CrAPPIE ?!Op Wednesday 14 March 2001 00:00 schreef -KOD- het volgende:
PLEASE KOOP NIET BIJ VOBIS please,,,,,,,,,,,, veeeeeeeeeels te duur en kwaliteit PC''s die hebben ze niet CRAPPIE onderdelen... meestal CHEAP ass Geheugen en KUT MOBO''s...... enne een kut videokaart en ook crappi monitoren.... zet desnoods je pc in elkaar bij GRAFICALL
If the world didn't suck we'd all fall off.
- Onklantvriendelijk
- Geen technische kennis
- Belachelijk duur
- Slechte service
2) Daarnaast maak je een rekensommetje met wat het zou kosten als je een zelfde soort systeem (alleen met betere onderdelen/stabieler enz.) bij een ECHTE pc winkel zou kopen...
Ik denk dat hij dan waarschijnlijk tot de conclusie komt dat ie qua geld en kwaliteit veeeel beter af is met optie 2... maar ja dat weet jij zo ook wel, maar dan kan je hem het daadwerkelijk laten zien.. !!!
Verwijderd
Asus mobo, Viper vga en philips of LG monitoren crappi stuff?Op Wednesday 14 March 2001 00:00 schreef -KOD- het volgende:
PLEASE KOOP NIET BIJ VOBIS please,,,,,,,,,,,, veeeeeeeeeels te duur en kwaliteit PC''s die hebben ze niet CRAPPIE onderdelen... meestal CHEAP ass Geheugen en KUT MOBO''s...... enne een kut videokaart en ook crappi monitoren.... zet desnoods je pc in elkaar bij GRAFICALL
Valt naar mijn mening nog wel mee voor een McDonalds onder de computerzaken.
Verwijderd
Voor Onzin Bij Iedere Service
Voor Overigens Bijster Idiote Spaartegoeden
Vooral Overmacht Bij Ingestorte Systemen
Vrij Ongemanieerde Bijzonder Infantiele Salesfiguren.
Met eigen onderdelen een pc via internet in elkaar zettenOp Thursday 15 March 2001 12:57 schreef Da_Imp het volgende:
Optie 3) Hoeveel zou het kosten om met eigen onderdelen via internet een PC in elkaar te draaien? Ook stabiel (Als je het goed doet) en _nog_ goedkopen
Ik kan me voorstellen dat je met je eigen onderdelen (die je al hebt liggen) iets maakt, of via internet een pc besteld bij een leuk zaakje (alhoewel garantie en ff terug naar de zaak waar je hem kocht dan soms wat moeilijker wordt), maar jouw genoemde optie is niet echt duidelijk...
Ik ben het er zeker mee eens dat ze af en toe troep verkopen, maar als je je systeem een beetje verstandig samenstelt is het helemaal zo gek nog niet, al heb je dan ook geen Highscreen onderdelen meer
Wat ik dus bedoelde was zelf onderdelen bestellen via internet en dan een kast in elkaar zetten... Maar oude onderdelen gebruiken mag ook...
all clearOp Thursday 15 March 2001 13:06 schreef Da_Imp het volgende:
Uhm ja... Nederlands != erg goed...
Wat ik dus bedoelde was zelf onderdelen bestellen via internet en dan een kast in elkaar zetten... Maar oude onderdelen gebruiken mag ook...
Verwijderd
Voor 2x linkshandige
Ik ben zeer goedkoop, 200,- en ik knutsel de onderdelen in elkaar.
Verwijderd
Nou zeg... zelfs ik heb het nog voor elkaar gekregen een compuutje te bouwen, en dat terwijl ik een meisje ben :P;)Op Thursday 15 March 2001 13:15 schreef Compy het volgende:
Bste optie blijft natuurlijk spullen kopen op internet, thuis af laten leveren en knutselen maar. Enige nadeel niet iedereen is zo goed in knutselen.
Voor 2x linkshandige
Ik ben zeer goedkoop, 200,- en ik knutsel de onderdelen in elkaar.
(sorry maar ben gewoon trots
Verwijderd
Ik weet van een geval waar die systeembeheerder 10% van de verkoopwaarde kreeg. Kassa!!!!
Verwijderd
En terecht 80% van de bevolking kan het niet dus mogen wij best trots zijnOp Thursday 15 March 2001 13:34 schreef Llewella het volgende:
[..]
