Toon posts:

[BC3] De computer gaat niet meer aan!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een weekje terug voor iemand een computer gebouwd en daarmee doet zich nu iets heel gex voor.
Als je de computer afsluit in Windows (start, afsluiten) en je de computer wilt aanschakelen dmv de power knop gaat hij niet aan. (als je de computer in dos dmv de power knop uitzette was er geen vuiltje aan de lucht)
Door de stekker eruit te trekken en een halve minuut te wachten deed de power knop het wel weer.
Goed, dat werkte een tijdje en nu is dit het geval: je zet de computer aan en na 2 seconden valt hij vanzelf weer uit!

het verliep als volgt (iedere stap is een stukje tijd.. 2 dagen ofzow)

1. computer gaat gewoon aan en uit zoals het moet
2. computer gaat gewoon uit maar alleen aan als je hem ff van de stroom afhaalt
3. na lang van de stroom geweest te zijn en 100 keer te proberen gaat hij pas aan
4. gaat met problemen aan en na 2sec ofzow weer vanzelf uit

iemand een idee?

ohja, de eerste 2 keer toen ik de compu aanzetten viel hij vanzelf uit, daarna werkt hij perfect (nouja ff dan, na 2 dagen was dat voorbij)...

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Misschien een gare voeding? Zou ik ff nakijken

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Misschien dat je ergens kortsluiting maakt (met b.v. zo''n 12v stekkertje). Je voeding kan dan afslaan als beveiliging (doet mijn Enermax iig). Je moet dan de powerknop volgens mij 10 seconden inhouden en dan gewoon indrukken, en als het dan niet werkt de powerknop 10 sec. inhouden en de voedingknop omzetten. Bij mij werkt het als ik weer kortsluiting heb gemaakt :)

Mzzls, ZoRK

Verwijderd

Vaak is het zo dat je de powerknop 4 sec. lang moet ingedrukt houden....is aan te geven in het bios geloof ik...maar nu lijkt het erop dat de aan/uiknop fucked up is, of de kabel ernaaartoe waardoor ie vanzelf weer uitgaat. Voeding zou ook kunnen maar die zou ik niet openschroeven...

Verwijderd

2.) en 3.) -> streepjes gezet op een amd processor??, dan staan ze niet dik genoeg er op. Opnieuw doen dus

4.) Toevallig een KT7 bordje, en nieuwe BIOS geflashed?, dan moet de 3 polige fan stekker op header 1, anders gaat de PC weer uit.

|:( en zoek eerst effe, op "opstart problemen KT7" enzovoort.....

8-)

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft hier een gelockte Duron 800 (@800 dus) op een Gigabye 7IxE4....

Verwijderd

O,
sorry hoor. Hooi zegt een keer UTFS :+

Is dat niet dat bord met de AMD 751 Irongate chipset... pfffhh...800 Mhz is de limiet zo ongeveer voor die chipset, zeggen ze.

Wat voor voeding hangt er aan .. ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is idd die sjipset ja.. maar dat moet geen prob zijn.. een vriend van me heeft dat mobo ook met een athlon 1ghz.... zonder probs!

Ohja, er hangt een 300W voeding aan (kast is zo''n nokia-design ding)
Pagina: 1