Toon posts:

Baldur's Gate het beste spel ooit?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het spel Baldur's Gate van Sierra staat
bovenaan in mijn lijst van Beste Spellen Ooit
Ik vroeg mij af of meer mensen dat vinden.

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-10 16:15
Baldur's gate is dus van Interplay en niet van Sierra. Maar BG is inderdaad een van de allerbeste spellen allertijden (heb je hem al uitgespeeld ? ) Ik namelijk wel. :) :)

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Verwijderd

Baldur's Gate :r
Final Fantasy VIII :+

Verwijderd

BAHldurs gate.....

Verwijderd

Baldur's gate is inderdaad een erg goed (en uitgebreid) spel; ik zit met smart te wachten op Baldur's Gate 2.

Maar dit spel is afgekeken van het AD&D-spel (Advanced Dungeons and Dragons) Darksun uit '92/'93/'94 (doorhalen wat niet van toepassing is ;))... DAT is het echte spel bovenaan m'n lijstje... op zich geen verschillend concept, maar VEEL uitgebreider. Na het uitspelen kon je nog door blijven spelen.. en sterker worden enzo.. Baldur's gate was ik in 3 weken mee klaar (niet fulltime ;)), en darksun heb ik echt MAANDEN over gedaan en toen verveelde het nog niet.. nadeel van baldur's gate is inderdaad dat het grafisch erg uitgebreid is, en daarom veel ruimte inneemt (5 cd's)... het zou leuker geweest zijn met iets mindere gfx maar meer maps...
Jammer dat Darksun II zo slecht was...

Verwijderd

Ik heb m nu 1 keer zonder en 1 keer met Tales erbij uitgespeeld: roeleert enorm dat spel! Maarja ik ben altijd AD&D fan geweest :) BG2 lijkt me ook erg cool, maar ik zit nog harder te wachten op Torment (Planescape setting) Of BG bovenaan staat? Hummm, Starcraft maakt ook wel veel kans...

Verwijderd

Bah, wat een kutspel dat Baldur's Gate. Mijn mening maar veel te weinig actie en veel te irritant. Nou heb ik sowieso een hekel aan AD&D, dus ik had er nooit aan moeten beginnen... geef mij maar gewoon Diablo (ik wil 2!!!!) of Revenant.....

Verwijderd

Baldur's Gate is zeker een ERRUG vet spel
vond alleen de eindbaas veeeeeel te makkelijk
en ik wacht inderdaad ook op PlaneScape, PlaneScape is echt zo'n beetje de tofste wereld in AD&D

Verwijderd

zo te horen meer fans van rpg's dan ik verwacht had

Verwijderd

Baldur's Gate is een van de betere RPG's die ik gespeeld heb, en ook deze jongen zit met ongeduld te wachten op Icewind Dale en Baldur's Gate 2 (voor zover ik begrepen heb zijn het tenminste verschillende games).

---
Don't make me push the dump-switch...
Visit me at come.to/neelonrokk

• Redox
  • Laatst online: 02-11 19:54

Redox

Motion Design / VFX

BG, mwoah. Ik vind het persoonlijk een bout spel. Graphics zijn ok, maar kan veel beter, en de animaties zijn ook wel minimaal. Ik heb liever Doablo, of over een tijdje Diablo2.... ;)

• paulh
  • Laatst online: 19-10 16:15
Scimitar: Moet je maar eens de eindbaas van de add-on 'swordcoast' maar eens proberen .... die is echt tyfus moeilijk.

Verder zit ik nu met smart te wachten op BG2, diablo2, planescape torment, icewind en ultima IX :) :) :)

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Verwijderd

baldjurs geet, is dat niet dat spel met die ruimtevliegtuigen?

Nog even een heel zielig zinnetje er achter aan:
Correct me if I'm wrong

Bwuulgwalg
geijssie

• Raymond v/d H
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-10 19:18
Als Diablo 2 er ooit komt...... wordt dat absoluut mijn #1..... voorlopig hou ik het op Diablo...... in ieder geval voor het (semi) rpg genre dan....

Verwijderd

Op woensdag 08 december 1999 14:27 schreef Raymond v/d H het volgende:
Als Diablo 2 er ooit komt...... wordt dat absoluut mijn #1..... voorlopig hou ik het op Diablo...... in ieder geval voor het (semi) rpg genre dan....
Bleek dat achteraf toch een beetje tegen te vallen, dat Diablo II.
In tegenstelling tot Baldur's Gate II :) *D

gaat deze nu ook gesloten worden omdat het een oud topic is?

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25

TMV

Hehehe...ik heb ook wel eens ouwe koeien uit de sloot gehaald, maar dit slaat alles! }:O

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 15:40 schreef TMV het volgende:
Hehehe...ik heb ook wel eens ouwe koeien uit de sloot gehaald, maar dit slaat alles! }:O
Heb ik nu een GoT-record gevestigd? :+

Verwijderd

Dat BG2 het spel van het jaar was is algemeen bekend. Het allerbeste tot nu toe? Nee dat is TORMENT :)
En ja deze gaat (met pijn in het hart :P ) dicht omdat er nog genoeg BG2 topics zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.