[BC3] Waarom koop je geen duron ?

Pagina: 1
Acties:

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:17
Als ik de forums zo een beetje lees, zijn die durons precies niet echt snel en minderwaardig tot een tunderbird. Nu heb ik toch een duron 800 gekocht en sta verbaast hoe snel dit beestje is(upgrade van PII 300). Nu vraag ik mij af waarom iedereen voor een tb 1gig+ gaat als dit ook al zo snel en goedkoop is:? Voor die 0.01 sec dat iets opstart hoeft het toch niet of die 5fps meer in quake dat je toch niet merkt. Vergis ik mij nu zo hard en zal ik toch grote ogen trekken als ik een tb1200 steek of is de gemiddelde tweaker gewoon geopsideert door het aantal Mhz''en :o

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Tja...kijk maar bij vraag & aanbod. Daar zie je: TBird 900@1100 Mhz te koop wegens aanschaf Tbird 1200 Mhz. Dat soort dingen snap ik niet, maar ja...laat ze maar :)

700 Mhz is snel zat voor praktisch alles wat je wilt, maar ja als het DVD encoden 5 minuten korter duurt dan is dat belangrijk ja 8-)

Geef mij maar een Warsteiner.

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 21:30
omdat je daar geen 1200 versies van hebt en aangezien ik geen ocer ben ga ik voor deze.
Hier voor had ik een p3 450,dus ga ik hier een heel stuk op vooruit:P

Soms weet ik het ook niet meer.........

Verwijderd

tja das een vervelende eigenschap van mij om geen budget/"low end" spul te kopen.

Dom dat weet ik maar ik kan het gewoon niet laten om het top model te kopen. leuk een mx maar ik wil een ultra, leuk zon celeron maar ik wil een echte p!!!, duron > tb zelfde verhaal.

Overigens doe ik het nu nog met een classic athlon. Ik w8 ff op palomino en 760mp.. Ook niet bepaald een budget systeempje wordt dat :)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik koop nooit het topmodel, is zonde. Die is binnen een paar maand de helft goedkoper. Ik koop meestal een midrange, ik denk dat ik nu voor een Tbird 900 zou gaan (maar wel met een Abit Kt7raid... compenseert weer met de besparing... shit)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik ga binnenkort ook een 2de systeempje aanschaffen dat wordt een Duron 700
voor gewoon wat internet en Word maar volgens mij maakt het niet echt veel verschil een Duron of een Athlon

Draait waarschijnlijk net zo goed alleen iets langzamer dan mijn systeempje verschil van >500 Mhz

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Merk je niet eens, waarschijnlijk!

Tenzij je er een klote videokaart of te weinig geheugen ingooit, als je er ingewikkelde programma''s op gaat draaien!

Let maar op!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Een duron is 100 mhz langzamer dan een Thunderbird (Duron 850 is evensnel als T-Bird 750). De meeste willen gewoon het snelste wat er is :)
Ik ben zelf voor de Thunderbird 850 gegaan omdat die een leuk prijskaartje had. Een duron 850 was maar heel weinig goedkoper en is minder goed over te klokken (ik geloof zelfs dat het een 800 was omdat 850 er toen nog niet was)

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 19:04

Lordy79

Fundamentalist

De enige toepassingen die ik kan bedenken waarom je een snelle Tbird zou kopen ipv een bijv. een duron800 zijn games en video-editing (voor dat laatste zou ik trouwens intel P-III kopen)

Maar voor die games heb je ook 256mb ram en een geforce2 GTS nodig, anders heb je niets aan die supersnelle CPU.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:05
Ik heb mijn Athlon 800@950 gekocht omdat ik em voor gamen gebruik, daar is ie wel sneller als een Duron en zo''n ding koste me toen ook maar iets van fl 600,- . Kwa videokaart een GTS en kwa ram 512 dus die Athlon zit hier wel goed :)

Flickr | Lego collectie

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

omdat we alles intel hebben :9~

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Ik heb in augustus een duron 600 gekocht voor Fl 214,-

Heb er gratis een spire koeler van een tientje bij gekregen (foutje in de factuur) en een oude fan van een PSU erbovenop gebonden.

Nu draait ie 981 Mhz, dus ik ben ZEKER VOOR een Duron, ik zou echt geen xtra geld uitgeven voor een T-bird, scheelt veel geld voor weinig extra performance, voor dat geld kun je beter een stapje duurdere videokaart kopen of meer geheugen of veel bier :9

Verwijderd

Ik heb dus wel een Duron gekocht, een ''gegarandeerd overklokbare''. Deze komt The Overclockerz Store, een 600@1Gghz.
(69$, ca.170 piek, was toen zelfs goedkoper dan een nieuwe Duron hier, ik moest toch aan die kant van het water zijn).

