[BC3] Irq 11

Pagina: 1
Acties:

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
probeer het eens in je bios te veranderen?

Verwijderd

Met mijn soundblaster en 3Com netwerk erin blijft mijn computer hangen bij het kopieren van een groot bestand ( 100mb).
Ze staan op irg 11 waar ook mijn display adapter (pci)kaart zit . Ik heb ze al in andere sloten gezet maar dat helpt niet !
Systeem: Athlon Thunder met Abit K7a 128 mb memory
Ik heb ook servicepakck 1 en via in1 drivers geinstallerd

Verwijderd

Dat heb ik ook geprobeerd door de Pirg toe te wijzen , echter win2k zet alles weer op IRQ 11

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:34
AGP slot en slot 1 delen meestal irq 11. Dus geen kaart in slot 1 zetten. Zet dan de geluidskaart in slot 2 en de netwerkkaart in het laatste slot.

Verwijderd

Huidige config:
Slot 1 : Pci S3 kaart
Slot 2 : Soundblaster
Slot 5 : 3com Netwerkkaart

Kan dit ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
In je BIOS kan je de optie "assign IRQ to VGA" op disabled zetten. Je videokaart gaat dan op een ander IRQ nr zitten. Meestal op een laag IRQ nr (5 ofzo) waar vaak toch geen andere belangrijke apparaten op zitten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Win 2 K

houd heel erg van irq sharing!

Ik heb letterlijk alles op IRQ 9
2netwerk kaarten, video, geluid en scsi en toch stabiel :?

• Bjurrun
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 15:56
Ik ken je probleem, heb hetzelfde mobo en ben eraf gekomen door deze faq te lezen http://go.to/ka7faq
suc6

• Bjurrun
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 15:56
mocht trouwens met k7a de k7t(a) bedoelen ga dan naar http://go.to/kt7faq

Verwijderd

H,

Had iets soortgelijks met een Asus CUSL2-C mobo. Onder Win98SE werkt alles perfect maar onder Win2000 had ik geen geluid en shutdown duurde 10 minuten.

Bijna alle devices bleken op IRQ 9 te zitten. Beetje zitten snuffelen en eracher gekomen dat Win2000 ACPI gebruikt (device configuratie en power saving). Alles zit op 1 IRQ en het PCI slot bepaalt de prioriteit, als ik het goed begrepen heb.

Vervolgens alles geprobeerd: laatste SB drivers -> "No soundblaster detected" en exit. Laatste BIOS geflashd, geen resultaat. Mobo manual bekeken voor de unshared PCI sloten en alles daarin gestopt (3com, adaptec SCSI en SB Live) en nog steeds niks.

Terug naar de winkel, weekje wachten en toen deed ie het. SB bleek rot te zijn. Vreemdgenoeg werkte alles onder Win98SE wel perfect... Maar nu draait het in ieder geval onder 98 _en_ 2000 :9

CU,
J
Pagina: 1