[BC3] Waar moet ik op letten als ik een laptop koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
oeps

had even niet in de gaten dat je 5000 iek te besteden had.

Deze kost 8000...Maar dan heb je ook wat

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Ik wil via een pc-prive project een laptop ''krijgen'', alleen weet ik zo goed als niets van laptops af...

De laptop die ik zoek heb ik het leifst niet al te duur (dus niet de volle F5000,-). Hij hoeft niet ultra draagbaar te zijn (ik hoef hem niet ver te dragen, auto :) ). Graag met 128MB ram (klaar voor toekomst). Ergens rond de 600Mhz. Er MOET een DVD speler in zitten (ook ivm toekomst en preview films).
Ik wil ook een beetje 3D spellen kunnen spelen op die laptop. Hoeft niet met de allerhoogste kwaliteit, als het maar goed speelbaar is.
Graag zou ik ook een goed beeld hebben op die laptop, minimaal 13"?

Ook heb ik atm een voorkeur voor Toshiba laptops, of maakt het niet zoveel uit qua laptops?

En een beetje gelikt mag hij er ook uitzien maar is niet noodzakelijk (leuk extra''tje ;) )

Ik weet dat dit al een redelijk goed beeld geeft van het soort laptop wat ik wil hebben. Maar dat zijn alleen de specs waar hij een beetje aan moet voldoen. Verder weet ik helemaal niets over laptops (heb er volgens mij maar 1 keer heel even achter gezeten).

Dus advies, ervaringen e.d. zijn van harte welkom.
Alvast bedankt voor de moeite.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Waar moet ik op letten als ik een laptop koop?
Of ie het doet :P

Nee, ff serieus, in de Realgamer heeft volgens mij een keer een artikel gestaan, maar dat weet ik niet zeker...

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

Op donderdag 01 maart 2001 21:56 schreef zork het volgende:

[..]

Of ie het doet :P

Nee, ff serieus, in de Realgamer heeft volgens mij een keer een artikel gestaan, maar dat weet ik niet zeker...
Ik ben naar hun website geweest en ik vind daar niets over een laptop. En ik heb ook geen abo op Realgamer dus ik kan het ook niet nazoeken...

* Excru aait HAL

Verwijderd

http://www.pronote.nl

Niet een test, maar ze hebben wel veel laptops tegen scherpe prijzen. Je kan dus zelf vergelijken.

Succes met de aankoop

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik vind de laptops van topline wel aardig geprijst bij alternate. Heb alleen geen flauw idee of ze ook goed zijn.. Weet iemand daar toevallig meer van??

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Powerbook G4 Ti

500mhz, 256mb, 15.2" scherm, infarood, 2* USB, Firewire, DVD, 10/100 mbit NIC.
Vergeleken met de top van de PC (Sony vaio oid) is deze veel sneller.
Uit tests is gebleken dat deze laptop een P4 1.5 ghz verslaat.
En de accu gaat 2* zo lang mee als een pc laptop

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
heb idd al gehoord dat de Toshiba''s zeer goed zijn, ''kan wel zeggen GEEN compaq want die kennen nogal wat problemen, verder de autonomie van de accu (tenzij je hem altijd gaat inpluggen met een adapter)
verder voor games zou ik een geforce2go nemen, maar ''k weet eigenlijk niet of ze da er al in steken/duur is, meestal zijn de standaard videokaartjes op 3D vlak ronduit slecht :(
als je dit allemaal wilt, incl 128mb ram, DVD en een deftige proc en hd zal je wel al dich bij de 5000 zijn denk ik (of erover)

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

Op donderdag 01 maart 2001 22:28 schreef thedolf het volgende:
oeps

had even niet in de gaten dat je 5000 iek te besteden had.

Deze kost 8000...Maar dan heb je ook wat
Eh, ja. Ik zag 15" en ik dacht: "auw, beurs.." ;)

* Excru aait HAL

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

Op donderdag 01 maart 2001 22:30 schreef catfish het volgende:
heb idd al gehoord dat de Toshiba''s zeer goed zijn, ''kan wel zeggen GEEN compaq want die kennen nogal wat problemen, verder de autonomie van de accu (tenzij je hem altijd gaat inpluggen met een adapter)
verder voor games zou ik een geforce2go nemen, maar ''k weet eigenlijk niet of ze da er al in steken/duur is, meestal zijn de standaard videokaartjes op 3D vlak ronduit slecht :(
als je dit allemaal wilt, incl 128mb ram, DVD en een deftige proc en hd zal je wel al dich bij de 5000 zijn denk ik (of erover)
3D hoeft niet perse, het is een leuke extra.

