Toon posts:

[BC3] Voor iedereen met een logitech optical mouse

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had zelf zoals velen het probleem dat de cursor soms heel erg trilde terwijl de muis gewoon stil stond. Ik denk dat ik er nu eindelijk achter ben waardoor het komt! Je kunt de muis namelijk beters op je USB poort aansluiten dan op je PS/2. Sinds ik ''m op de USB heb gezet heb ik et probleem niet meer gehad (3 dagen al). Alleen kom ik nu weer een USB poort tekort :( Iemand een idee of er ook een soort van splittertje in Nederland te krijgen is? Hij bestaat wel, maar ik ken em in NL nerges vinden en ik heb geen zin om een dure hub te kopen...

In elk geval ben ik wel benieuwd of deze tip ook bij andere mensen werkt, en als iemand nog een plaats weet waar je zo''n splittertje kunt krijgen...

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

ehm, ik heb dat probleem ook wel eens maar hij heeft altijd al in de USB poort gezeten :) dusssss....... :)

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, okay... Daar gaat me mooie theorie... :)
Misschien verkleint het nog wel de kans op zo''n trillende cursor.

Dat ik het al 3 dagen niet meer heb gehad is echt een vette uitzondering! En dan heb ik er vandaag ook nog bijna de hele dag achter gezeten vanwege m''n bijbaantje. Normaal gesproken had ik op een hele dag echt wel 3x een trillende cursor..

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 09:12
Ik heb een blauwe Optical Wheel Mouse (Logitech uiteraard) en die zit gewoon op de PS/2 poort, en ik ken dat trillende ook ja, maar dat is maar zelden!!!
Ik geef FF een "ruk" aan de muis en het is weer over..... dussss geen probs mee. Daarbij werkt dat USB niet zoals ik wil. Kheb nog geen apparaat goed zien werken met USB. Maar da''s weer offtopic :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 maart 2001 01:20 schreef Knightwolf het volgende:
Ik heb een blauwe Optical Wheel Mouse (Logitech uiteraard) en die zit gewoon op de PS/2 poort, en ik ken dat trillende ook ja, maar dat is maar zelden!!!
Ik geef FF een "ruk" aan de muis en het is weer over..... dussss geen probs mee. Daarbij werkt dat USB niet zoals ik wil. Kheb nog geen apparaat goed zien werken met USB. Maar da''s weer offtopic :P
Die heb ik ook ja. Lekker relaxt muisje, maar een beetje te klein :(
En dat trillende is niet echt een probleem nee, maar et hoort gewoon niet >:)

En USB werkt bij mij prima! En dan heb ik nog een oud mobo ook (ASUS P5A van 3 jaar oud). Kheb er nu m''n rio500, m''n muis, m''n scanner & m''n printer derop. Lekker snel & hot plugable = perfect!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 09:12
Ik heb met deze muis de USB nog niet geprobeerd. Het maakt ook geen flikker uit, want het gebruik allebei een IRQ. Kheb zelfs liever een SERIAL mouse, dat scheelt me een IRQ.
USB heb ik in de BIOS disabled, da''s dus vast 1 vrij IRQ, en als ik een Serial mouse zou hebben scheelt dat ook nog IRQ 12 van de PS/2 poort...
Nahja, dan maar zo, boeieuh verder momenteel.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

klinkt als een verkeerde ondergrond voor de muis, dat getril.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 maart 2001 01:26 schreef Judaz het volgende:
klinkt als een verkeerde ondergrond voor de muis, dat getril.
Denk het niet... het is namelijk niet bij het bewegen, maar gewoon als de muis stilstaat. Als je hem dan ook een tikje geeft doettie weer normaal. Et lijk wel alsof hij zit te twijfelen of het nieuwe fototje van m''n buroblad iets verschoven is t.o.v. van het vorige :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 25 maart 2001 01:37 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Denk het niet... het is namelijk niet bij het bewegen, maar gewoon als de muis stilstaat. Als je hem dan ook een tikje geeft doettie weer normaal. Et lijk wel alsof hij zit te twijfelen of het nieuwe fototje van m''n buroblad iets verschoven is t.o.v. van het vorige :)
Heb ik ook bij mijn microsoft intellei explorer. zit ook op de PS/2 poort.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zondag 25 maart 2001 01:26 schreef Knightwolf het volgende:
Ik heb met deze muis de USB nog niet geprobeerd. Het maakt ook geen flikker uit, want het gebruik allebei een IRQ. Kheb zelfs liever een SERIAL mouse, dat scheelt me een IRQ.
USB heb ik in de BIOS disabled, da''s dus vast 1 vrij IRQ, en als ik een Serial mouse zou hebben scheelt dat ook nog IRQ 12 van de PS/2 poort...
Nahja, dan maar zo, boeieuh verder momenteel.
je kan ook je com poorten uitzetten. scheelt 2 irq''s!!
en je heb er toch geen ruk aan

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zondag 25 maart 2001 01:37 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

ik heb dit dus soms ook.
ik d8 eerst dat het door m''n quake 3 everglide matje kwam, daar zit rood in.

welke ondergrond gebruik jij?

Verwijderd

Het uitschakelen van USB poorten in de bios levert geen extra IRQ''s op. Weet niet hoe het komt, maar als ik ze uit heb staan kan ik toch nog de USB poorten gebruiken. (en heeft nog steeds een IRQ in gebruik)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 maart 2001 09:50 schreef weareborg het volgende:

[..]

ik heb dit dus soms ook.
ik d8 eerst dat het door m''n quake 3 everglide matje kwam, daar zit rood in.

welke ondergrond gebruik jij?
Gewoon m''n tafelblad. Is van plastic met een fake houtpatroontje derop. De kleur is wel een beetje oranjig, maar er zit genoeg structuur in en hij spiegelt niet... En met bewegen heb ik never problemen (ook als ik zo snel mogelijk beweeg, doettie het prima).

Is op zich wel relaxt dat ik nu geen (te klein & schuiverig) muismatje meer nodig heb.

Waarop zit hij bij jou trouwes? Op de USB of PS/2?

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19
Binnekort komt er de logitech optical draadloos :9, ze zeiden dat je elke drie maanden je batterijen moet vervangen.

tampert, kriminalpolizei

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zondag 25 maart 2001 10:13 schreef Toverstaf het volgende:
Het uitschakelen van USB poorten in de bios levert geen extra IRQ''s op. Weet niet hoe het komt, maar als ik ze uit heb staan kan ik toch nog de USB poorten gebruiken. (en heeft nog steeds een IRQ in gebruik)
Omdat een IRQ voor USB optioneel is, en daarbij is het IRQ van de USB (zo goed als ?)altijd gedeeld met één van de PCI-sloten.

Verwijderd

Heb ik geen last van . Bij mij zit ie altijd in de PS2 poort. Is goed zowel in een K7V als nu een MSI K7T Turbo.

(of is me nooit opgevallen, maar zal er eens op letten ;) )

Verwijderd

zijn er al nieuwtjes op dit gebied?
ik heb geprobeerd met en zonder muismat, mat is grotendeels rood, tafel is grijs met structuur erin. allebei bibberen.
mn logitech optical (geen iFeel) zit op USB.

ik moet er niet aan denken dat ik dat ook heb in CS, dan kan ik natuurlijk helemaal niemand meer raken!

op m''n stage heb ik het overigens ook, daar bibbert ie soms ook wel eens. ook usb overigens, witte muismat. op het (misschien te spiegelende) bureaublad daar doet ie het al helemaal niet. hout-achtig.
Pagina: 1