Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
Hey daar,
Ik heb (vind ik) een behoorlijk probleem.
Ik heb mijn msi 6163pro uit de computer gehaald(die nu ook te koop is, Zie e-mail adres) en een asus a7v133 met een thunderbird 900 gekocht.
na alles erin gebouwd te hebben heb ik mijn c partitie geformateerd en windows 98 erop gezet. Toen de laatste via 4-in-1 en de laatste detonator drivers voor mijn 3d prophet SE.
nou is het volgende het probleem.
hij loop zeer regelmatig vast, als ik iets van mijn E partitie af wil halen dan loopt hij zeker vast en als ik directx7 wil instaleren en ik druk op ja bij de users agreement dan loopt hij ook altijd vast.
hij kan ook niet terug komen uit suspend mode.
Ik krijg ook vaak van die witte balkjes met foutmeldingen.
is dit een probleem van de voeding?
en nog iets. Windows manager zegt dat ik geen irq meer vrij heb
ik heb alleen een netwerk kaartje,Dolphin ISDN kaartje en een creative 128 pci. En dan de videokaart (AGP) en die 2 extra USB poortjes heb ik in de computer gezet.
ik denk ook dat ik mijn ide apparaten niet goed heb aangesloten.mijn30 gig schijf zit op de onderste blauwe poort de 8gig schijf voor linux en XP zit daarnaast en mijn brander zit op de bovenste blauwe ide poort.
het is de bedoeling dat mijn andere cd-rom speler dus op die vrije ide poort komt.
partities C,D en E staan op die 30 gig.
ik hoop zo voldoende informatie gegeven te hebben.en als je nog iets wilt weten vraag het hieronder,ik zal regelmatig kijken
met voorbaat dank
hennie
Ik heb (vind ik) een behoorlijk probleem.
Ik heb mijn msi 6163pro uit de computer gehaald(die nu ook te koop is, Zie e-mail adres) en een asus a7v133 met een thunderbird 900 gekocht.
na alles erin gebouwd te hebben heb ik mijn c partitie geformateerd en windows 98 erop gezet. Toen de laatste via 4-in-1 en de laatste detonator drivers voor mijn 3d prophet SE.
nou is het volgende het probleem.
hij loop zeer regelmatig vast, als ik iets van mijn E partitie af wil halen dan loopt hij zeker vast en als ik directx7 wil instaleren en ik druk op ja bij de users agreement dan loopt hij ook altijd vast.
hij kan ook niet terug komen uit suspend mode.
Ik krijg ook vaak van die witte balkjes met foutmeldingen.
is dit een probleem van de voeding?
en nog iets. Windows manager zegt dat ik geen irq meer vrij heb
ik heb alleen een netwerk kaartje,Dolphin ISDN kaartje en een creative 128 pci. En dan de videokaart (AGP) en die 2 extra USB poortjes heb ik in de computer gezet.
ik denk ook dat ik mijn ide apparaten niet goed heb aangesloten.mijn30 gig schijf zit op de onderste blauwe poort de 8gig schijf voor linux en XP zit daarnaast en mijn brander zit op de bovenste blauwe ide poort.
het is de bedoeling dat mijn andere cd-rom speler dus op die vrije ide poort komt.
partities C,D en E staan op die 30 gig.
ik hoop zo voldoende informatie gegeven te hebben.en als je nog iets wilt weten vraag het hieronder,ik zal regelmatig kijken
met voorbaat dank
hennie
ik heb metteen geformateerd de nieuwste via 4-in-1 geinstaleerd.
er zit een nieuwe voeding in.(dat blijkt dus een 200 watt geweest te zijn,nu dus 300)
maar hij loopt nu niet zo vaak meer vast
maar heel af en toe. dan freezed alles en dan krijg je zon hele hoge irritante toon uit de speakers(geen moederbord signaal dus)
ook als ik windows gewoon reboot zoals het hoort dan gaat hij opeens scandisk opstarten en treft hij allemaal corrupte bestanden aan enzo..
help me!
er zit een nieuwe voeding in.(dat blijkt dus een 200 watt geweest te zijn,nu dus 300)
maar heel af en toe. dan freezed alles en dan krijg je zon hele hoge irritante toon uit de speakers(geen moederbord signaal dus)
ook als ik windows gewoon reboot zoals het hoort dan gaat hij opeens scandisk opstarten en treft hij allemaal corrupte bestanden aan enzo..
help me!