En de proc hoeft niet echt deftig te zijn, 600Mhz zijn veel van de laptops tegenwoordig.

* Excru aait HAL

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:20

Opa

Nu Multifocaal!

Keb er Hier een die wèl de volle 5000 kost.

Ik ben bang dat je met deze eisen niet veel billiger uit bent. (128 MB, 13,3", DVD enz).

Ik kom op 4992,05 na:
1x128 MB
10 GB disk
8xdvd
internal combo 10/100+modem.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Maar ja, dan is de 8000 wel vele malen lekkerder en niet zo gek veel duurder:

5349.05 met:
700 MHz standaard, 128 MB standaard, 10 GB standaard, 16MB video ipv 8, 8xdvd en de netwerkkaart.

Heb je de 815 chipset, 1400x1050 resolutie en een echte IEEE1394 poort

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Je kan in de meeste laptops toch een x-tra battery pack doen dacht ik.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Dell Inpirion 4000.
Ga naar www.dell.nl en configureer op maat je pc. je kan dan afwegingen maken m.b.t alle componenten.
Zelf heb ik voor diverse mensen in de afgelopen tijd vijf laptops hier besteld.
voor rond de 5000 mille heb je een super scherm (14,1 inch, XGA). 600/700 MHZ. 128 MB. DVD. 16mb videocard (aanbevolen voor DVD), intern modem analoog. Gekleurde polssteunen (vijf) kleuren als gadget. perfecte laptop voor scherpe prijs direct aan huis bezorgd, geen geneuzel in de winkel.
Check de site regelmatig op aanbiedeing (gratis upgrade 64MB) en sla toe.
Succes. Wim

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

Bedankt voor de info.

Maar kan iemand mij een beetje uitleggen wat het verschil is tussen de verschillende beeldschermen van laptops? Zover ik weet is tft het beste voor laptops, maar heb je daar weer verschillen in. Hebben jullie daar ook een paar tips over?

* Excru aait HAL

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op vrijdag 02 maart 2001 19:38 schreef Excrusiator het volgende:
Bedankt voor de info.

Maar kan iemand mij een beetje uitleggen wat het verschil is tussen de verschillende beeldschermen van laptops? Zover ik weet is tft het beste voor laptops, maar heb je daar weer verschillen in. Hebben jullie daar ook een paar tips over?
Je hebt eigenlijk twee typen:
DSTN: Billig, kleine kijkhoek (voordeel tegen inkijk van buurman in vliegtuig), minder scherp.
TFT: Duurder maar superieur. Grotere kijkhoek en scherper beeld. Ook beter contrast.
14,1" komt min of meer overeen met 15" CRT, dus een resolutie van 1024x768 is het comfortabelst en op de meeste 14.1" modellen standaard.
Over die Dell aanbieding van 64 MB gratis: is natuurlijk leuk, maar het is ook een prima manier om je twee(!) DIMM slots helemaal vol te proppen, daarbij een soepele upgrade uitsluitend. Beter is het om meteen 1x128 MB er in te douwen en een DIMM bank laten doortochten tot DIMMS evt goedkoper worden. Extra DIMMS moet je sowieso elders kopen, zie pricewatch.
Dus bij nader inzien moet je toch voor die aanbieding gaan, 1 van de 64 MB modules verpatsen en elders (Micron of zo) een 128 MB module er bij kopen.
Er gaan SODIMMs in een Dell (Small Outline DIMMS). ANdere laptops willen nog wel eens eigen geheugenstandaarden hebben of de banken onder het toetsenbord (Toshiba). Bij de Dell Inspiron haal je gewoon een klepje los onderop.

• CrazyA
  • Laatst online: 18-07 12:28
Als je bewegende beelden belangrijk vind moet je heel erg oppassen. De ''goedkope'' lepkleppen hebben van die nalichtende schermpjes, en da''s niet fijn (zeker niet bij UT e.d.).
De accu is erg belangrijk. Hoe mooi die laptop ook is, als ''ie na 15 minuten al weer leeg is heb je er ook niks aan.
Vraag altijd verkopers de oren van de kop >:) , en het liefst in 5 verschillende winkels. En dan ook nog eens het liefst over dezelfde machine.

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 15:21 schreef victorvo het volgende:

[..]

