De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
je kan proberen je koelers op een minder voltage te zetten, dit heeft tot gevolg dat je koelers minder blazen maar (bijna) geen geluid maken.
Dit heb ik ook met mijn servertje gedaan. Toen had ik er wel een extra 80x80mm fan bijgeplaatst, want hij werd te heet. En uiteraard ook op een minder voltage gezet.
Zoals je misschien weet zijn de power kabels in je pc al volgend verdeeld: rood-zwart-zwart-geel. Nou de twee zwarte zijn grond draden terwijl de gele +12v is en de rode +5v. Dus wat je moet doen is het gele draadje naar iedere koeler doorknippen en dan bevestigen aan de rode. Dit helpt echt enorm veel... het enige wat ik nu nog hoor is als mun hdd opspint.
ik hoop dat je hier wat aan hebt
Dit heb ik ook met mijn servertje gedaan. Toen had ik er wel een extra 80x80mm fan bijgeplaatst, want hij werd te heet. En uiteraard ook op een minder voltage gezet.
Zoals je misschien weet zijn de power kabels in je pc al volgend verdeeld: rood-zwart-zwart-geel. Nou de twee zwarte zijn grond draden terwijl de gele +12v is en de rode +5v. Dus wat je moet doen is het gele draadje naar iedere koeler doorknippen en dan bevestigen aan de rode. Dit helpt echt enorm veel... het enige wat ik nu nog hoor is als mun hdd opspint.
ik hoop dat je hier wat aan hebt
Voor processorkoeler, moet je de Silverado hebben. Koelt als een gek en maakt geen geluid.
Voor kastkoeling zou ik voor sunon 120*120*38 gaan. 83CFM met 35 decibelletjes.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Nog meer drinken zodat je meer buiten westen bent en niet merkt dat de pc wordt aangezet :):):):)
Gewoon één of ander pc''tje op de kop tikken (Pentium1 waar Win95/98 op kan is al voldoende voor Sygate). Of een 486 met een Linux-router. Ik heb een 486 mobo''tje met 120MHz 486DX4 processor en 48MB geheugen(!! voor ''n 486 !!) op de kop kunnen tikken voor 60 piek. Die kan ik mooi in een oud 286 kassie bouwen wat ik nog heb liggen en aanvullen met een simpel videokaartje (wat ook nog uit die 286 komt) en een floppydrive. Harddisk is voor die Linux-router niet eens persé nodig (maar zit ook nog wel in die 286 evt. !!maarliefst 60MB !!). Dat ding laat ik gewoon zoveel mogelijk aanstaan dan. Misschien ook een goedkoop idee/oplossing
Leuk zo''n silverado, maar is die niet te zwaar???Op vrijdag 30 maart 2001 22:03 schreef thedolf het volgende:
Voor processorkoeler, moet je de Silverado hebben. Koelt als een gek en maakt geen geluid.
Verwijderd
Ik heb een super lawaaige voeding koeler (van Aopen)
Zijn er ook koelers met dezelfde capaciteit en minder Db ?????
Zijn er ook koelers met dezelfde capaciteit en minder Db ?????
Verwijderd
nou die silverado is gigantisch aan te raden (heb hem zelf ook en is superstil ) mja nou had ik van die sunon dingen ( hoorde dat ze wel goed waren ) maar die maakten zo''n gigantische takke herry dat ik vorige week maar andere kastcoolers gehaald heb van het merk papst 12x12x3.8 cm multifan 4412/2 voor 25,- ps ( was een advertentie op tweakers )
deze dingen hoor ik gewoon nie
enigste wat nu nog lawaai maakt is de voeding cooler mja nu maar hopen dat die pas bestelde ( maar nog nie aangekomen ) enermax 350 watt geen herry maakt
deze dingen hoor ik gewoon nie
enigste wat nu nog lawaai maakt is de voeding cooler mja nu maar hopen dat die pas bestelde ( maar nog nie aangekomen ) enermax 350 watt geen herry maakt
Verwijderd
koop een unex hubje met uplink dan hoef de surver niet meer aan sluit de cabelmodem gewoon op de uplink en de uplink verdeelt het over de poorten van de hub de kosten van de deze hub is 100,- maar dan kan je wel rustig je oogjes dicht doen
unex 10mbps model HA080 \je heb ze ook als 10\100 en als swits
Lekker veilig ookOp zaterdag 31 maart 2001 02:09 schreef suijkerbuijk het volgende:
koop een unex hubje met uplink dan hoef de surver niet meer aan sluit de cabelmodem gewoon op de uplink en de uplink verdeelt het over de poorten van de hub de kosten van de deze hub is 100,- maar dan kan je wel rustig je oogjes dicht doen
En waar laat je je vuurmuur:? en die adressen die alleen jij mag bezoeken:? (zoals sex...eeuuh Q3 servers....laat maar
Thx allemaal 
ik denk dat ik dan maar een silverado ga halen...
ik denk dat ik dan maar een silverado ga halen...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
waar om heb ik dat nodig heb toch niks te verbergen
en ik kan op elke pc een firewal zetten toch
en ik kan op elke pc een firewal zetten toch
Dat jij niks hebt wat iemand interesseerd maakt die cracker die je pc verneukt niet veel uit. Ooit gehoord van een ''hotswap'' van je BIOS? Werkt zou moeilijk he, je pc opstarten zonder dat...
misschien omdat ze ook content aanbieden aan hun werknemers/klanten?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Pagina: 1