[BC3] Dell formatteren

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dazzling
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Is een Dell bij het formatteren net zo eigenwijs als een Compaq? Heeft iemand daar ervaring mee?

Mijn Compaq laat zich alleen maar formatteren middels de recovery cd. Heel irritant is dat, of kan ik dat ook omzeilen?
En hoe staat dat met Dell?

Alvast bedankt!

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat voor een type? Een server of een gewone pc?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Mijn ervaring is dat je een Dell gewoon op de normale manier kan formatteren. Dit was zowel op mijn laptop als op de desktop van mijn broer geen probleem.

• dazzling
Een gewone standalone desktop PC.

• dazzling
OK, thx PerlFreak :)

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:42

BS

En eventuele drivers zijn te vinden op de dell site

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Bevestig even alle bovenstaande reacties.
Nu weet je het dus echt zeker :)

[vagemode]
Tsjah... check de nick
[/vagemode]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Hhhhehee, ik bevestig ook ff mee, kan gewoon formatteren... Deed ik nl. ook gelijk toen ik hem geleverd kreeg ;)

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:54
Tja, gewoon formatteren is geen probleem. Ook niet met compaq, bij de weg. Is het eerste wat ik doe als er weer een PC binnenkomt.

Verwijderd

Bij compaq moet je alleen in de gaten houden dat je de non-dos partitie heel laat.....verder kun je gewoon formateren hoor...en Dell ook

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Maakt allemaal helemaal geen wak uit. Dell zou je eigenlijk niet kunnen formatteren, alleen recoveren via wat hidden bestandjes op de HDD, maar gewoon formatteren hoor! Kan niks geen kwaad. Gewoon wel er even voor zorgen dat je van tevoren alle drivers bij de hand hebt.

En v.w.b. Compaq: die "system"-partitie (6-16MB, afhankelijk van het type) heb je alleen nodig als je je BIOS-instellingen wilt wijzigen. Zonder die partitie start-ie ook wel, hoewel het natuurlijk niet aan te raden is.

Voor zowel Compaq en Dell geldt dat je alle info en drivers van de site van de fabrikant kan halen.

Bloed, zweet & koffie

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hi,
Ik heb een Dell Precision WorkStation 220 @ 800Mhz,

In manual van dat ding staat dat je je pc niet mag formatten anders kan ie waardeloos worden, naja, dat las ik dus met m''n stomme kop pas tijdens ''t formatten :)
naja, ''k heb geen enkel probleem hoor,
Win2k loopt als een trein en alle drivers (eindelijk...) gevonden dus gewoon formatten die hap!

grtz

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Delhi
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Bij mij werden de drivers er zelfs op cd bijgeleverd, geen enkel probleem dus. Alleen als je w2k wil installeren moet je soms ff zoeken.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

mijn moeder heeft een dell computer
kan gewoon formatteren

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Ik zit nu op een Dell, ook een uit de Dimension serie (heb jij ook of niet?), en je wilt niet weten hoe vaak dit ding is geformateerd! :) Partities maken, andere hardware inhangen, etc. Kan allemaal net als bij een zelf gebouwde doos.

Verwijderd

Jah, ik heb een dell laptop (type dit er op), en hij roelt.
Het is een oudje, een Latitude XPi CD /w MMX, maar doet het prima!
Luister nu naar DI, en ondertussen op GoT bezig, en ICQ aan.
En jah, ook al eens geformatteerd, gaat allemaal prima!
Pagina: 1