En wat mij wat verwart, is de resultaten in de benchmark van gekke Sandra van Sisoft.

Daar loopt deze Duron op 1007 al consequent een Tbird 1000 voorbij. Nou weet ik wel dat het syntetische benchmarks zijn, dat dit programma licht schizofreen is. Maar zowat iedereen zit hiermee te kijken hoe snel z''n systeem is.

Volgens mij komt die 10% / 100 Mhz er alleen uit bij specifieke spellen, die veel herhalende grafische opdrachten hebben. Omdat de Tbird 256 K cache heeft, en de Duron 192. (L1 en L2 beide 128K, i.p.v. 128K en 64K)

Volgens mij maakt het dus minder uit voor zwaar rekenwerk omdat de instructie cache steeds andere waardes heeft, en meer voor spellen, waar er meer herhalende instructies zijn.

Waarom geen Duron? Geen idee, ik heb er wel één. Meer iets voor als je ver boven 1100 Mhz wilt komen denk ik... da''s moeilijk met een Duron.

8-)

• Bpje
  • Laatst online: 11-08 09:17
Waarom geen duron/TB was de vraag.

Ik heb een TB 850 gehad en dat ding was niet voor uit te branden !! Als je van ACAD naar photoshop overschakelde dan bleef dat klote ding ontzettend hangen.(photoshop file > 100 mb en een redelijke acad file)
Ik draai win 2k en dat liep goed (stabiel) gem uptime 1week. Die TB was wel erg lekker voor games. :9~ Dus het is een leuke cpu maar niet voor zulke dingen als acad en photoshop.

Ik heb nu het zaakje verkocht en ik draai nu met een tweedehands dual pIII 800 en dat ding loopt als een tiet!! (5,1 mkeys }:O)

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Een SINGLE Tbird 850 t.o.v een DUAL P3 800 is natuurlijk ook absoluut geen vergelijk he |:(
Dual Athlon ff met gelijk geklokte Dual P3 vergelijken... Kijk dan maar ''s ff hoe Intel in het stof bijt ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Bpje
  • Laatst online: 11-08 09:17
Ik zeg ook niet dat het eerlijk is ik zeg alleen dat het beter draait.

Maar ik wil wel zeggen duron/TB leuke cpu''s maar voor gamen.
en di intel dingen zijn woon erg goed in desktop shit!

Verwijderd

Waarom een TB ipv een Duron? Cache!

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 04:57 schreef Bpje het volgende:
Ik zeg ook niet dat het eerlijk is ik zeg alleen dat het beter draait.

Maar ik wil wel zeggen duron/TB leuke cpu''s maar voor gamen.
en di intel dingen zijn woon erg goed in desktop shit!
RTFP man,
waarom geen Duron in plaats van een Tbird was dus de vraag.

(Het komt je toch niet aan rekenkracht te kort om dat te begrijpen he :? )

>:)

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:51

Marc H

- - Is wakker - -

Waarom een Tbird (zie sig). Vrij simpel. Ik kreeg een briefje van mijn werkgever waarop stond dat mijn bonus (een groot bedrag) groot was. Dat bedrag was ongeveer 3x zo groot als ik verwacht had. Dus had ik plotseling een vrij groot bedrag beschikbaar. Dus 3400 uitgeven aan wat upgrades van mijn oude Celeron 566@850 was geen probleem.

Ik speel wel eens wat met 3d pakketten, dus wilde ik de snelste processor hebben, een redelijk groot werkgeheugen. En een goede videokaart voor spelletjes. Een DVD speler stond ook al een tijdje op mijn verlanglijstje, net zoals een goedkope nieuwe monitor en een grote harddisk (40 GB) voor mijn servertje.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
NVT ''k heb een Duron :)

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Op zaterdag 31 maart 2001 22:44 schreef Lordy79 het volgende:
........
Maar voor die games heb je ook 256mb ram en een geforce2 GTS nodig, anders heb je niets aan die supersnelle CPU.
en dat is precies wat ik 17 april ga halen :D:
amd athlon 1200 mhz
geforce 2 gts 32 mb
320 mb ram
asus A7V 133a (zo ongeveer uit men hoofd)
40 gb hdd''tje

:9~ en games ga ik spelen ja :P
vergat te zeggen dat ik ook black and white ging halen meteen die dag

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Black and White. Pure, I hope.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Pagina: 1