Nou zeg... zelfs ik heb het nog voor elkaar gekregen een compuutje te bouwen, en dat terwijl ik een meisje ben :P;)
(sorry maar ben gewoon trots)
Tja dat is ook mogelijk alleen kan ik het zelf ook welOp Thursday 15 March 2001 13:34 schreef Llewella het volgende:
[..]
Nou zeg... zelfs ik heb het nog voor elkaar gekregen een compuutje te bouwen, en dat terwijl ik een meisje ben :P;)
(sorry maar ben gewoon trots)
maar je mag altijd even langs komen om het echt uit te leggen hoe en wat
en de truks die je gebruikt
kijk maar ook altijd welkom voor een bak koffie
groeten
Verwijderd
ff typfoutje hersteld
Ik heb een Iiyama A901HT (19") naast een LG 795FT (17") staan. De Iiyama is een mooie monitor, maar de LG is echt super!als hij toch wat wil uitgeven voor een monitor koop de LG 795FT (17") heb er zelf ook over zitten na te denken maar ik koos voor iiyama
Een goede grap mag vrienden kosten.
Verwijderd
En ga je die 10% verwerken in de prijs (korting)?Op Friday 16 March 2001 10:03 schreef arjo_kamp het volgende:
Mensen, Het toeval wil dat ik ook IT-manager ben, en ik ook een pc prive project moet organiseren voor ca. 50 werknemers. Bij welke instantie krijg ik 10%?????????!?!?! ff zonder gein, waar zouden jullie dat regelen?
ff typfoutje hersteld
Toch es met die baas praten lijkt mij
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Verwijderd
heb laatst mijn ouwe vobis bak omgebouwd... geheugen mee naar nieuwe systeem.. is gewoon pc100 geheugen alleen het draait nu vrolijk mee met de PIII 733EB op 140MHz FSB...Op Wednesday 14 March 2001 01:21 schreef twiekert het volgende:
[..]
vobis heeft zeker geen slecht geheugen.
dane electronics zegt je dat wat?
verder is het ook allemaal wel leuk spul van ze.. maar ja.. de prijs...
Verwijderd
Wij (ik en mijn naaste collega) zijn hier op m''n werk ook gebombardeerd tot organisatoren van het PC-prive project. Na wat informeren willen wij het zo doen;Op Friday 16 March 2001 10:03 schreef arjo_kamp het volgende:
Mensen, Het toeval wil dat ik ook IT-manager ben, en ik ook een pc prive project moet organiseren voor ca. 50 werknemers. Bij welke instantie krijg ik 10%?????????!?!?! ff zonder gein, waar zouden jullie dat regelen?
ff typfoutje hersteld
Laat elke medewerker zelf naar een winkel gaan en een systeem uitzoeken, deze moet dan voldoen aan een aantal voorwaarden (HD, CPU en memory). De bon van de winkel moet dan ingeleverd worden en dit wordt verrekend met het salaris.
Voordelen;
- Weinig administrative rompslomp.
- bij problemen zit de winkel om de hoek en komen ze niet met elk vraagje bij de IT manager.
- iedereen kan zijn eigen systeem kiezen en worden niet beperkt in hun keuze.
- ook de keuze van winkel is vrij (geen VOBIS
Suc6
Nog een kleine toevoeging bij Vobis:
Kijk goed in je bak wanneer je een PC bij Vobis koopt. Een vriend van mij had destijds een PC met een Pentium processor gekocht die al overgeklokt bleek te zijn
Daarnaast zijn ze puur gericht om de zooi maar te verkopen, met mooie praatjes waar de mensen die er niets van weten de dupe van zijn.
Maar goed er is al genoeg over gezegd, jammer alleen dat voornamelijk de tweakers dit lezen en niet de mensen die nog denken dat Vobis een goede zaak
Gewoon met madtracker ofzo gedaan?
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Verwijderd
Hierbij post ik het (het is niet van mij afkomstig!!)
Een consumenten berichtje.
Drie maanden nadat ik de fout maakte om bij Vobis in Amsterdam een computer to
kopen werkt het ding eindelijk. ICC - een bedrijf onafhankelijk van Vobis -
heeft er inmiddels een nieuw motherboard in gezet.
De onzin die men mij bij Vobis verkocht liep werkelijk de spuigaten uit. Onder
andere:
- "Als u er ook niet-standaard materiaal op aansluit is het geen wonder dat ''ie
het niet goed doet." (Het ging hier om een Key Tronic keyboard, dat ik
liever gebruik inplaats van wat Vobis leverde).
