Ik zou het doen!
Je hebt zeker een Via chipset? Installeer Via 4-in-1 4.29, en je probleem is waarschijnlijk opgelost.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
mainboard is een asus p3b-f master schijf is die ka12 en slave is die 30 gig
Ik zou het doen!
Use The Fucking Search (or RTFM)Op donderdag 29 maart 2001 22:37 schreef rammes het volgende:
hmm hdd staat ook in pio mode... hoe krijg ik hem nu in dma mode?????
Maar eigenlijk zou je het als ''Systeembeheerder'' natuurlijk wel moeten weten...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
kijk als ik het niet eerst geprobeerd zou hebben had je gelijk maar die opmerking van " dat moet je weten" slaat nergens op.. reageer dan niet..
rammes
die het allemaal maar weer zelf doet maar op een beetje hulp van een mede tweaker had gerekend
rammes
die het allemaal maar weer zelf doet maar op een beetje hulp van een mede tweaker had gerekend
Ik zou het doen!
Als ik de Search gebruik met ''win2k'' en ''udma'' als zoekwoorden, dan vind ik een hele lijst met topics die hetzelfde probleem betreffen...Op vrijdag 30 maart 2001 21:38 schreef rammes het volgende:
kijk als ik het niet eerst geprobeerd zou hebben had je gelijk maar die opmerking van " dat moet je weten" slaat nergens op.. reageer dan niet..
rammes
Begin eens met een update van je BIOS, en misschien heb je hier nog iets aan: http://win2000tips.home.att.net/Tipstricks.htm#DMA/UDMA%20and%20Win2000
Verwijderd
Blahblah, geef dan geen antwoord. Hier is het GoT forum niet voor.Op donderdag 29 maart 2001 22:41 schreef Exirion het volgende:
[..]
Use The Fucking Search (or RTFM)
Maar eigenlijk zou je het als ''Systeembeheerder'' natuurlijk wel moeten weten...
Enniewee.
Win2k heeft udma 66 standaard uit staan. Die kun je aanzetten met een registry patch (zie ook de win2k tweaks op www.tweak3d.net )
Rob
ik hbe de reg patch gedowned maar nog steeds geen succes
Ik zou het doen!
Ik heb zelf met m''n BX bord nooit dit soort problemen gehad, maar op m''n huidige bord (Via KT133) heb ik wel het probleem gehad dat m''n master schijf niet in UDMA wilde toen er een wat oudere Quantum Fireball naast zat als slave. Heb je het al geprobeerd met slechts 1 schijf op je primary IDE?Op zondag 01 april 2001 10:08 schreef rammes het volgende:
ik hbe de reg patch gedowned maar nog steeds geen succes
het is opgelost,
ik heb mijn slave schijf niet bij de master schijf gezet maar bij de (creative) dvd drive.. nu werk ie als een speer en haal ik (zie benchmark) 27.7 mbps BETER!!!
rammes
bedankt voor de hulp iedereen
ik heb mijn slave schijf niet bij de master schijf gezet maar bij de (creative) dvd drive.. nu werk ie als een speer en haal ik (zie benchmark) 27.7 mbps BETER!!!
rammes
bedankt voor de hulp iedereen
Ik zou het doen!
Pagina: 1