  • Niet online
Op zaterdag 31 maart 2001 17:00 schreef dennisdotcom het volgende:
Al ergens geprobeerd codecs te vinden en deze opnieuw installeren? Vast wel :(...
Dat niet, zou niet weten waar je de standaard codecs vandaan moet halen... Heb wel geprobeerd Media Player 7 te installeren in de hoop dat ''ie de codecs overschrijft, maar ook dat hielp niet :'(

• Dennis
Toch zijn complicaties onder 2k wel een vaker verschijnsel met DXR3. Maar mijn ideeën houden hier helaas op.

Al gekeken op faq van Creative? Geen idee waar dat is te vinden maar het moet er zijn (lees ik hierzo vaak).

• oVRoM
  • Niet online
Op zaterdag 31 maart 2001 17:23 schreef dennisdotcom het volgende:
Toch zijn complicaties onder 2k wel een vaker verschijnsel met DXR3. Maar mijn ideeën houden hier helaas op.
Hmm.. Zal eens proberen om ''m uit te schakelen (software matig dus)... Boot ik wel naar Win98 als ik een DVD''tje wil kijken, tot Creative een keer fatsoenlijke drivers heeft :(
Al gekeken op faq van Creative? Geen idee waar dat is te vinden maar het moet er zijn (lees ik hierzo vaak).
Staat niets over in helaas...

• oVRoM
  • Niet online
Nou, heb ''m uitgeschakeld, en hij laat weer MPEG zien! Helaas speelt het geluid nu heeeel langzaam (je kent ''t wel uit van die spelletjes waar je een stem van iemand moet herkennen :))... Plus dat het beeld na elke seconde even stil staat :(

Iemand hier een idee van? :?

Edit: Hij doet dit niet bij alle mpg''s, ''t wordt steeds vager dus...

Edit2: Bij de filmpjes die het niet doen loopt de frame rate van 0 tot ongeveer 11 fps

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Ik heb ook een creative kaartje en ik heb de hollywood+ drivers en software gebruikt. Het is namelijk dezelfde kaart! Misschien is het een oplossing voor je probleem?

aAarGhh

• oVRoM
  • Niet online
Op zondag 01 april 2001 01:05 schreef jellyshock het volgende:
Ik heb ook een creative kaartje en ik heb de hollywood+ drivers en software gebruikt. Het is namelijk dezelfde kaart! Misschien is het een oplossing voor je probleem?
Helaas heb zowel H+ als creative drivers geprobeerd :(
Pagina: 1