[BC3] Resolutie Logitech optische muis aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een Logitech Mouseman Wheel Optical USB (wat een naam). In ieder geval die grote optische met blauwe ledje. Als ik nu iets in photoshop ofzo wil selecteren valt het me op dat de muis per 2 pixels verspringt ipv 1 pixel. In windows zelf komen de selecties niet zo precies, net per pixel i.e.g., maar in photoshop is het errug irritant. Weet iemand of er een programmaatje is waarmee je die resolutie in kan stellen. Systeem staat in mijn signature, verder gebruik ik winME en draai ik 1280x1024 en 1600x1200. Beide 32bpp...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Grrrrrene
  • Niet online
hmm, niemand enig idee?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

misschien met ps2rate adjuster, daarmee vergroot je de gevoeligheid (tot 200 Hz). Misschien dat je hiermee ook beter kan selecteren??

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat progje had ik al, maar het is een USB muis...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Dan weet ik het ook niet, iemand anders?

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 07:46

Emerge

Bifidus schmifidus

Als je gewoon de nieuwste Logitech Mouseware gebruikt kun je daar instellen wat de reportrate is... (toch?) :?

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

En als je ''m op PS/2 aansluit?
d''r zit zo''n steekr bij dus je kan het alijd proberen.

Niet?
[Specs]

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-08 13:41
Hier heb ik dus ook al een hele tijd naar zitten zoeken.

Ik heb trouwens een Microsoft :r Intellimouse ding, heb 2 van die Mousemans geprobeerd maar die flipte compleet op mijn houten buro :(( Die MS muis doet het ook niet perfect maar in iedergeval minder slecht..

Maar had in het begin dus ook dat de muis met minimaal 2 px tegelijkertijd bewoog (dat is dus echt HEEEEEEL irritant in CounterStrike) maar had hetzelfde met dingen als photoshop waar het ook errug irri is :(

Enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is het terugzetten van de sensitivity slider in je mouse control panel :(
(daar heb ik de acceleration wel wat omhoog gegooid dacht ik).

Hiervoor had ik dus een flink wat snellere muis (minder bewegen dus) maar alles went ;) Zelfs dit..

BTW dat PS2Rate gebeuren heeft hier echt helemaal _niets_ mee te maken. Dat zorgt er alleen voor dat de PC vaker kijkt of je muis bewogen is of niet. Heeft dus niks te maken met de verhouding tussen de verplaatsing van je muis en je cursor..

I''ve been told dat die optical dingen iets van 1500dpi doen, dus als je een scherm hebt van 1600 pixels dan moet je muis dat in iets van 2.6 cm kunnen doen (ondertussen iedere pixel aanrakend)..

Als iemand dus meer info kan vinden over dit vage gebeuren dan hoor ik het graag. Het is erg fijn een 1500dpi muis te hebben maar als het OS er vervolgens geen reet mee doet.. Tja..

Oh, ik weet het niet meer 100% of dat ook geholpen heeft maar ik had m''n oude PS/2 muis ook nog aan m''n PC hangen (naast de USB optical).. Maar ''t is al een tijdje geleden dat ik hier mee bezig ben geweest dus zeker weten doe ik het niet meer..

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:38
hmm vreemd. Ik heb zelfde muis zelfde OS en mijne doet het prima... niet toevallig je ondegrond?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Ok ga naar mouseware proporties (ik neem aan dat je de nieuwste drivers hebt)
ik heb de engelse versie maar je komt er wel uit...
mouseware> motion > en zet de snelheid langzamer... > en acceleratie op "low" of "no"
btw...
ik heb zelfde drivers als jou deze muis is 2e generatie optische muis de intellimouse is dat nog niet...maaar
de intelli heeft toch een hogere refresh rate
EN je mist echt die 2e duim knop, niet meer normaal :(
en wat die sommige sites ook zeiden toen de intelli uitkwam, de houding is gewoon perfect.
meer dan wat je had gevraagt maar ja. moest het ff kwijt.

Imperfectionist.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 14 maart 2001 15:32 schreef Grrrrrene het volgende:
Ik heb een Logitech Mouseman Wheel Optical USB ..... Als ik nu iets in photoshop ofzo wil selecteren valt het me op dat de muis per 2 pixels verspringt ipv 1 pixel.
Wat een onzin, als je in photoshop iets per pixel wil doen, vergroot je je beeld echt wel zo dat 1 pixel in t orgineel zeker 8^2 pixels beslaan. En om de refreshrate van je muis in een of andere wazige tegenfase van je monitorrefresh of zo te krijgen moet je wel heeeel hard met die ene pixel gaan slepen.

en voor couterstrike kan ik me niet eens voorstellen dat je t merkt (tenzij je op 160x120 speelt of zo). (gewoon leren mikken ;) )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• bartvb
Ik zei al, het heeft helemaal niks met refresh rates enzo te maken. Het gaat alleen om de verhouding tussen de verplaatsing van de muis en de cursor..