- Na in-shop "reparatie" die de problemen niet verholp: "We leveren er ook een
Microsoft Intellimouse bij, want inderdaad had de muis wat problemen." (De
mouse cursor sprong all kanten uit, behalve de goede). "Maar de muis moet
U ook niet te snel bewegen, want dat kan de machine niet bijhouden."
(Pentium III, 866 met 128MB RAM).
- "U heeft er software op geinstalleerd, en dan krijg je zulke problemen."
(Uhuh. Je neemt niet een 40MB hard drive om uitsluitend naar de default
screensaver te staren. Trouwens, zoals de mensen van ICC ook constateerden,
vertoonde de machine de problemen met alleen de door Vobis geinstalleerde
software).
Ik zal het hele verhaal hier niet neerzetten, maar ik heb inmiddels wel begrepen
dat ik niet de enige ben die Vobis niet meer zo ziet zitten.
*Ik* ben in ieder geval geen Vobis klant meer. Maar ze zijn nog niet van mij
af. Tenslotte heb ik na talloze telefoontjes met het Vobis hoofdkantoor nog
geen toezegging over het gratis verlengen van mijn garantie (voor de drie
maanden waarin in de computer niet kon gebruiken). Geen wonder, misschien, want
ik heb vernomen dat ze eigenlijk geen service contract meer hebben met ICC. Of
dat zo is, weet ik niet.
De reden waarom ik dit bericht plaats is eenvoudig. Ik ben ontevreden over de
manier waarop Vobis mijn heeft behandeld. Ik kreeg geen refund toen ik daarom
vroeg - ook niet nadat het bedrijf in de gelegenheid was gesteld de machine naar
behoren te repareren.
Aangezien de franchise houder mij verzekerde dat er op mijn machine slechts Dfl.
300 winst werd gemaakt, heb ik ten einde raad notabene schriftelijk aangeboden
het bedrag minus Dfl. 200 ("voor gemaakte kosten") terug te geven. Maar daar
had de franchise houder geen oren naar, aangezien ik dan "op elk
verjaardagsfeestje over Vobis zou klagen." Tja. Nu wacht ik dus niet op een
verjaardagsfeestje...
Ook wil ik mensen waarschuwen. Als je bij Vobis koopt wees er dan zeker van dat
je een schriftelijke garantie hebt. Volgens de zaak was de koopbon mijn
garantiebewijs, maar daar stonden geen leveringsvoorwaarden op. Vraag ook om
een *schriftelijke* "niet goed, geld terug" garantie. Kunnen ze je die niet
geven, koop dan ergens anders.
Tenslotte, ik heb ME en ben daarop voorgoed afgekeurd. Ik heb dan ook weinig
energie om Vobis via de rechter aan te pakken. Maar mocht er iemand zijn die
dat wel doet, ben ik bereid een verklaring af te leggen over mijn ervaringen met
Vobis.
Verwijderd
We kregen een folder met informatie opgestuurd.
Daarnaast was er een kijk avondgeorganiseerd. Daar was alles netjes gedemonstreerd.
Ik heb uiteindelijk besloten om toch maar de gok te wagen. Hier mijn ervaringen
Ik heb gekozen voor de :
Box PIII 1ghz pc
Asus cuv4x
Er zat een spire cooler op
128 mb (kon nog kiezen uit siemens en twinmos)
Diamond viper II z200 (Heb de cardexperd dual monitor met tv out geheugen 3.7 ns Meerprijs 100,-)
Sb live player
Standaard boxen (Heb de creative fps 1500 genomen ook meerprijs 100,-)
40 GB HD (Heb de 45 gb ibm genomen met een spire hd cooler +150,-)
15 monitor (heb de lg 795 FT + voor 500,- meer)
12 speed asus dvd speler met power dvd
modem toetsenbord muis en een surge protector
software win me workssuite word + 6 spellen oa nfs5 fifaa200 themepark world enz
De pc was 3399 en met de meerprijzen kwam ik op de 4200 gulden uit
Dit vond ik niet gek voor zon systeempje
De levertijd zou ongeveer 2 a 3 weken duren. Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Alles was genstalleerd (wat me opviel dat bij de meeste drivers de nieuwste versie bijzat). Zelf word enzo was geinstaleerd.
En van de kwaliteit van de onderdelen die er inzitten is niks mis mee (het is niet voor de tweakers maar daar is vobis ook niet voor bedoeld. Eerder voor de families)
Ben er nu heel erg tevreden over
Ik weet niet precies om welk pc prive project het ging (begin van de topic) maar dit is een heel stuk goedkoper)
Ik heb nog even getwijfeld over een laptop de toshiba 1710 cds voor volgens mij 2700
Dus pc bij de vobis is niet per definitie slecht.
