[BC3] Webcam bij me voordeur

Pagina: 1
Acties:

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 09:00

EelCapone

Ik kom je halen!

Topicstarter
Ik wil een webcam bij me voordeur zodat ik kan zien of de politie ook voor me deur staat etc. >:) maar van me voordeur naar me computer is ca. 15 m. Kan dit met USB?

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

Verwijderd

ehhhhhhhmmmmm, maximale lengte van een usb kabel is dacht ik 5 meter!!!!!, daarna zou ik niet meer gaan verlengen vanwege signaalverlies of zoiets, er scijnen een soort REFRESH kabels te zijn die het signaal oppeppen daarmee zou je dus kunnen verlengen, maar waar je die kunt kopen........ik heb geen idee.
Of mischien met een goeie usb hub met eigen voeding.....?

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
koop een alarm cetje met cameras bij de kijkshop ofzo of een electo een dummy >:)

Verwijderd

axxis cameraatje kopen, is utp

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Er bestaan wel van die versterkersetjes voor USB. Die kosten echter wel 80 gulden, en dan kun je er volgens mij nog zo''n 10 meter kabel extra aanvast knopen. Kijk eens bij de Mediamarkt ofzo, hebben ze wel veel op dat gebied...

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
volgens mij als je 3 dummys aan de voordeur hangt durft er niemand meer aan te bellen das wel beter geen kinderpostzegels geen advertentie handel :)

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 23:05

backupdevice

No Risk , Full Push

Gewoon een USB hub aanschraffen met voeding.

Zo heb ik het ook gedaan. Bij mij is de afstand ook 15 meter.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 09:40 schreef Blue_White_Army het volgende:
Gewoon een USB hub aanschraffen met voeding.

Zo heb ik het ook gedaan. Bij mij is de afstand ook 15 meter.
ja das volgens mij ook de beste oplossing

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 23:05

backupdevice

No Risk , Full Push

Kosten iets van 79,- bij Memo systems

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Of je moet een (web)cam kopen met een video-out aansluiting (gele tulpstekker). Die kunnen we een behoorlijke lengte overbruggen zonder verlies. Alleen een nadeel is dan dat je wel een tvkaart of videokaart met video-in moet hebben. (maar TVkaart kost tegenwoordig maar iets van 100 gulden). :)

• EelCapone

EelCapone

Ik kom je halen!

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 09:38 schreef de_Kooning het volgende:
axxis cameraatje kopen, is utp
UTP? Bedoel je ethernet dingetjes?
Waar kan ik die regelen?

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

ja.. ik wil er ook eentje ophangen in de douchecabines van onze gang..

maar dat kost dus een beetje teveel geld zo te zien

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Verwijderd

Je schijnt heel makkelijk een illegaal AM-videozendertje te kunnen bouwen >:). Als je een TV-kaart hebt kan je met antenne het beeld opvangen.

Je koopt gewoon zo''n camera''tje van 60 piek bij Conrad. Een TV-kaart is ook niet zo duur (misschien is er zelfs een manier om dat op je TV-in te krijgen).

De schakeling zal ik ff uitzoeken.

• EelCapone

EelCapone

Ik kom je halen!

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 13:15 schreef 3DBlaster het volgende:
Je schijnt heel makkelijk een illegaal AM-videozendertje te kunnen bouwen >:). Als je een TV-kaart hebt kan je met antenne het beeld opvangen.

Je koopt gewoon zo''n camera''tje van 60 piek bij Conrad. Een TV-kaart is ook niet zo duur (misschien is er zelfs een manier om dat op je TV-in te krijgen).

De schakeling zal ik ff uitzoeken.
Kun je niet gewoon een uhf modulator gebruiken? antennetje aan de uhf-uitgang hangen, en klaar!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Geen goedkope oplossing, wel leuk, zijn die draadloze dingetjes, denk ik, ken ze zelf niet maar zie er weleens een reclamewindowtje van verschijnen, die je dan weer naar x10.com door verwijst. Misschien zijn dit soort dingen ook in nl te koop... succes verder. Weet ook niet hoe het zit met voeding enzo, geen zin om '' te lezen....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1