Volgens mijn PC beep code zou het mijn ram zijn dat kapot is. Maar als ik het vervang (werkt zeker) beept hij nog. VGA kaart heb ik ook al een keer vervangen (tegelijk alle kaarten eruit gehaald)
Dat piepen zijn gewoon piepjes die je moederbord produceert, als er iets niet goed is aan je hardware.Op vrijdag 30 maart 2001 12:50 schreef raymondw het volgende:
Wat is de beepcode?
Help je ons (jezelf dus) meer mee
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
zijn de kabels goed aan gesloten??? van de hd,floppy of cd.... daardoor kan ie ook gaan piepen.....(kijk naar je lampje van je cd speler!)
je mbr kan ook kapot zijn, oplossing: fdisk /mbr
hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet
Verwijderd
Als hij niet verder dan de bios komt kan hij moelijk FdiskenOp vrijdag 30 maart 2001 15:07 schreef hobbeldebobbel het volgende:
had ff neit echtgoed doorgelezen..... het heeft dan niet echt veel nut nee!Op vrijdag 30 maart 2001 21:27 schreef mennol het volgende:
[..]
Als hij niet verder dan de bios komt kan hij moelijk Fdisken
hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet
Ehm, ik denk dat raymondw zich afvroeg WAT die beeps waren, maar hij vroeg zich af HOE die beepjes waren (lang, kort enz.)Op vrijdag 30 maart 2001 13:48 schreef FrankGuthrie het volgende:
Dat piepen zijn gewoon piepjes die je moederbord produceert, als er iets niet goed is aan je hardware.
Verwijderd
Elke fout heeft zeg maar zijn eigen biepje.
Zo heb je de biep biiiiiieeeeeeepppppp biep.
En de Biep,biep,biep. Of de BBBBBIIIIEEEEEPPP
(VGA, Memory, Keyboard, HDisk) Oh ja, om deze te horen moet je wel je speaker goed aansluiten. Die kan bij verkeerd aansluiten ook spontaan gaan biepen! En dan is het lastig troubleshooten!
Elk biepje heeft dus zijn eigen oorzaak. Ik heb ooit eens een biep-boek gehad....daarin stonden de meest voorkomende...in het A+ boek staan ze ook.
Zo en dan nu een biepje koffie...uhm bakje..
Zo heb je de biep biiiiiieeeeeeepppppp biep.
En de Biep,biep,biep. Of de BBBBBIIIIEEEEEPPP
(VGA, Memory, Keyboard, HDisk) Oh ja, om deze te horen moet je wel je speaker goed aansluiten. Die kan bij verkeerd aansluiten ook spontaan gaan biepen! En dan is het lastig troubleshooten!
Elk biepje heeft dus zijn eigen oorzaak. Ik heb ooit eens een biep-boek gehad....daarin stonden de meest voorkomende...in het A+ boek staan ze ook.
Zo en dan nu een biepje koffie...uhm bakje..
Verwijderd
suffer op zoek!
http://www.dialec.com/vpost.htm
Staat je biepje vast wel tussen!! Weet je gelijk het probleem.
(PS bij oudere PC''s kan de biep afwijken!)
http://www.dialec.com/vpost.htm
Staat je biepje vast wel tussen!! Weet je gelijk het probleem.
(PS bij oudere PC''s kan de biep afwijken!)
Pagina: 1