Trouwens dit was alleen een pc prive project in het hoge noorden
MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)
Kan alles neer zetten, lullen toch maar uit hun nek
Vraag(voor lol) wat is verschil tussen dit FF-stuur en dan Non-ff-stuur. Wist het niet kon alleen vertellen dat het ff-stuur duurder was
Mijn broer kocht een VooDoo kaart en zette deze in onze Pentium 166MMX van de vobis. Soms werd dan als je een spel startte het scherm zwart en kreeg de monitor geen signaal meer, een redelijk bekend probleem achteraf. Mijn broer d8 dat het pci-slot kapot was, omdat hij het (toevallig
EN IKOp Friday 16 March 2001 19:33 schreef wizzard het volgende:
wat is een mobo (domme vraag maar wilt wel weten ) (idioot duur trouwens die computer maar goed wie ben ik !?
As finishing touch god created the Dutch
Verwijderd
Inderdaad de LG is beter dan iiyama vind ik. Geen irri damplijntjes en een betere voeding...[edit]
ontopic heel erg zelfs
als hij toch wat wil uitgeven voor een monitor koop de LG 795FT (17") heb er zelf ook over zitten na te denken maar ik koos voor iiyama
Help begin nou niet deze discussie. Bij de een (bij mij bv op 3 computers) draait WinME fantastisch. Andere beginnen er niet aan!Op Wednesday 14 March 2001 01:14 schreef HlpDsK het volgende:
WinME
Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW
Verwijderd
Leer JIJ eerst maar eens fatsoenlijk LEESTEKENS te gebruiken voordat je een ander gaat bekritiseren...Op Wednesday 14 March 2001 01:19 schreef imdos het volgende:
Hmmm, lullig voor je oom dat daar je (nieuwe) pc vandaan moet komen
En leer eens typen / nederlands er staan veel fouten in je postings [rebel]
Verwijderd
heb even op de norrod site een soortgelijke pc gemaakt
Cooler HDD Harddisk ? 40.00
Cooler FCPGA / Socket A ? 17.50
FDD Diskette station 3.5~/1.44 ? 45.00
Logitech Pilot+ OEM PS-2 ? 35.00
Samsung Syncmaster 700 IFT 17~ ? 860.00
BTC Multi media keyboard ? 55.00
56K6 E-tech intern Rockwell ? 75.00
Creative SB Live Player 1024 ? 150.00
128Mb SDram PC133 ? 115.00
HDD 40 Gb IDE UDMA 7200 rpm ? 445.00
DVD ROM 12x Speler ? 180.00
ASUS CUV4X-E VIA 694X FCPGA ? 315.00
Microsoft Windows Millenium NL ? 299.00
Microsoft Works Suite 2001 NL ? 179.00
ASUS V7100 Geforce2 MX ? 295.00
Creative Surround FPS1500 ? 180.00
Intel PIII 1GHz FCPGA 133MHz ? 815.00
Behuizing ATX Midi Lownoise ? 185.00
totaal van onderdelen: ? 4,285.50
Zitten een aantal verschilletjes is maar de basis is hetzelfde, Ze zijn dus bijde even duur.
gaat niet
zal wel eigen belang veel voordeel hebben als hij bij vobis pctje pakt(gratis voor hem)
ik kan me anders niet voorstellen tot bedrijven daar kopen
ach ja is ook niet voor mij dus wat maakt het uit
Kan ik me helemaal bij aansluiten....Op Thursday 15 March 2001 13:30 schreef Mastermind het volgende:
Mijn ervaring met Vobis is:
- Onklantvriendelijk
- Geen technische kennis
- Belachelijk duur
- Slechte service
Naast deze argumenten zijn er legio andere argumenten waarom je NIET via PC prive een compu moet regelen....
Bijna altijd kost je dat een deel van je premies voor welke verzekering dan ook, maar als belangrijkste premies voor je pensioen.
Als je het doorekend betaal je minder premie, dat rendeert niet -> dus minder pensioen...
Is al door meerdere bedrijven op deze wijze afgekeurd.. Boeit voor hen niet, maar uiteindelijk betaal je, als werkenmer, de PC 2 of 3 keer terug.
Je hebt op korte termijn natuurlijk wel veel winst doordat je de pc goedkoper haalt.