En ja, in Photoshop is dit irritant, zo te horen doe jij vrijwel nooit iets in PhotoShop :)

En ja, in CounterStrike is dit ook irritant, zo te horen speel jij vrijwel nooit CS ;) Ik speel het op 800x600 (m''n videokaart trekt dat al amper) en dan is het echt heeeeeeeeeeeel irritant als je iemand in de verte ziet zitten en je kan niet op z''n hoofd (van 3 pixels) mikken omdat je muis per 3 pixels verplaatst met richten..

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 25 april 2001 01:49 schreef Rap het volgende:

[..]

Wat een onzin, als je in photoshop iets per pixel wil doen, vergroot je je beeld echt wel zo dat 1 pixel in t orgineel zeker 8^2 pixels beslaan. En om de refreshrate van je muis in een of andere wazige tegenfase van je monitorrefresh of zo te krijgen moet je wel heeeel hard met die ene pixel gaan slepen.

en voor couterstrike kan ik me niet eens voorstellen dat je t merkt (tenzij je op 160x120 speelt of zo). (gewoon leren mikken ;) )
Ja, duh! Dat is pas gelul! Ik wil gewoon op het scherm per pixel kunnen verplaatsen. Als ik 1 plaatje wil selecteren wil ik het wel helemaal in beeld zetten, niet ingezoomd :?

Het probleem is dus dat als ik de muis een _heel_ klein beetje verplaats, de muisaanwijzer met stappen van 2 pixels verplaatst. Ik heb geen idee hoe dit plotseling komt, maar het is wel irritant.

Oh ja, ik heb hem inmiddels aangesloten op ps/2

• BC3 Victim
Op woensdag 25 april 2001 11:55 schreef bartvb het volgende:
....zo te horen doe jij vrijwel nooit iets in PhotoShop :)
nou, dat valt wel mee, zo''n 15a20 uur in de week. (andere 20 in 3dstudio max4)

ik denk dat als je je muis op een gf3 met 1ghz-cpu hangt, dat je je 3pixels grote vijand wel beter kan raken. iig is bij mij de muis nooit de botlleneck voor n mooie headshot in UT (maar ik kan ook niet zo goed mikken ;) )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ps ik heb een ms-intelibla optical,usb
en een ''precise mousing suface'' van 3M.
(ik geloof dat er ook een logitech-wingmanmousemat is met 3M oppervlak)

Heb ik uit een muismat-benchtest van sharkyextreme (jaja, alles moet gebenched |:( )

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, maar al met al heb ik dus de ps2 rate op 200Hz staan, als dat niet genoeg is... (dan heb ik pech gehad, hoger kan niet)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 25 april 2001 12:16 schreef Rap het volgende:
ps ik heb een ms-intelibla optical,usb
en een ''precise mousing suface'' van 3M.
(ik geloof dat er ook een logitech-wingmanmousemat is met 3M oppervlak)

Heb ik uit een muismat-benchtest van sharkyextreme (jaja, alles moet gebenched |:( )
Waar heb je die mat vandaan dan? En ik photoshop wel wat minder dan jij, maar genoeg om me er behoorlijk aan te ergeren. Ik heb er in spellen (ik speel geen FPS spellen) en windows (ME en 2k) geen last van, maar in photoshop heb ik er behoorlijk last van.

• BC3 Victim
bruna,
die was niet eenvoudig te vinden, en bij mycom en paradigit hadden ze echt wel zoiets van ''een muismat verschilt toch alleen in t plaatje wat erop staat?''
Ik lang zoeken op internet, en de enige die ik vond was bruna |:(
ik geloof dat ie 30piek koste.
(ps voor echt lekker photoshoppuh is die wacom graphire ideaal, 240piek is wel veel, maar met zo''n pen heb je veel minder snel last van rsi)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 25 april 2001 12:31 schreef Rap het volgende:
bruna,
die was niet eenvoudig te vinden, en bij mycom en paradigit hadden ze echt wel zoiets van ''een muismat verschilt toch alleen in t plaatje wat erop staat?''
Ik lang zoeken op internet, en de enige die ik vond was bruna |:(
ik geloof dat ie 30piek koste.
(ps voor echt lekker photoshoppuh is die wacom graphire ideaal, 240piek is wel veel, maar met zo''n pen heb je veel minder snel last van rsi)
Zo''n ding heb ik al (tekentableau)... Ik zoek alleen nog een goede muismat. Ik heb nu een effen blauwe muismat (scheen het beste te zijn:?)

• bartvb
Muismatten voor een Optical is nogal een verhaal appart :( Heb nu iets dat redelijk fatsoenlijk werkt (beetje grijs achtige opdruk) maar alles dat glimt, helemaal wit is of een raster heeft werkt dus ronduit kut bij die optical mouses :(

BTW USB zou beter moeten werken dan ps/2, maar heb je al naar de snelheid van je muis gekeken? Daar kwamen bij mij de problemen vandaan..