Verwijderd
Heb je niet je soundcard op je pcspeaker out van je mobo aangesloten of dit ingesteld in de bios want dan zou het wel een mobo signaal zijn, namelijk dat je proc te heet wordt. Dit zou ook meteen verklaren waarom je pc vast loopt, check je temp. is in je bios.Op zondag 25 maart 2001 21:04 schreef Hennie-M het volgende:
ik heb metteen geformateerd de nieuwste via 4-in-1 geinstaleerd.
help me!
dat was ik vergeten door te geven door temperatuur
moederbord is 30c
en de cpu rond de 40
dat is toch gewoon goed?
en die onboard audio zitten er bij mij niet op
moederbord is 30c
en de cpu rond de 40
dat is toch gewoon goed?
en die onboard audio zitten er bij mij niet op
ik heb de cpu en moederbord temperatuur bekeken
40 voor de cpu en 30 voor het moederbord
40 voor de cpu en 30 voor het moederbord
SORYYYYYYYYYYY
maar alles liep hier wel een beetje erg brak!
tja dat krijg je he..
computers
maar alles liep hier wel een beetje erg brak!
tja dat krijg je he..
computers
ik word echt helemaal stapel mesjokke van dit )(&^%#$#@ apparaat.
ik probeer dus alles te formateren maar zodra ik iets over probeer te brengen van de schijven loopt alles vast en dan zon heel erg hoog kutgeluid en dan gaat hij weer lekker een hele hoop bestanden corrupt toveren.
het liefst zou ik dit kut ding in 2en trappen
ik probeer dus alles te formateren maar zodra ik iets over probeer te brengen van de schijven loopt alles vast en dan zon heel erg hoog kutgeluid en dan gaat hij weer lekker een hele hoop bestanden corrupt toveren.
het liefst zou ik dit kut ding in 2en trappen
Verwijderd
Probleem zit waarschijnlijk in je BIOS versie: Dit piepen had ik ook: Het word veroorzaakt door een geluidskaart die in een van de twee onderste PCI sloten zit...En is op te lossen met BIOS 1003a of 1004 of nog hoger...
Bij mij is het in ieder geval opgelost
Verder enkele tips rond de A7V133 en algemene sjit:
- Als je je mem op 133 zet, zorg dan ook dat je geheugen dat aankan
- PCI Slot 2 is gedeeld met je tweede Promise ATA100 controller: Alles wat je daar insteekt deelt zijn IRQ met dat ding...Niet echt fijn, wel handig om te weten
- PCI slot 3 is IRQ vrij: Hier zou ik mijn ISDN insteken als ik jou was.
- Je netwerkkaartje kan je het beste onder je videokaart kwijt, die kunnen een IRQ meestal wel delen.
- Je SB128 kan samen met de USB (slot 4 of 5), mits je dus de nieuwste BIOS van de asus site hebt geplukt
Hoop dat je nu iets verder komt. Suc6
Bij mij is het in ieder geval opgelost
Verder enkele tips rond de A7V133 en algemene sjit:
- Als je je mem op 133 zet, zorg dan ook dat je geheugen dat aankan
- PCI Slot 2 is gedeeld met je tweede Promise ATA100 controller: Alles wat je daar insteekt deelt zijn IRQ met dat ding...Niet echt fijn, wel handig om te weten
- PCI slot 3 is IRQ vrij: Hier zou ik mijn ISDN insteken als ik jou was.
- Je netwerkkaartje kan je het beste onder je videokaart kwijt, die kunnen een IRQ meestal wel delen.
- Je SB128 kan samen met de USB (slot 4 of 5), mits je dus de nieuwste BIOS van de asus site hebt geplukt
Hoop dat je nu iets verder komt. Suc6
echt super bedankt!
ik ga het proberen alleen de site van asus is echt VERSCHRIKKELLIJK TRAAG!
0.4k/s ofzo...
maar goed morgen proberen we het nog een keertje
ik ga het proberen alleen de site van asus is echt VERSCHRIKKELLIJK TRAAG!