Tenminste als je dat bij een bedrijf haalt dat goedkoper is... (NIET VOBIS dus)
NIET, ik zei NIET, bij VOBIS een PC halen..
Je betaalt dat dubbel en dwars terug met elke keer dat je er tijd in moet steken om iets te regelen wat door hen fout is gedaan.
Moraal, PC prive-project bij VOBIS
om te janken, wat een bedrijf...
Ugh, ik heb gezegd.
If I agreed with you, we'd both be wrong.
dit bedoelde ik hiermee niet echt te vermelden. ik wou alleen vermelden dat als je een monitor neemt neem dan een LG want dan heb je iniedergeval een goede(en de beste uit dit rijtje).Op vrijdag 16 maart 2001 21:35 schreef RenevdVeen het volgende:
[..]
Inderdaad de LG is beter dan iiyama vind ik. Geen irri damplijntjes en een betere voeding...
ik zelf vind toch Iiyama mooier, alhoewel ik bij de aankoop toch zat te twijfelen tussen de LG 795ft en de Iiyama A702HT.
btw ben nu aan het sparen voor een Sony G500 (21" versie) kan hem gelukkig krijgen voor een prijs van de E500
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
het komt van vobis af welke kantoor boeit niet
ik moet te veel betalen aan wie dan ook
het is toch geld afzetterij of niet dan ???
Verwijderd
Alleen heb ik alles behalve kast,monitor,cd-rom en mobo
Opnieuw gekocht
Verwijderd
En als je ze nodig hebt hebt, proberen ze je ook nog een oor aan te naaien!
Bouw gewoon je eigen pc en je hebt er 10x meer plezier van !!!
Verwijderd
Verwijderd
1) De kwaliteit van de onderdelen is de laatste tijd sterk verbeterd, de laatste tijd worden MSI mobo''s geplaatst (die zijn imo toch behoorlijk goed). Nu worden Asus CU4X mobo''s geplaatst en ik denk dat daar niet veel op aan te merken valt.
2) Het geheugen wisselt per bestelling/filiaal. Ik heb meegemaakt dat er bij ons Infineon, Dana Elec. in de kast lag, maar ook cheapo no-name PC133 geheugen dat je, zelfs op CAS-3, niet of bijna niet hoger kon laten draaien.
3) Zoals al gezegd is, is Vobis inderdaad duur. Dat komt dus door al genoemde reden. Als je dat niet bevalt, koop je toch elders?
4) Bij veel projecten (ook PC-Prive) worden images geïnstalleerd die de bedrijven zelf maken, deze zijn meestal echt kl#te en kunnen inderdaad problemen geven. Niks aan te doen, ga maar klagen bij je eigen bedrijf.
Zo ff my 2 cts. Natuurlijk, ik geef toe dat ik er zelf ook niet koop, maar denk je dat andere winkels zoveel beter zijn? Als je problemen hebt met je PC, is het gewoon altijd een geklooi om daar als leek vanaf te komen.
/me is blij dattie dat zelf allemaal wel kan fixen.
jij werkt daar zeker ook he komt deze aanbieding je zo bekent voor ????Op zondag 18 maart 2001 13:43 schreef mr_2 het volgende:
Je oom moet eens navragen bij de afdeling P&O of hij perse moet kopen bij Vobis. Een folder meesturen betekend niet automatisch dat de PC ook gekocht moet worden bij Vobis.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ach ja zal me ook een worst intreseren wat er ook gebeurd ik heb mijn pc al DUS...
Verwijderd
1. Vobis heeft weinig kennis: Natuurlijk zijn er verkopers(zoals ik
2. Vobis verkoopt alleen rommel: Luister jongens, Vobis is duur, ja. Maar rommel? Dus Geforce2 GTS, Geforce2 ULTRA, SB live 5.1 en Iyama monitoren zijn rommel? Volgens mij is het precies dezelfde shit die ze bij andere winkels verkopen en in systemen stoppen.
3. Vobis is duur: ja...mee eens. Maar je mag toch zelf bepalen waar je koopt?
4. Vobis slechte naam: Zodra een filiaal van Vobis de fout ingaat wordt dat de hele organisatie aangerekend, vreemd omdat bijna elke Vobis zelfstandig ondernemer is en haar eigen beleid en prijzen maakt. Alleen de naam hebben ze gemeen.
Zo, dat is eruit. Ik heb gewoon een tering-hekel aan mensen die zeggen dat iets kut is maarniet zeggen waarom!
