[BC3] Geheugen vraagje...

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26
Hallo, dit is er weer 1 lol, een geheugen vraag. Ik hoop dat ik wat serieuze reacties krijg, en geen search gedoe, dit is een specifieke vraag.

Ik heb nu een athlon 600 (clasic) en een MSI k7pro moederbord. Ik heb nu 128 mb, waarschijnlijk goede kwaliteid geheugen.
Ik wilde graag nog wat extra ram erbij, maar regelmatig hoor ik heel wat problemen hiermee, ik d8 er zelf aan om 256 mb kingston erbij te nemen. Zou ik bijde modules gewoon probleemloos samen kunnen laten werken?

Nog 1 vraag, is het beter om 1 van 256 te nemen of 2 van 128 of maakt dat geen verschil.

Heeft iemand anders nog tips?
wat betreft het merf ofzo?

Ook wilde ik vragen of je ook echt verbetering merkt, het gaat me voornamelijk voor spellen zoals UT. Heeft iemand hier ervaring mee?

Kan ik beter een ander OS nemen als win98se?
Het is wel zo dat ik waarschijnlijk binnenkort linux ga gebruiken (lees probeer te leren) merk ik er dan veel van?

Alvast bedankt,

mzzl

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Gewoon nog een reepje 128 meg bijprikken, zou geen problemen moeten opleveren...

Als je wat beters wilt dan win98se, moet je win2k ff installen, of ander linux, of allebei natuurlijk...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

hmmz kingston is natuurlijk errug goed Mushkin is beter je betaald je alleen scheel :(

volgens mij kun je er beter 2*128 MB ram erbij kopen omdat er dan meer bandbreedte beschikbaar is voor je moederbord. Ik weet niet zeker of dit bij jou moederbord klopt, dit ligt er namelijk aan wat voor soort je hebt bij MSI is het volgens mij wel zo maar als je zo''n cheap-ass ding hebt kun je het wel shaken

*edit* was vaag aan het lullen

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Ik zou voor de 256 gaan. Kun je later ook beter upgraden en het is sneller (niet verdeeld over 2 banken, dus 1x access inplaats van 2x)...
En wil je dus iets aan je geheugen uitbreiding hebben, dan zou ik voor win2k gaan (ken geen linux, maar dat zal zeker niet zoveel geheugen vreten als windows). En dan ff je pagefile uitzetten.

• FFF
k bedankt allemaal.
Niemand ervaring met de preformance winst ofzo?

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

verbetering merk je altijd als je meer geheugen steekt.
normaal is beter van 2x128 te steken, als er eentje kapot gaat kan je nog altijd verder met 128.

succes
*D*D*D

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Ik heb 3 soorten geheugen.
Ik heb slecht geheugen Cas 333 (128 Mb) en minder slecht gehuegen Cas 322 (128 Mb) en mijn TB 1,2 draait prima op 9œ*146 maar hoger kwam ik niet.
Afgelopen week Dane Elec geheugen gekocht CAS 222 bij Eijnstein voor ? 299,- (256 Mb) en met alleen dat geheugen erin draait de boel prima op 10*146 en post hij zelfs op 10*156! Momenteel draait hij op 9œ*156 en is rete stabiel. Ik heb geen tijd gehad om het verder uit te proberen maar het moge duidelijk zijn wat het verschil is.
Andere merken zijn inderdaad better maar ook duurder (en niet zo''n beetje) en persoonlijk vindt ik dat Dane Elec de beste prijs/kwaliteits verhouding heeft. Geheugen is inmiddels weer gestegen naar ? 314,- bij Eijnstein en naar ? 349,- bij Informatique.

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
[edit]
Laat maar heb het al voor elkaar gekregen...

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Verwijderd

Get your ass out of here!

Parasiteren wordt niet op prijs gesteld...

Verwijderd

"En dan ff je pagefile uitzetten."

Wat bedoel je hiermee ????

:?:?:?:?:?:?

Verwijderd

Hij bedoelt dat je bij wijziging van de hoeveelheid geheugen je swapfile (pagefile) moet aanpassen. Uitzetten is natuurlijk onzin.

• FFF
wow snnasss vet systeempje :)
is dane lec beter als kingston?
bedankt.....

Verwijderd

FFF,

Kingston geheugen betekent Kingston chips op een Kingston printplaatje.

