Eej.. ik heb een viper 550 agp kaartje en nu heb ik dus q2 onder linux aan de gang gekregen.. het probleem is.. het is maar 10,3 fps @ 1024x768.. vinnik toch een beetje tegenvallen.. iemand tips?
3D wel hardwarematig in Linux, Suse 6.2 heeft drivers met hardwarematig 3D voor verschillende kaarten. Ik weet niet waar je de drivers los kan downloaden.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
3D ondersteuning is er wel voor Linux, maar eigenlijk alleen goed voor de Voodoo-serie. Als je dus serieus wilt gamen onder Linux moet je een Voodoo2, Voodoo3 of Voodoo Banshee op de kop zien te tikken.
Overigens heeft nvidia wel een opengl driver voor hun TNT serie uitgebracht, meegecompileerd met een X server voor de TNT, alleen is de X versie waarmee ze dat gedaan hebben al weer een beetje verouderd. Ik heb hem wel geinstalleerd gehad, maar nu heb ik een nieuwe Linux install, dus ik ga niet downgraden.
Een andere optie is wachten tot Xfree v.4 uitkomt, die een soort direct 3d heeft, maar zoals je op t.n. hebt kunnen lezen is die twee maanden vertraagd...
Overigens heeft nvidia wel een opengl driver voor hun TNT serie uitgebracht, meegecompileerd met een X server voor de TNT, alleen is de X versie waarmee ze dat gedaan hebben al weer een beetje verouderd. Ik heb hem wel geinstalleerd gehad, maar nu heb ik een nieuwe Linux install, dus ik ga niet downgraden.
Een andere optie is wachten tot Xfree v.4 uitkomt, die een soort direct 3d heeft, maar zoals je op t.n. hebt kunnen lezen is die twee maanden vertraagd...
Bij mij is Quake 3 ook retetraag onder Linux... _MET_ SMP & Voodoo II... echt vaaaag... UT draait als een dolle stier. Snapput nie...
Hehe... maar dat geldt bij mij voor de windowsversie ook. UT kicks Q3's butt ech wel
Pagina: 1