0.4k/s ofzo...
maar goed morgen proberen we het nog een keertje
Nou bios is geflashed...
en heeft metteen een 64mb dimmetje verkracht!
niet te geloven hij is gewoon dood!
maar goed, ik heb alle kaarten anders neer gezet... morgen nieuw geheugen kopen en die shop waar ik heb hem gekocht heb ff pissig tegen doen
(als er iemand van de multi com uit oss(www.multi-com.nl) hier naar kijkt, TOT MORGEN
)
dit is natuurlijk niet te doen! en vooral omdat ik van Schumache hoorde dat asus zijn dimmetje afschermd tegen voltage pieken enzo
en heeft metteen een 64mb dimmetje verkracht!
niet te geloven hij is gewoon dood!
maar goed, ik heb alle kaarten anders neer gezet... morgen nieuw geheugen kopen en die shop waar ik heb hem gekocht heb ff pissig tegen doen
(als er iemand van de multi com uit oss(www.multi-com.nl) hier naar kijkt, TOT MORGEN
dit is natuurlijk niet te doen! en vooral omdat ik van Schumache hoorde dat asus zijn dimmetje afschermd tegen voltage pieken enzo
Verwijderd
Wtf? Das bijna knap! 
Is wel zo dat per BIOS versie het geheugen anders KAN worden aangesproken...Gewoon ff een ander dimmetje halen...Bijv. een 128MB
Is wel zo dat per BIOS versie het geheugen anders KAN worden aangesproken...Gewoon ff een ander dimmetje halen...Bijv. een 128MB
had ik ook last van. Dit kwam bij mij doordat de netwerkkaart en de geluidskaart onder elkaar zaten (en dus een irq deelden). Na de kaartjes verplaatst te hebben heb ik nergens last meer van.maar heel af en toe. dan freezed alles en dan krijg je zon hele hoge irritante toon uit de speakers(geen moederbord signaal dus)
nou heb ik geen hoge piepjes meer maar het volgende probleem
de helft van me geheugen ligt er nu uit en de prijzen stijgen als een raket(gvd!) en ik sta al zoveel in het rood
de nieuwe kuren van het bord zijn deze; Hij gaat gewoon spontaan rebooten! om niets
ook tijdens het opstarten van windows. en alles staat nog gewoon op default! dus er is niets overgeclocked ofzo..
ik snap er geen kloot meer van. als ik eindelijk in windows ben dan is de temperatuur gewoon in orde...
dat brengt mij op het volgende punt. Ik heb een nieuwe voeding gekocht omdat die andere een 200 was(met een mooie sticker over de 200 geplakt) en nu zit er op deze nieuwe (300) een extra stekkertje. het is een vierkant stekkertje die dus waarschijnlijk voor temperatuur is. alleen het volgende probleem is, Hij past nergens op!
dat is toch wel zonde!
nog 1 probleem erbij. Als ik windows opstart doet dat verschrikkelijk lang. Waarschijnlijk heeft het iets met het netwerk te maken. Hoe zet ik dat uit?
de helft van me geheugen ligt er nu uit en de prijzen stijgen als een raket(gvd!) en ik sta al zoveel in het rood
de nieuwe kuren van het bord zijn deze; Hij gaat gewoon spontaan rebooten! om niets
ook tijdens het opstarten van windows. en alles staat nog gewoon op default! dus er is niets overgeclocked ofzo..
ik snap er geen kloot meer van. als ik eindelijk in windows ben dan is de temperatuur gewoon in orde...
dat brengt mij op het volgende punt. Ik heb een nieuwe voeding gekocht omdat die andere een 200 was(met een mooie sticker over de 200 geplakt) en nu zit er op deze nieuwe (300) een extra stekkertje. het is een vierkant stekkertje die dus waarschijnlijk voor temperatuur is. alleen het volgende probleem is, Hij past nergens op!
dat is toch wel zonde!
nog 1 probleem erbij. Als ik windows opstart doet dat verschrikkelijk lang. Waarschijnlijk heeft het iets met het netwerk te maken. Hoe zet ik dat uit?
Pagina: 1