• BC3 Victim
ik heb ook een optical USB van logitech,. je kan met logitech mouseware de boel wel instellen,. ik had het eerst ook dat ie inderdaad pixels oversloeg, het oude "msdos editor muispointer effect" :)

maar nu nie meer!! 120hz. :) (btw als je een echte tweaker bent laat je het mooi zo als het is, want hogere refresh kost cpu cycles)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op woensdag 25 april 2001 01:05 schreef bartvb het volgende:

Ik heb trouwens een Microsoft :r Intellimouse ding, heb 2 van die Mousemans geprobeerd maar die flipte compleet op mijn houten buro :(( Die MS muis doet het ook niet perfect maar in iedergeval minder slecht..

Maar had in het begin dus ook dat de muis met minimaal 2 px tegelijkertijd bewoog (dat is dus echt HEEEEEEL irritant in CounterStrike) maar had hetzelfde met dingen als photoshop waar het ook errug irri is :(

Enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is het terugzetten van de sensitivity slider in je mouse control panel :(
(daar heb ik de acceleration wel wat omhoog gegooid dacht ik).

Hiervoor had ik dus een flink wat snellere muis (minder bewegen dus) maar alles went ;) Zelfs dit..

BTW dat PS2Rate gebeuren heeft hier echt helemaal _niets_ mee te maken. Dat zorgt er alleen voor dat de PC vaker kijkt of je muis bewogen is of niet. Heeft dus niks te maken met de verhouding tussen de verplaatsing van je muis en je cursor..

I''ve been told dat die optical dingen iets van 1500dpi doen, dus als je een scherm hebt van 1600 pixels dan moet je muis dat in iets van 2.6 cm kunnen doen (ondertussen iedere pixel aanrakend)..

Als iemand dus meer info kan vinden over dit vage gebeuren dan hoor ik het graag. Het is erg fijn een 1500dpi muis te hebben maar als het OS er vervolgens geen reet mee doet.. Tja..

Oh, ik weet het niet meer 100% of dat ook geholpen heeft maar ik had m''n oude PS/2 muis ook nog aan m''n PC hangen (naast de USB optical).. Maar ''t is al een tijdje geleden dat ik hier mee bezig ben geweest dus zeker weten doe ik het niet meer..
Uhm ff opmerking het oog van een optical scant het oppervlak 1500 tot zelfs 2000 keer per sec... das heeft dus nix met dpi temaken, opticals zijn zo''n 400dpi, die nieuwe cordless logitech is zelfs 800dpi.
Razers zijn nog altijd 1000 en 2000dpi.. dus pixels overslaan horen tot het verleden :)

• BC3 Victim
rate adjuster werkt wel , net getest.. 200hz,. en slaat geen pixels over, verder moet je ook pointer-acceleratie uitdoen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

[quote]Op woensdag 25 april 2001 01:05 schreef bartvb het volgende:

Ik heb trouwens een Microsoft :r Intellimouse ding, heb 2 van die Mousemans geprobeerd maar die flipte compleet op mijn houten buro :(( Die MS muis doet het ook niet perfect maar in iedergeval minder slecht..[quote]Mijn cordless opticall vind m''n houten bureau ook niet zo relax. :(

Rechte lijnen trekken is er niet bij in ieder geval. Toch maar ''s een echt bureua aanschaffen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bartvb
Hallo?
Grrrrrene??

Die ps2rate heeft hier helemaal NIETS mee te maken.. Da''s alleen relevant als jij echt HEEEEEEL snel bent met Photoshop..

BTW Redje:

http://www.sharkyextreme.com/hardware/reviews/misc/microsoft_intellimouse_explorer/

Hier hebben ze het over 1200dpi voor die Intellimouse.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 25 april 2001 15:02 schreef bartvb het volgende:
Hallo?
Grrrrrene??

Die ps2rate heeft hier helemaal NIETS mee te maken.. Da''s alleen relevant als jij echt HEEEEEEL snel bent met Photoshop..

BTW Redje:

http://www.sharkyextreme.com/hardware/reviews/misc/microsoft_intellimouse_explorer/

Hier hebben ze het over 1200dpi voor die Intellimouse.
Dat weet ik, maar ik heb dus een Logitech Optical Mouseman USB op PS2 aangesloten (met converter)... En hij springt per 2 a 3 pixels als ik hem beweeg, niet per 1 pixel...

Oh, ik zie net dat het per 3 pixels is... Foutje :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 25 april 2001 16:56 schreef BBViDz het volgende:
rate adjuster werkt wel , net getest.. 200hz,. en slaat geen pixels over, verder moet je ook pointer-acceleratie uitdoen.
Die heb ik dus wel vol aan staan (ok, op middel)... Ik zet het nu effe uit...

Helpt niets. Het verspringen gaat nog steeds met 3 pixels tegelijk...

• bartvb
Maar heb je de snelheid van de muis ook al eens omlaag gedaan?

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 25 april 2001 21:28 schreef bartvb het volgende:
Maar heb je de snelheid van de muis ook al eens omlaag gedaan?
Nog effe testen... Nee, helpt niks... Is ook nog eens errug irritant. Ik heb meestal snelheid en versnelling resp. op 2/3 en op middel staan...

• BC3 Victim
nou dan haal je maar een nieuwe muis, van mij is net zo''n muis en niks geen problemen meer mee...

Pagina: 1