Met Dane Electric voor het printpplaatje, heb je merkgeheugen chips van b.v. Kingston of Infineon en wat dies meer zij, en gegarandeerd door Dane Electric voor tien jaar.

Meestal is DE ( niet roodmerk >:) ) net zo goed als ''merk'' geheugen, alleen goedkoper. DE zelf maakt geen chips.

(Smith wel, maar das weer een ander verhaal.. rode ruit en zo.. :P )

Da''s dus wat snass al zei, je kan net zo goed DE kopen als het originele merk.

• FFF
thx hooi.
he snnasss mag ik vragen hoe die V5 het doet?
ik heb d''r aan zitten dneken om ook zo''n ding te kopen. heb gehoord dat ze bagger langzaam zijn maar wel mooi beeld..
mzzl

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Op zaterdag 31 maart 2001 13:51 schreef snnasss het volgende:
Hij bedoelt dat je bij wijziging van de hoeveelheid geheugen je swapfile (pagefile) moet aanpassen. Uitzetten is natuurlijk onzin.
Nee. Waarom je langzame hd gebruiken als je genoeg geheugen hebt? En ik bedoel ook niet dat je je pagefile weg moet flikkeren, maar Windows gebruikt standaard je pagefile, ongeacht hoeveel geheugen je er in flikkert. Met uitzetten bedoel ik dus eigenlijk dat ie eerst je ram gebruikt en dan pas je hd.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 31 maart 2001 23:22 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Nee. Waarom je langzame hd gebruiken als je genoeg geheugen hebt? En ik bedoel ook niet dat je je pagefile weg moet flikkeren, maar Windows gebruikt standaard je pagefile, ongeacht hoeveel geheugen je er in flikkert. Met uitzetten bedoel ik dus eigenlijk dat ie eerst je ram gebruikt en dan pas je hd.
Weg flikkeren is wel heel goed mogenlijk hoor.

Ik heb 512 Mb geheugen en 100 MB Swap, nooit meldingen.

Dus zal met 768 MB de swap gewoon weggelaten kunnen worden.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 19:14 schreef FFF het volgende:
thx hooi.
he snnasss mag ik vragen hoe die V5 het doet?
ik heb d''r aan zitten dneken om ook zo''n ding te kopen. heb gehoord dat ze bagger langzaam zijn maar wel mooi beeld..
mzzl
Draait perfect, wordt wel warm (zit een slotcooler extra onder daarom) en is errug groot. Vandaar al die koelers in mij kast omdat de Voodoo zo''n beetje de kast in tweeën deelt en de boel blokkeerd. Om je een ide te geven... mijn kast heeft 6 plekken voor een 3.5" HDD of whatever maar eentje kan er nu niet meer in door de kaart.

Op 200 mhz gaat hij lichtelijk streepjes vertonen en op andere waardes zo af en toe; vandaar die 192 Mhz want dan draait hij prima.

Verwijderd

Overigens zijn ze niet bagger langzaam, ze komen niet goed uit Mark3D en ander benchmarks, maar resultaten worden bepaald door de criteria die je opstelt en wat je test. Ik heb een aantal tests gelezen (ZDNet, Cnet, ZDLabs, Toms Hardware, etc.) voordat ik hem kocht en qua snelheid is hij vergelijkbaar met een Geforce 2 32 Mb, net iets minder. De een kan wat kunstjes die de ander weer niet kan of minder en vise versa.

Hij is nu super goedkoop bij Alternate. Ikzelf heb hem nu een aantal maanden en in de VS gekocht voor $176 (tegen ? 2,28).

Ik zou hem je niet aanraden maar zeker niet afraden. Het is maar net welke eisen je stelt. Ikzelf bijvoorbeeld wil wel een mooie grafische kaart hebben maar die %''n extra snelheid zie je toch niet terug met de huidige software. Bovendien ga ik echt geen ? 800,- of meer uitgeven voor een videokaart!
Maar die afweging moet je zelf maken.

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 23:22 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Je hebt volgens mij nog niet zo goed begrepen hoe een computer werkt geloof ik. Windows swapt altijd al stop je er 10.000 Mb in. Zeker als je veel met grafische bestanden werkt (en bewerkt, zoals ik) is een swap(of page)file zeer gewenst.
Pagina: 1