Toon posts:

[BC3] [Scsi] als het past dan werkt het ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Adaptec 2940 UW scsi kaart en een 9.1 UW seagate barracuda harddisk, nu wil ik een oude tapestreamer er bij hangen...

kan dat zomaar ?? als de kabel past werkt het dan ? en heeft dit geen invloed op de snelheid van de HD ?

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Nop,

Ieder apparaat dient zijn eigen ID te hebben en de laatste moet "terminated" zijn. Dit kan ook dmv een losse terminator.

Zie: http://www.scsifaq.org/scsifaq.html

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
weet ik, maar die harddisk is bijvoorbeeld scsi ID 0 en die tape 1 die hd is ook meteeen een terminator.

maar als de connector past ?? zou het dan werken en net zo snel als anders ?

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:10

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Hangt er alleen vanaf wat voor een tapestreamer het is. Als het een SCSI-1 Tapestreamer is dan gaat alles op die snelheid draaien. Is het SCSI-2 dan houdt iedere apparaat zijn snelheid.

I play my enemies like a game of chess...

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

FF opzoeken bij QUANTUM misschien?? Daar staat wat voor een protocol (SCSI-1 of 2, wide of fast etc.) het device gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 maart 2001 11:24 schreef Angelfire het volgende:
Hangt er alleen vanaf wat voor een tapestreamer het is. Als het een SCSI-1 Tapestreamer is dan gaat alles op die snelheid draaien. Is het SCSI-2 dan houdt iedere apparaat zijn snelheid.
hoe kan ik dat snel zien ?? het is zo''n oude quantum met 4 GB tapes ...
weet niet precies de gegevens nu...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 maart 2001 11:27 schreef Angelfire het volgende:
FF opzoeken bij QUANTUM misschien?? Daar staat wat voor een protocol (SCSI-1 of 2, wide of fast etc.) het device gebruikt.
ow, ik wist niet dat het een protocol was...
ben niet zo''n scsi man, maar die barracuda is Ultra Wide geloof ik dus als die tape streamer dan bijvoorbeeld gewoon fast is dan gaat die barracuda ook op fast draaien ??

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Bedenk me net wat::
als er weerstand bruggetjes als terminator op geplaatst moeten/kunnen worden, dan kan je bijna zeker zeggen dat het SCSI-1 is. Heel misschien heb je geluk en is het SCSI-2, maar dat moet je dan echt uitzoeken.

Je kan het herkennen doordat er op je Tapestreamer 2 of 3 "rijen" zijn van 9 of 10 pinnetjes, hierin past een weerstandsbrug.

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Op je vraag gaat die barracuda dan ook op fast draaien: NEE, dat is al gezegd. Als je er idd niet zoveel van weet (wat niet erg is), volg dan ook eens iemands advies op en lees eens een FAQ !! Dit helpt echt heel veel. :Z

Verwijderd

Topicstarter
is dus nog niet duidelijk !!! op welke snelheid het komt !!

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Laatste poging je te helpen.
SCSI-1: ieder device aan dezelfde kabel gaat op de snelheid van het traagste device werken. Dus: Tapestreamer is SCSI-1 en barracuda is UW >>>>>> Tapestreamer op SCSI-1 en barracuda op SCSI-1 (traaaaag)
SCSI-2: ieder device op dezelfde kabel houd zijn eigen snelhied. Dus Tapestreamer is SCSI-2 en barracuda is UW >>>>>>> Tapestreamer op SCSI-2 en barracuda op UW.

Snap je het nu?!?!?!?!
//irri modus aan//
Als je hier niet uitkomt kan je twee dingen doen: 1) je erin verdiepen en hier zijn diverse sites voor oa www.scsistuff.com
2) er mee stoppen het te proberen te begrijpen.
//irri modus uit//

Verwijderd

Topicstarter
dankje, nu snap ik het idd.

(bedankt voor het geduld) ... valt allemaal ook niet mee zo voor de middag :z

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Idd valt niet mee als je maar 5 uur geslapen hebt. *D ;)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

K O L D E R ! ! ! !
Wanneer houden nitwits nu eens op dit fabeltje na te brabbelen.

Een SCSI-controller praat met elk apparaat op de SCSI-bus met de hoogste snelheid die beide aankunnen, ongeacht wat zich verder op de bus bevindt.

Tegenwoordig is hierop een uitzondering. Als je een niet-LVD-SCSI (LVD=low voltage differential) apparaat aansluit op een bus waar verder LVD-SCSI apparatent opzitten, moeten de LVD-SCSI apparaten terug naar SE-SCSI (single ended) omdat de electrische signalen anders niet kloppen. Ze blijven dan nog wel de hoogst haalbare SE-snelheid, ook al heb je er een SCSI-I apparaat bijgeknoopt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1