Hihi, en waarom zijn nu alle vobissen franchise geworden? Juist, omdat ze vorig jaar weer eens bijna over de kop gingen......>:)Op donderdag 22 maart 2001 17:20 schreef I.R.BaBoon het volgende:
4. Vobis slechte naam: Zodra een filiaal van Vobis de fout ingaat wordt dat de hele organisatie aangerekend, vreemd omdat bijna elke Vobis zelfstandig ondernemer is en haar eigen beleid en prijzen maakt. Alleen de naam hebben ze gemeen.
Verwijderd
Hihi nu kunnen de filiaals dus alles zelf inkopen zodat de kwaliteit omhoog gaat kijk maar naar Vobis Den Bosch met infineon en hyundai geheugen.Op donderdag 22 maart 2001 20:17 schreef dominator het volgende:
[..]
Hihi, en waarom zijn nu alle vobissen franchise geworden? Juist, omdat ze vorig jaar weer eens bijna over de kop gingen......>:)
O ja hiero bij Vobis DB werken trouwens vijf tweakers
Verwijderd
En oh ja, ik denk dat de discussie wel zo''n beetje ten einde loopt hier. Vandaar dat er misschien niet meer zoveel gereageerd word.....
20 piek per tien, daar loop ik dan nog wel een Vobis winkel voor in. Ook mijn printerkabel komt er vandaan. Ben ik nu geen echte tweaker meer, Ha ha
en die verkopers hier op tweakers nou ga voor een andere baan want je zit in de verkeerde winkel
Verwijderd
Je hoeft die Pc toch niet te kopen. Zo simpel is dat!!!
laat dan die post van "wat kinderachtig" achterwegen
meningen mogen gezegt worden wat de mens meegemaakt heeft op het gebied kopen..
kheb er 1 ding es een keer gekocht en dat was het M$ boxen setje de digital 80 ofzo
2 boxies met WooFer, en die zijn nog steeds ok. dus je moet gewoon voor speciale dingen erzijn voor het kopen van een pc raad ik het af.
Verwijderd
VOBIS zuigt echt!!!!!
Verwijderd
Doet me denken aan een tv-serie over pc''s. Hadden ze ook elke week een probleem, kwam dit probleem ook een keer naar voren. Wat de oplossing was? Je raad het nooit.Op woensdag 14 maart 2001 00:14 schreef mvdejong het volgende:
Hadden ze muis en intern modem op dezelfde interrupt zitten
Surft lekker, zolang je maar niets doet
Een externe modem
Ja lekker en die interne dan?
rm -r *
Als ik iets wil kopen en ze hebben het bij Vobis of Dynabyte ga ik daar gewoon heen, en boeit me dus niet echt waar ik me zooi koop... btw. de prijs valt ook wel mee.
Vobis was volgens mij 1 van de eerste met de Logitech Mouseman Optical, deze heb ik daar ook vandaan... ook me 19" Sony komt bij Vobis vandaan
Tis gewoon zo dat hier teveel wannabee-tweakers rondlopen die stoer willen doen dat ze NIET bij Vobis/Dynabyte/Dixons kopen... jongens bij deze... jullie zijn stoer
Trouwens dat kreng was 180,-. Niet goedkoop maar volgens mij ook niet super duur. De Logitech Trackball die draadloos is.
Verwijderd
en goede hardware.
KOOP NOOIT IN EEN COMPUTERWINKEL VOOR LEKEN, ZOALS VOBIS,... (VUL ZELF HET LIJSTJE AAN)
Verwijderd
ben er trouwens vaste klant aangezien mijn ouders het zo''goeie winkel vinden
1) de mensen stinken daar
2) ik had het tsjernobyl virus was ik mijn moederboard voor 5 weken kwijt krijg ik hem terug blijkt dat er nog iets anders geinfecteerd was waardoor mijn moederboard alweer geinfcteerd werd
3)ik had een beetje zitten kutten enzo toen gin me PC kapot moest ik alles daar heen brengen enzo. ik 2 weken PC kwijt kom ik heb die dag ophalen zeggen ze ehhm sorry 1 van onze medewerkers heeft plakband op je windows CD laten "vallen"en nu is ie kapot maar je kijrgt zo snel mogelijk een nieuwe. das dus 4 maanden geleden he!!!!
verder 128 MB ram kost daar 350 piek!!!
