[BC3] Asociaal goede batterij oplader.

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
Ik heb een creative Jukebox en heb daar 8 Ni-MH batterijen van 1800mAh. het aparaat zou hier 4 uur op moeten kunnen werken maar hij houd het er ca. 1uur mee uit. de batterijen zijn net nieuw en ik heb ze de 1e keer zoals bescheven stond 12uur opgelanden.

Ik gebruik op het moment een gewone snellader die de batterijen eerst ontlaadt (schijnt niet perse nodig tezijn met deze batterijen).

Op deze pagina schijnt een erg goede lader tekoop tezijn maar ik heb geen zin om iets uit cd VS. te laten komen.
http://www.thomas-distributing.com/maha-mh-c204f.htm

hier heb ik wat info over het type batterijen gevonden.
http://www.cliffshade.com/dpfwiw/batteries.htm#short

edit:

nu het geen waarom ik dit topic gepost heb:
Wie weet een hele goede batterij oplader die gewoon in nederland tekoop is. (prijs maakt niet zo heel veel uit)

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

Op donderdag 29 maart 2001 15:07 schreef WhiteMan het volgende:
de batterijen zijn net nieuw en ik heb ze de 1e keer zoals bescheven stond 12uur opgelanden.
Dat kan ook het probleem zijn. gebruik ze s een aantal X en opnieuw opladen. Gaan ze vast langer mee.

Verwijderd

Ik heb van die powerbank batterijen (oranje/groen) en 1200mah ofzo.
Zijn best wel goed maar site kan ik ff niet vinden.
Conrad verkoopt ook wel goed spul.

• WhiteAss
Als ik ze met die snellader een paar maal laad en daarna weer ontlaad is ook wel goed, toch?

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Voor NiMH accu''s is het juist niet goed om ze geheel te ontladen, das wel zo met NiCd accu''s omdat die anders last hebben van een geheugen effect.
Het kan best dat ze na een tijdje gebruiken (laden/ontladen) het wat beter gaan doen.

Verwijderd

conrad heb de goede panasonic hebben hoge mah

• WhiteAss
Maar is het schadelijk om met een snellader die batterijen te laden?

Ze worden niet niet echt warm (iets wat lauw) tijdens het laden.

• phaedrus
  • Laatst online: 14-08 20:29
Je kunt ze gewoon met een snellader laden, zolang ze niet echt heet worden is er niets aan de hand.

Verwijderd

Als geld niets uitmaakt dan zou ik adviseren om een lader bij Conrad te bestellen,ik heb er net zo 1 gekocht voor het opladen van mijn batterijen van de digitale camera,de oplader heet Charge Manager 2010.Er kunnen 4 stuks in.Eerst kon ik maar 15 foto''s maken met mijn camera,en na het opladen met de charge manager 2010 kon ik 112 foto''s maken voor dat de batterijen leeg waren.Er zitten 4 AA batterijen in van 1600 mAh.Het laden duurt ongeveer 2 uur,wat eerder 14 uur was.Ik hoop dat je hier wat aan hebt.De lader kan maximaal 2000 mAh aan.

Verwijderd

Na een paar x werken die dingen pas ECHT goed, anyway hier wat laders van conrad:

=0209007780985871742&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=139551&TK_PAR[MEDIUM]=89]Gewone NiMH en NiCd lader, 15 piek
=0201057500985871962&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=27033&TK_PAR[MEDIUM]=]GPPowerbank lader, met 4 NiHM batterijen

Meerdere laders NiMH

En misschien heeft de plaatselijke betere electronica handel wel wat? Zoals Okaphone!

Verwijderd

Het schijnt dat je Ni-MH batterijen gewoon in een oplader kunt laten zitten als de stroom waarmee de batterijen opgeladen worden maximaal 1/20e is van de stroom die de batterij kan leveren. Voor mijn twee 1600 mAH Ni-MH batterijen heb ik dus een cheap-ass opladertje gekocht wat 100 mA levert (een nachtladertje dus, geen snellader!). Dit is 1/16e van de hoeveelheid stroom die de batterij levert, dus een beetje aan de krappe kant maar de batterijen blijven lauw dus het kan wel... En nu heb ik gewoon altijd 1 batterij in m''n rio500 en 1 batterij laat ik altijd in de oplader zitten. Daardoor is die zo vol mogelijk als je hem ga gebruiken (Ni-MH batterijen raken vooral veel stroom door zelfontlading kwijt na de eerste dag: 10% de eerste dag en daarna elke dag ongeveer 1% per dag). Het bevalt prima (gebruik het al een half jaar) en de Ni-MH batterijen gaan bijna even lang mee als duracells.

