Toon posts:

[BC3] Setup blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Heb een P1 180mhz gehad van een maat om wat aan te klooien
Draaide leuk op WIN 98 SE op 32 mbram
Ik zeg al om mee te klooien en dus format gedaan om hem schoon te installeren
Nou dacht ik ,eens een load bios defaults en een load setup defaults uitvoeren ,misschien mocht dat juist niet achter elkaar maar oke
Nou opnieuw opstarten en huh ,hij doet ut niet .
Tja ,leuk heb ik wat om uit te vogelen dacht ik
Heb vervolgens een PC ernaast gezet met bijna dezelfde bios en alles een beetje vergeleken en ingesteld
Alles opnieuw proberen te installeren (fdisk) loopt hij telkens vast op het zelfde punt
Dit na vele veranderingen in mijn bios maar het lukt niet
Er zit geen cmos clear en geen batterij op het moederbord opm hem zo te resetten
Er zit wel naast mijn BIOS chip een zwart klein kastje waar ik wel eens over gehoord heb dat je daar hem kan resetten
Momenteel draaid hij alleen op de video kaart samen met keyboard
Geheugen is in orde ,nl getest op die andere pc en het geheugen van de andere pc zit er nu in
Het moment dat hij vast loopt is nadat hij opnieuw word opgestart ,tijdens installatie,nadat de FDD eruit is gehaald
Hij heeft dus het hele riedeltje gehad dat je er even op je gemak er bij kan gaan zitten en dan na die opstart loopt hij vast op nadat hij de sysyeem config heeft gehad en het eerste WIN scherm te voorschijn komt met (iets van) de windows setup word nu uitgevoerd en daar blijft hij dan op hangen
Ik zelf heb het vermoeden dat dan de cdrom speler niet meer kan worden benaderd terwijl de bootseq op a,c,scsi staat evenals bij die andere pc
Alle ide kabels meerdere keren gecontroleerd evenals voeding stekkers en wat er allemaal niet te bedenken valt
Tevens andere HD geprobeerd

Kan iemand mij nog een advies geven

Groeten Eric

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:44
Staat in je BIOS de virus beveiliging wel op disabled? Anders blijft Winblows daar altijd op hangen.

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 12:40
Dat zwarte kastje wat naast de bios-chip zit, staat daar iets van dallas op? Als je dat er eens uit haalt en het systeem een keer boot, dat moet je bios-setting wel verdwenen zijn. Dan gewoon het kastje weer terug plaatsen en je kan weer settings aanpassen ;)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt v/h reageren

Geen virus beveiliging aanwezig ,dat vermoeden had ik zelf ook maar niet te vinden

Dat wat Steven zegt dat klopt ,idd er staat Dallas op ,ik had het al geprobeerd het los te te halen maar het zit lekker vast
Maar nu jij het bevestigd zal ik het eens opnieuw proberen

Verwijderd

Topicstarter
Probeer het te verwijderen maar lukt niet
Op een ander mobo (van 486 )zat er ook zo een maar dan met de tekst benchmark of zo en die zat op een IC gelijmd en die heb ik dus met soldering en al kapot getrokken
Kan dat dan nu ook niet het geval zijn dat hij vast gelijmd zit?

Eric

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:36
ehmz... dat van die chip lostrekken was een grap....

NIET doen dus

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Dank je p5ycho

Ik had het eigenlijk opnieuw willen proberen los te halen
Vriendelijke jongen dan die Steven ,hoeveel PC`s heeft hij al van anderen naar knoppen geholpen of zal hij het niet gemeend hebben en er eigenlijk geen verstand van hebben
Maar goed ,als het opzet was gaat zijn feestje niet door ,proost ,ik heb wel wat te vieren want ik heb zijn raad niet opgevolgd

Eric

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:37

sus

is druk :+

eeehm, misschien een stomme opmerking, maar heb je je partitie ook als actief gesteld. Anders kan hij er echt niet van opstarten.

Doe je met fdisk, optie 2. Kies dan je primaire partitie (= C:)

veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niet stom gedacht ,had gekund
Ik heb momenteel een schijf van 1,2G erin hangen waar alleen C op draaid
Aangezien je wanneer je dat installeerd word autom je C als primaire actieve part ingesteld ,ja toch, begin nog te twijfelen ook

Eric

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat dit een echt moeilijk probleem is
Andere cdrom speler geprobeerd ,ook niet
Waarom laat dat hok mij in de steek?
Pagina: 1