[BC3] Kabelmodem op paralelle poort ?????

Pagina: 1
Acties:

• Sebastiaan|IA2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09-2025
Ik heb hier een casema kabelmodem op de seriele poort. Deze kan dus max 14 kb ps halen (niet dat je ooit boven de 5 uitkomt hoor). Nu vroeg ik me af, is het mogelijk om met een convertertje de modem op de paralelle poort aan te sluiten en zo hogere snelheden te halen :?

Alvast bedankt :)

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

er zijn wel van die convertertjes maar of het gaat werken durf ik niet te zeggen. ik heb geen casema. als het in de software gaat dat zou het in theorie mogelijk moeten zijn.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Nog los van de vraag of het uberhaupt zou gaan werken, maar je zegt zelf al dat je niet boven de 5 uit komt. Dan heeft het toch ook weinig zin om een andere aansluiting te verzinnen, die zal dan ook niet boven de 5 uitkomen. Ligt gewoon aan dat brakke netwerk van Casema waarmee die Delta modems werken. Als je sneller wilt dan zal je ze moeten bellen of je een Com21 kan krijgen.

Ik heb nu ook een Com21 met Basic abo (zelfde prijs dus als die Delta variant) en zit dan welliswaar maar op 6,5, maar geen tikken en als het werkt hebbie ook gewoon die 6,5.

btw, ik woon in Den Haag en niet in alle Casema gemeentes hebben ze Com21.

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

die converter serieel --> parallel zat toch bij de modem in de doos??

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
er zit een serieel 9 naar 25 pins connector in ja... wat je dan nog nodig hebt is een gender changer, die van die 25 polige female een male maakt, of was het nou andersom? :?

waarom neem je dan geen adsl als je sneller wilt... ik krijg het in mei... eindelijk van dat casema modem af :)

Xbox360 gamerprofile

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Waarom denk je dat een seriele poort maar 14 kbps aankan ? Waarom zouden dan al die 28.8, 33.6, 56 kbps en hogere modems gebouwd zijn ?
Een moderne seriele poort trekt toch echt wel minimaal 115.2 kbps.
En als je zelf al aangeeft dat je verbinding niet verder dan 5 kbps kan, waarom denk je dan dat een snellere poort werkt ? Als jij met een Dafje in de file staat, denk je dan dat het sneller gaat als je met een Ferrari in de file staat ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

Als jij met een Dafje in de file staat, denk je dan dat het sneller gaat als je met een Ferrari in de file staat ?
LOL
misschien met zo''n monstertruck wel >:)

• Sebastiaan|IA2
  • Laatst online: 07-09-2025
[b]
waarom neem je dan geen adsl als je sneller wilt... ik krijg het in mei... eindelijk van dat casema modem af :)
Eh.....
Als er nou eens adsl :) was, dan was ik dus allang overstapt. Maar ja, als je in een of ander boerendorp woont, dan is de keus dus heel erg beperkt :( en heb je dus geen ADSL of mxStream :( :( :(.

Dus ja.... ik blijf maar wachten :Z op een andere aanbieder. Tot die tijd moet ik het doen met casema :r :r :r

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

Verwijderd

Mischien werkt usb naar seriel een stuk sneller

Verwijderd

Op vrijdag 30 maart 2001 00:46 schreef mvdejong het volgende:
Een moderne seriele poort trekt toch echt wel minimaal 115.2 kbps. :? :?
ja 115 Kbites per seconde

dus maximaal ~ 10 / 11 kilo bytes per seconde

115k bits, gemiddel 2 start bits + een stop bit en dan nog 8 voor data ovredracht dat is al 11 bits

dat delen door de 115 bites is ~10 a 11 Kbyte / seconde wat je kan halen. :r :r

maar je haal nooit het maximale uit je modem ;) ;) uit je modem dus zit je meestal tussen de 5 en 7 kbyte/s

heb ik hier ook met z''n stom kabel modem die op de seriele poort zit. ongeveer
7 kbyte / sec, heaas nooit hoger.

simpel gezecht het is gewoon k.T :( :(

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 23:51
Op donderdag 29 maart 2001 21:57 schreef Black_Hole het volgende:
Ik heb hier een casema kabelmodem op de seriele poort. Deze kan dus max 14 kb ps halen (niet dat je ooit boven de 5 uitkomt hoor). Nu vroeg ik me af, is het mogelijk om met een convertertje de modem op de paralelle poort aan te sluiten en zo hogere snelheden te halen :?

Alvast bedankt :)
:? 14k4 en die 5 kun je niet vergelijken omdat de ene kilobit is en de ander kilobyte.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Pagina: 1