Mijn advies is dus gewoon: koop een goedkoop ladertje wat langzaam laadt (1800/20=90 mA)en geen automatische afslag heeft als de batterijen vol zijn. En laat daar de batterijen gewoon rustig inzitten :)

Waar heb je trouwes die 1800 mAH batterijen gekocht?

Verwijderd

oja nog 1 tip asosiaal schrijf je eigenlijk zo: asociaal
citaat van Dale:

a·so·ci·Žaal (bn.)

1 zonder sociaal besef => onmaatschappelijk

• WhiteAss
Op donderdag 29 maart 2001 16:03 schreef sinterklaasrulez het volgende:
oja nog 1 tip asosiaal schrijf je eigenlijk zo: asociaal
citaat van Dale:

a·so·ci·Žaal (bn.)

1 zonder sociaal besef => onmaatschappelijk
Sinterklaas, ook bedankt voor jou zinvole bijdrage :P
needderlants is nooit mijn goedste vak geweest :)
Op donderdag 29 maart 2001 15:48 schreef PsyFlux het volgende:
Waar heb je trouwes die 1800 mAH batterijen gekocht?
Ik heb die dingen gewoon bij mijn Mp3 speler gekregen.

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 22:29 schreef WhiteMan het volgende:

Ik heb die dingen gewoon bij mijn Mp3 speler gekregen.
Relaxt... bij m''n rio zat alleen een duracel.
Wat vreet die jukebox trouwes batterijen! Lees ik het goed dat hij op 8 batterijen van 1800 mAH maar een uurtje kan spelen?!?! Mijn rio kan op 1 batterij 10 uur mee (en op vol volume)...

Verwijderd

Ik heb lekker een eigen batterijlader gebouwd. fl 200,- aan onderdelen.

doet het beter als een van fl 1000,- *D

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

NIHM''z altijd helemaal leeg maken voor je ze oplaad...

je kan ze beter 16 a 20 uur opladen

je oplader moet geschikt zijn voor NIMH...moet dus op de doos staan!

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 23:16 schreef GraasGast het volgende:
NIHM''z altijd helemaal leeg maken voor je ze oplaad...

je kan ze beter 16 a 20 uur opladen

je oplader moet geschikt zijn voor NIMH...moet dus op de doos staan!
:?
Ben je niet in de war met Ni-Cd? Die moet je helemaal leegmaken voordat je ze oplaadt. Maar bij Ni-MH kan het zelfs slecht zijn om ze altijd maar compleet leeg te laten lopen!

Enne langer als 20 uur gaat ook prima hoor. Zolang je lader maar niet teveel mA''s levert.

En dat laatste... tsja. Is vrij logisch. Maar volges mij gaat een ladertje waarop staat dattie voor Ni-Cd is ook prima voor Ni-MH, zolang hij maar niet teveel mA''s levert. En snelladers met automatische afslag zal ook niet gaan want die automatische afslag reageert namelijk niet op Ni-MH''s.

Enne HlpDsk is dat niet zwaar overdreven? Ik kan het niet met een dure lader met allerlei snufjes vergelijken, maar mijn nachtladertje van 20 piek ofzo doet het perfect!

• WhiteAss
Het apparaat heeft 4 batterijen nodig.
en zou daar 4 uur mee door kunnen komen. hij haald echter maar iets meer dan een uur (en dan moet ik heb gewoon zonder extra dingen als equalyzer enz. laten werken anders gaat hij korter mee)

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
he hlpdsk, is dat zo''n reflex principe lader, die je gemaakt hebt? (geloof ics1702 ofzo).
ben ik tenminste nog steeds van plan om daar een ladertje mee te maken. nicd in 20min :P en nimh in 1uur ofzo... geniale uitvinding :)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Ehh, goeie vraag :o

Kheb de blauwdrukken nog ergens liggen. Maar die zijn 1.5 bij 1 meter .. dat scanned wat lastig :)

Maarre .. aparte digitale aansturing voor Ni-CaD en NiMH, en ook voor 9Volt blokken. Apart ook weer voor mini-penlites, penlites, gewoon en grote .. de namen weet ik zo znel niet meer.

Ook snelladen, gewoonladen, en ontladen. Auto-ontladen, en dan laden kan ook. And then some :)

• Dries Arnolds
  • Laatst online: 22-06 18:40

Dries Arnolds

*bling bling*

Fotooh!

heb je die? ben namelijk erg benieuwd.

