Toon posts:

[BC3] Stroomkalibrering philips cdrw 804

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben gevraagd om probleem met gloednieuwe philips cdrw 804 op te lossen. Zowel cd creator en nero geven aan dat er een fout optreed bij de stroomkalibrering.

Nu heb ik als eerste de firmware geprobeerd aan te passen. De eerste versie verhoging werkte 1.1 --> 1.5 maar 1.8 en 2.x werken niet omdat ik eerst adaptecs aspi moet installen volgens het update programma van philips. Dit kan te maken hebben met promise controller die met via drivers 4.29 nog altijd onder win2000 als scsi device wordt gezien.

Mijn vraag is eigenlijk, is dit stroom kalibreringsprobleem wel op te lossen door de firmware proberen te upgraden? Cd''s lezen doet dit apparaat wel gewoon. De voeding is 300Watt en verder is er niet veel bijzonders aan de hand in deze pc.

Wieowie?
Heeft iemand dit wel eens gehad?
Stroomkalibrering in de search leverde iig niet veel op! :-)

Als er extra info benodigd is dan kan ik nog wel wat posten.

Verwijderd

terugsturen naar de fabrikant dat ding, dikke kans dat ie gewoon kapot is...

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 20:56
Ik heb ook een Philips brander en ik heb een probleem met calibrering als ik onder windows 98 het apparaat in UDMA mode aanspreek. Als ik het in PIO mode dan gaat het wel goed. Dit had te maken met een fout in de IDE driver van win98 volgens Philips, jaja >:). Onder Win2000 had ik dit probleem echter niet.
Probeer dus de IDE transfer mode van je writer van UDMA naar PIO te zetten. Misschien het proberen waard :??

Verwijderd

Misschien is dit een lame replie maar: KOOP GEWOON GEEN PHILIPS :r

Vat dit niet persoonlijk op :)

Verwijderd

Poeh,
met die flipsen kan ie beter safedisk2 aan, wat niet gaat met de nieuwe plexjes. hah..

>:)

Verwijderd

Topicstarter
misfire: Hoe kan ik de transfer mode veranderen? Denk je niet dat dit komt doordat de udma100 controller als scsi device wordt gezien onder w2k?

Generaal_Putlucht: Zelf koop ik ook geen philips idd ;-) maarja deze is al gekocht natuurlijk..

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11
heb ik ook gehad met een 4x philips...

Was kapot zeiden ze bij de winkel, en ik heb er voor nop een 10x acer voor terug gekregen :):)

Maare ik zou hem gaan ruilen, dat ding valt niet meer te repareren...

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op zondag 01 april 2001 15:16 schreef arjano1 het volgende:
misfire: Hoe kan ik de transfer mode veranderen? Denk je niet dat dit komt doordat de udma100 controller als scsi device wordt gezien onder w2k?

Generaal_Putlucht: Zelf koop ik ook geen philips idd ;-) maarja deze is al gekocht natuurlijk..
Mijn Philips SCSI 2 beestje had ook zo''n probleem: soms als je de computer aan wilde zetten kreeg je een rood ledje en wilde de tray niet meer open. Ik moest gewoon altijd de computer na het afsluiten van het net scheiden wilde hij het wel doen...

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1