Toon posts:

[BC3] Diverse vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil serieus wat leren v/d PC en ben nog niet zolang actief

Ik had een aantal vragen

Als ik kijk in mijn systeeminfo kom ik DMA ,i/o en IRQ tegen waar jullie het vaak over hebben
Wat kan ik nou precies met deze info

Vriendelijk bedankt ERic

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 14:17 schreef eriic het volgende:
Als ik kijk in mijn systeeminfo kom ik DMA ,i/o en IRQ tegen waar jullie het vaak over hebben
Ericje..
i/o --> in/out
dma --> direct memory access
irq --> interrupt request

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Wat kan ik nou precies met deze info
Zo te lezen kun jij er niet veel mee. Hoeft ook niet. Neem het maar ter kennisgeving aan! :7

Verwijderd

Topicstarter
Grappig ,Ericje

Ben al 36 en de meeste die mij zien durven dat niet tegen mij te zeggen ,maar bedankt voor je antwoord

Uit die DMA IRQ en i/o kunnen jullie fouten afleiden

Is er een site die hier meer info over heeft

Groeten Eric

Verwijderd

Topicstarter
Goede link die jij gaf WFVN

Soms ben ik wel eens jaloers op de jongere generatie met wat ze allemaal over computers leren op school

Allen bedankt

Eric

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 25 maart 2001 14:30 schreef ThePriest het volgende:

[..]

Zo te lezen kun jij er niet veel mee. Hoeft ook niet. Neem het maar ter kennisgeving aan! :7
indeed... zolang je geen problemen hebt met je bak, hoef je aan die dma''s en irq''s niet te rommelen... in de tijd van de oudere pc''s zoals 286, 386 en 486, was het nogal eens nodig om extra kaarten aan de praat te krijgen... maar daar is tegenwoordig veel minder sprake van....
Als je zelf aan je bak sleutelt, kan je nog wel eens wat problemen krijgen... maar als je dan gewoon kaarten in een ander slot drukt ben je ook al aardig bezig de boel op te lossen....

lekker vergeten die irq en dma....

edit:

maar info kan je vinden op bijvoorbeeld: http://whatis.techtarget.com/
http://www.ask.com

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 14:30 schreef ThePriest het volgende:

[..]

Hey Priest>>> Jouw LoGo... dat is toch de UNA bomber?? Ik heb er eens iets over hem op Discovery gezien....wel origineel....dat wel...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 25 maart 2001 14:51 schreef eriic het volgende:
Goede link die jij gaf WFVN

Soms ben ik wel eens jaloers op de jongere generatie met wat ze allemaal over computers leren op school

Allen bedankt

Eric
ik red het niet bij jouw leeftijd... maar * WFvN is ook al 26

bovendien heb ik geen ruk van computers geleerd op school.... wist ik allemaal al... (beetje leren dom tekstverwerken en spreadsheets maken...)

* WFvN leert veeeeeel meer van het lezen van topics op dit forum

Van veel DOEN heb ik geleerd... en nog meer van ENORM VEEL FOUTEN MAKEN >:) (zoals "formatteren door een low-level-format terwijl ik nog nooit had gehoord van fdisk".... |:( How low can you go.... maar dit vergeet ik dus NOOOOOIT meer ;))

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Op zondag 25 maart 2001 14:49 schreef peedeepee het volgende:

[..]

Hey Priest>>> Jouw LoGo... dat is toch de UNA bomber?? Ik heb er eens iets over hem op Discovery gezien....wel origineel....dat wel...
Heel goed! :) Is een politieschets zoals hij door mensen is opgegeven die hem gezien hadden voor zijn arrestatie. (je ziet ''t plaatje ook langskomen in de film Arlington Road zag ik toevallig vandaag) 8-)

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

beste (meneer) eric
ik heb ooit eens op een beurs hier en daar een boek gekocht, wat veel antwoorden op jouw (uw) vragen kan geven
woordenboek informatica en telecommunicatie.
+- 600 pagina''s aan info
ieder ''computer-woord'' staat daar uitgelegd.
ik heb er toen (al zeker 1 jaar geleden) een geeltje voor betaald, en daar heb ik nog geen spijt van

het is van de uitgeverij Sybex

misschien dat het via internet te bestellen is

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Pagina: 1