Verwijderd

Ehh, nee, geen foto''s :)

• Martinus_E
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Aahhh... komop man :)

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

Verwijderd

Op vrijdag 30 maart 2001 01:16 schreef WhiteMan het volgende:
Het apparaat heeft 4 batterijen nodig.
en zou daar 4 uur mee door kunnen komen. hij haald echter maar iets meer dan een uur (en dan moet ik heb gewoon zonder extra dingen als equalyzer enz. laten werken anders gaat hij korter mee)
shesh, equalizer neemt xtra stroom? Wel heel vaag geval die jukebox. Het enigste wat bij de rio nog extra stroom neemt is het backlight (gaat hij maar 5 uur mee als je die non-stop aan hebt, en daar ken je dan ook een boek bij lezen!). Maar als je gewoon instelt dat hij bijv. 5 seconden aan moet blijven na elke toetsaanslag valt het heel erg mee.
Op vrijdag 30 maart 2001 01:50 schreef HlpDsK het volgende:
Maarre .. aparte digitale aansturing voor Ni-CaD en NiMH, en ook voor 9Volt blokken. Apart ook weer voor mini-penlites, penlites, gewoon en grote .. de namen weet ik zo znel niet meer.

Ook snelladen, gewoonladen, en ontladen. Auto-ontladen, en dan laden kan ook. And then some :)
Is er ook een soort light uitvoering van die oplader? Op zich zou ik het best wel willen proberen, maar het enigste wat ik wil is maximaal 2 NI-MH penlites tegelijk opladen. En de tijd die hij erover doet maakt me eigenlijk ook nix uit...

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

[offtopic]
vroeg mij af:
Ni-Cd = Nikkel-Cadmium
Ni-MH = ?

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 09:01 schreef Booooe het volgende:
[offtopic]
vroeg mij af:
Ni-Cd = Nikkel-Cadmium
Ni-MH = ?
Nikkel MetaalHydride

• memphis
  • Laatst online: 21:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

NC-MH is Nicad-Metaalhydride

Maar loop een gemiddelde modelbouwwinkel binnen en haal daar een snellader met auto afslag. Het laden van Nicads en NiMHa accu''s is vrijwel gelijk dus met een standaard Nicad ladertje gaat dat wel.

Probeer de laadtijd met dergelijke accu''s niet onder een uur uit te laten komen, anders gaan ze snel kapot (1.5-2A max)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 09:06 schreef Sinclair het volgende:
NC-MH is Nicad-Metaalhydride
:? vergissing?

Of is dit werkelijk een chemicalienmix? (nog nooit van gehoord in elk geval) En zoja, hoe presteert deze tov van Ni-MH''s, en waar kan je ze krijgen?

Verwijderd

Op vrijdag 30 maart 2001 13:31 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

shesh, equalizer neemt xtra stroom? Wel heel vaag geval die jukebox. Het enigste wat bij de rio nog extra stroom neemt is het backlight (gaat hij maar 5 uur mee als je die non-stop aan hebt, en daar ken je dan ook een boek bij lezen!). Maar als je gewoon instelt dat hij bijv. 5 seconden aan moet blijven na elke toetsaanslag valt het heel erg mee.
[..]

Is er ook een soort light uitvoering van die oplader? Op zich zou ik het best wel willen proberen, maar het enigste wat ik wil is maximaal 2 NI-MH penlites tegelijk opladen. En de tijd die hij erover doet maakt me eigenlijk ook nix uit...
Voor een light-versie zul je de schematics moeten gaan redisignen :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 02 april 2001 09:01 schreef Booooe het volgende:
[offtopic]
vroeg mij af:
Ni-Cd = Nikkel-Cadmium
Ni-MH = ?
Nikkel-MetaalHydride geloof ik.

Verder had ik in de handleiding van m''n hema snellladertje volgens mij gelezen dat je NiMH accu''s gewoon ook moet ontladen, maar dat je alleen mot oppassen dat je niet batterijen die verschillend vol zijn tegelijkertijd moet ontladen. Het ontladen van de vollere batterij laat dan namelijk de polariteit van de legere batterij omdraaien. Je kon dat weer fixen door hem gewoon op te laden.

Mja.. just my $0.02

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

Ik kan zelf de Ansmann laders van harte aanbevelen. Ik gebruik de Ansmann Powerline 4 met erg goede resultaten. Een Nederlandse distributeur is Cim Agencies B.V.. De Ansmann Accu-Technik catalogus 2001 (PDF file) bevindt zich hier. Tot slot de homepage van Ansmann.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:08

winnie

de poes...

Ik heb ooit een luxe lader gekocht (alle soorten batterijen passen erin, ontlaadt eeest indien gewenst, druppellader). Dat ding was bedoeld voor mijn NI-CAD batterijen, maar ik merk dat hij ook goed werkt met NI-MH. ZOwel bij eerst te ontladen en daarna te laden, als bij meteen laden. Die lader kostte ooit iets van 80 piek.
Pagina: 1