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Verwijderd
ook bestwel duur maar ik hoor adt ze daar wel goeie shit hebben
C) geen ergenis van vobis
D) weer wat leuks te doen
E) weer wat leuks te doen
F) zie laatste twee...
G) je hoeft geen geld weg te gooien aan fobies (of krijg je die nou???)
misschien krijgt je oom bij inlevering van bonnetje toch nog z''n belasting voordeel.
of misschien kan een goede boekhouder hier iets mee....(terugave van belastingen)
G
You can either agree with me or be wrong!
Vobis sucks, het is veeeeeeeeeel te duuuuur. Kut hardware, bijna geen losse onderdelen, geen tweakers en overclockers hardware. Ik ben ooit in een Antwerpse vobis geweest en ik ben buiten binnen 10 seconden, zij hadden geen GeForcen, geen ORB''s of andere monstercoolers, geen hoogtoerental harde schijven. Ik koop alleen bij de goedkoopste
en goede hardware.
Uhm.... ik werkt dus zelf ook bij vobis en ik heb nu alweer te vaak gehoort dat we te duur zijn... dat klopt.
beantwoord deze vragen maar es:
1. Welke hardware is dan kut?
2. Verkopen we geen losse onderdelen dan?
3. Sinds wanneer verkopen we geen geforces enzo/monsterkoolers?
4. Goh.... zullen we geen scsi of 7200rpm schijven hebben?
volgens mij ben je zelf een leek aangezien je het goedkoopste koopt
btw... mijn onderstaande systeem komt dus ook van vobis vandaan
OT: Hoe herhaal ik die tekst in een post... je weet wel, met dat quote ervoor...:+
www.compuwinkel.nl
en vobis heb ook zun eigen technische dienst
ze doen wel pcprive
pc prive : is 1x in de 3 jaar !
of je moet niet de complete 5000 gulden hebben uit gegeven
veder is het cuv4x een leuk bordje had eers een asus cusl-2 en heb die toch maar omgruild voor een cuv4x !
inmiddels heb ik een cuv4x-d (d=Dual) heheheh
Na rose e cient spin
Als ik zo even naar de aanwezige hardware op dit moment kijk (ben ook werknemer), dan denk ik dat daar onderdeeltjes liggen die veel <ahum> ''tweakers'' hier toch best wel in hun systeempje willen hebben zoals:
- Maxtor 7200 rpm
- GF1 SDR/DDR
- GF2 MX/GTS
- Hyundai geheugen
- Asus mobo''s
- net nieuw zijn de superstylische kasten
- etc.
Als het niet zo duur was zou ik dit soort dingen ook wel willen kopen, maar juist daarom ga ik ergens anders heen (bijna alleen postorder). Bijna alle bedrijven zijn gewoon duur vind ik zelf.
Bnet pindle#2913
Mycom is een goede winkel ben er zeer tevree mee. kheb daar toen ook mijn pc prive project pc van me vader gekocht die ik toen zelf heb samengesteldOp zondag 25 maart 2001 01:32 schreef 9marnix9 het volgende:
kmijn pa heeft dat bij Mycom
ook bestwel duur maar ik hoor adt ze daar wel goeie shit hebben
btw ik kan niet w88 tot mijn 3 jaar om is want dan mogen we waarschijnlijk weer een nieuwe uitzoeken voor 5000,-
[onontopic]
koop anderz pc bij ALDI :):)
Juist en dat is het hem juist! Al die wanabe-tweakers hier schelden de zaak uit dat het rotzooi is en duur is, maar het is ook geen zaak bedoeld om losse hardware zo goedkoop mogelijk te kopen! Het is meer een samen-met-je-gezin-voor-de-nieuwe-pc-kijken-winkel.Op maandag 26 maart 2001 03:30 schreef Tweaker het volgende:
Vobis is ook niet voor tweakers !
Zo dat was veel typen!
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Antwoorden:Op zondag 25 maart 2001 00:55 schreef 9marnix9 het volgende:
ok ff mijn verhaal over vobis
2) ik had het tsjernobyl virus was ik mijn moederboard voor 5 weken kwijt krijg ik hem terug blijkt dat er nog iets anders geinfecteerd was waardoor mijn moederboard alweer geinfcteerd werd
3)ik had een beetje zitten kutten enzo toen gin me PC kapot moest ik alles daar heen brengen enzo. ik 2 weken PC kwijt kom ik heb die dag ophalen zeggen ze ehhm sorry 1 van onze medewerkers heeft plakband op je windows CD laten "vallen"en nu is ie kapot maar je kijrgt zo snel mogelijk een nieuwe. das dus 4 maanden geleden he!!!!
1) Uhhh. Misschien was je het zelf wel???
2) Ligt niet echt aan de Vobis he?? Kijk dat je een virus hebt ok, maar dan de Vobis schuld ervan geven dat je je pc-tje lang kwijt bent enzow
3) Niet te veel expirementeren. En ja van dat CD-tje is lullig
En dat geheugen kost in DB geloof ik maar 199,- (hyundai)
tssk tssk. weer zo''n fucked up 14jarige. LEES DE HELE TOPIC VOOR DAT JE WAT ZEGT.Op zondag 25 maart 2001 00:19 schreef algabra het volgende:
Vobis sucks, het is veeeeeeeeeel te duuuuur. Kut hardware, bijna geen losse onderdelen, geen tweakers en overclockers hardware. Ik ben ooit in een Antwerpse vobis geweest en ik ben buiten binnen 10 seconden, zij hadden geen GeForcen, geen ORB''s of andere monstercoolers, geen hoogtoerental harde schijven. Ik koop alleen bij de goedkoopste
en goede hardware.
KOOP NOOIT IN EEN COMPUTERWINKEL VOOR LEKEN, ZOALS VOBIS,... (VUL ZELF HET LIJSTJE AAN)
BTW ik werk bij vobis, en het is nu zeker geen rotzooi wat wij verkopen. als jij zegt rotzooi dan is ASUS, Creative, LG, HP, Canon, Lite-on, Plextor, Nvidia, IBM etc. allemaal TROEP? dusss....
* twiekert snapt eigenlijk niet waarom die nog op zulke posts reageert
correctie: 128MB PC133 Dane-Elec. kost 199,-Op zondag 25 maart 2001 00:55 schreef 9marnix9 het volgende:
[..]
edit: the wizz was mij voor
Verwijderd
Ach ja. Laat ze maar lekker lullen.. Van welk filiaal ben jij eigenlijk?? Ik bij Vobis Den BoschOp maandag 26 maart 2001 14:59 schreef twiekert het volgende:
[..]
correctie: 128MB PC133 Dane-Elec. kost 199,-
edit: the wizz was mij voor
Tja ze wilden wel wat veranderen maar niet grote veranderingenOp zondag 25 maart 2001 20:33 schreef gnimmeL_kraD het volgende:
en dat kan dan niet bij vobis... je eigen systeem laten samenstellen?
en vobis heb ook zun eigen technische dienst
zoals mobo want die via mobos voor pentium is niks moet je al de 815e chip hebben die zijn beter
Verwijderd
(werk er gelukkig namelijk niet)
Maar neem in vredesnaam geen Viper II Z200. Dit is een zwaaaaaaar zuigende videokaart!!!!
Of koop meteen een andere (GFII (MX) of Radeon) bij een willekeurige, mogelijk iets goedkopere winkel
We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own
klopt... en na veel kleine dingen veranderd te hebben is er nu veel veranderd en zijn nu dus de pc''tjes goedOp maandag 26 maart 2001 18:34 schreef magical het volgende:
[..]
Tja ze wilden wel wat veranderen maar niet grote veranderingen
zoals mobo want die via mobos voor pentium is niks moet je al de 815e chip hebben die zijn beter
Verwijderd
Mannetje, ik dacht dat ik het meest onvolwassen antwoord al had gehoord, maar in dit geval moet ik toegeven: jij slaat nieuwe dieptes in. "De mensen stinken", het is maar goed dat internet nog geen ruik-functie heeft anders zouden wij naar die "ik-heb-gister-2-BSE-koeien-gebaft-en-ik-poets-mijn-tanden-nooit"geur uit jouw bek ruiken !Op zondag 25 maart 2001 00:55 schreef 9marnix9 het volgende:
Verwijderd
/me denkt dat Smirnoff het niet over windows ME heeftSmirnoff:
Tenslotte, ik heb ME en ben daarop voorgoed afgekeurd. Ik heb dan ook weinig
energie om Vobis via de rechter aan te pakken.
vobis ede. waar de news server staat.Op maandag 26 maart 2001 15:19 schreef TheWizz het volgende:
[..]
Ach ja. Laat ze maar lekker lullen.. Van welk filiaal ben jij eigenlijk?? Ik bij Vobis Den Bosch
amen
Verwijderd
Mooiste kasten
Beste monitoren
Snelste branders
Kewlste videokaarten
Vobis Is Da best!!!