Je hebt eigenlijk twee typen:
DSTN: Billig, kleine kijkhoek (voordeel tegen inkijk van buurman in vliegtuig), minder scherp.
TFT: Duurder maar superieur. Grotere kijkhoek en scherper beeld. Ook beter contrast.
14,1" komt min of meer overeen met 15" CRT, dus een resolutie van 1024x768 is het comfortabelst en op de meeste 14.1" modellen standaard.
Over die Dell aanbieding van 64 MB gratis: is natuurlijk leuk, maar het is ook een prima manier om je twee(!) DIMM slots helemaal vol te proppen, daarbij een soepele upgrade uitsluitend. Beter is het om meteen 1x128 MB er in te douwen en een DIMM bank laten doortochten tot DIMMS evt goedkoper worden. Extra DIMMS moet je sowieso elders kopen, zie pricewatch.
Dus bij nader inzien moet je toch voor die aanbieding gaan, 1 van de 64 MB modules verpatsen en elders (Micron of zo) een 128 MB module er bij kopen.
Er gaan SODIMMs in een Dell (Small Outline DIMMS). ANdere laptops willen nog wel eens eigen geheugenstandaarden hebben of de banken onder het toetsenbord (Toshiba). Bij de Dell Inspiron haal je gewoon een klepje los onderop.
Bij Dell kan je zonder meer prijs voor 1x128 Mb kiezen als je liever geen 2x64 MB hebt.
Overigens is er op hun site ook uitgebreide info over de diverse schermen. Gewoon even door de site klikken.

• GeenHackman
  • Laatst online: 21-07 21:19
TFT scherm liefst een beetje groot.
Wil je wat kunnen aansluiten: Satellite PRO
Wil je DVD: gewoon Sattelite.
Heb ervaring met PIII 450 Toshie met DVD en dat loopt echt prima... (geluid is natuurlijk wel een beetje simpel...
Is nu END OF LIVE, maar dat maakt ''m wel goedkoper als je ''m nog kan vinden..

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
1 tip: koop in iedergeval geen compaq presario; de service van compaq is hierbij zeer slecht en probeer maar eens windows 2000 of linux aan de praat te krijgen...
dat is een hel ! niet doen dus !

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

Bedankt voor de lekker duidelijke antwoorden. :)

Nu heb ik nog twee vraagjes over:
1) Ik zal hem zo vaak mogelijk in een stopcontact steken om de batterij te sparen. Maar toch is een accu die een beetje levensduur heeft wel belangrijk. Waar zal ik dan op moeten letten?

2) Op de dell website zag ik een speciale rugzak voor een laptop. Ik vind het nogal handig uitzien maar is het ook handiger vergeleken met een normale tas voor een laptop? (Dit omdat die rugzak flink wat duurder is)
http://www.euro.dell.com/countries/frames/uk/enu/bsd/products/choose/browse_gen_mobile-ccru_inspn.htm

* Excru aait HAL

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 22:39 schreef Hellfire het volgende:
Ik vind de laptops van topline wel aardig geprijst bij alternate. Heb alleen geen flauw idee of ze ook goed zijn.. Weet iemand daar toevallig meer van??
Jazeker! Die schaffen we op mijn werk altijd aan als de klantjes een lappie willen hebben. Idd leuke laps voor een scherp prijsje. Zijn ook goed stevig, mooi beeld, goed geluid en makkelijk te installeren.
Toppie dingen vind ik het zelf.

Zag ook dat ze ze bij Informatique hadden, dus dan kan je ook nog prijzen vergelijken.

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 21:06 schreef Excrusiator het volgende:
Bedankt voor de lekker duidelijke antwoorden. :)

Nu heb ik nog twee vraagjes over:
1) Ik zal hem zo vaak mogelijk in een stopcontact steken om de batterij te sparen. Maar toch is een accu die een beetje levensduur heeft wel belangrijk. Waar zal ik dan op moeten letten?

2) Op de dell website zag ik een speciale rugzak voor een laptop. Ik vind het nogal handig uitzien maar is het ook handiger vergeleken met een normale tas voor een laptop? (Dit omdat die rugzak flink wat duurder is)
http://www.euro.dell.com/countries/frames/uk/enu/bsd/products/choose/browse_gen_mobile-ccru_inspn.htm
Praktijk ervaring met Dell Inspiron 4000 leert dat op een volledig geladen )Li-ion) batterij je ongeveer 3 uur op batterijen kan werken. Afhankelijk van hoeveel Pc-card (stroomvreters) je erin steekt. Dit batterij type heeft geen last van geheugen effect, dus steeds volgooien als je een stopcontact ziet.
Hoe je de laptop wil dragen is persoonlijk. Ik vind een rugzak niet handig voor mijn gebruik en geef de voorkeur aan Targus tassen met Toploading (ja ze verzinnen wat!) en een ruim bergvak voor adapter ed.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op maandag 05 maart 2001 21:06 schreef Excrusiator het volgende:

twee vraagjes:
1) accu.
2) rugzak
1. je moet dus een LiIon accu hebben. Ik doe met een Inspiron 3800 Celly500 met Xircom Realport minimaal 3 uur met een accu. (normale office praktijken enzo). Inderdaad altijd inpluggen als het kan. Ik plug hem ook op vliegvelden in. :)

2. Is m.i. de meerprijs niet waard. Als de canvas schoudertas gratis is, prima. Anders regel je zelf voor minder een schoudertas of rugzak. Ik heb jarenlang een rugzak gedragen voor andere spullen maar ik heb gewoon de canvas schoudertas van Dell. Kan je hoog in je zij dragen en laag op je heupen.

Bovendien zie ik nu weer je eerste post: "ik hoef hem niet ver te dragen, auto.."

Nog ff dit: Let op bij Dell wat betreft prijzen. Vaak is het instap model duurder dan het modelletje hoger als je daar geheugen, grotere schijven en dergelijke in gaat stoppen. De snellere processor heeft soms net wel die 10 GB schijf.
Let ook op mijn twee voorbeelden van donderdag. Ook liefst telefonisch bestellen en proberen er nog een extraatje uit te slepen. Tegen het einde van de maand bellen schijnt ook te helpen. De verkopers werken deels op commissiebasis en ze hebben bepaalde corrigerende bevoegdheden, if u catch my drift.

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

Op maandag 05 maart 2001 21:54 schreef wjck het volgende:

[..]

Praktijk ervaring met Dell Inspiron 4000 leert dat op een volledig geladen )Li-ion) batterij je ongeveer 3 uur op batterijen kan werken. Afhankelijk van hoeveel Pc-card (stroomvreters) je erin steekt. Dit batterij type heeft geen last van geheugen effect, dus steeds volgooien als je een stopcontact ziet.
Hoe je de laptop wil dragen is persoonlijk. Ik vind een rugzak niet handig voor mijn gebruik en geef de voorkeur aan Targus tassen met Toploading (ja ze verzinnen wat!) en een ruim bergvak voor adapter ed.
Wat is dat gebruik van jouw precies dan?

* Excru aait HAL

Verwijderd

Als je een behoorlijk goede laptop wil voor niet teveel geld kan je ook naar een Acer gaan kijken. Ook zijn de multimedia functies geiniger dan bij veel andere laptops. Ze zijn verhoudingsgewijs goedkoop.
Zeker vergeleken met IBM en Toshiba, die richten zich nl. puur op de zakelijke markt. Als je er linux op wilt draaien kan je het beste een toshiba nemen.

Verwijderd

Kheb zelf een topline en ben daar best tevreden over, de prijs kwaliteit verhouding is goed. Het enige nadeel is de baterij, die is kut. Dus als je veel zonder stekker wil werken geen topline nemen.

Verwijderd

Gezien je budget ga voor een Toshiba of Dell Inspiron. Hou er ook rekening mee hoelang je op accu moet werken, koop zeker LiIon.
Ik beheer 15 Compaq notebooks, paar Dells en wat Toshiba. De laatste twee zijn beter. Bespaar niet op een tas,toploaders zijn het handigst onderweg, notebooks zijn kwetsbaar en vooral de bovenkant. Neem vooral drie jaar garantie. Ik gebruik zelf nu een Dell Lattitude PIII 650, 256 Mb en 20 Gb. Al mijn vijfde notebook ofzo en zeker tot nog toe de beste.

• kwaakeend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:13

kwaakeend

Stadseend neemt snelgracht

Ik weet zelf niet zo veel van die dingen (heb er nu P100-tje in bruikleen ivm verblijf in S''pore :7), maar hoe zit het iha met toetsenbord (en extra toetsen) en muisje (micro-joystick / aaischermpje)? Iemand ervaring / hints / tips?

O ja, als je tijd / gelegenheid hebt: prijzen liggen hier lager..

Verwijderd

PC-tijdschriften testen regelmatig notebooks in vergelijkende tests. Loop eens naar de Ako of de Bruna of de bibliotheek.

PC-magazine (ZDnet) had September 2000 een vergelijkende tests van zo''n 15 notebooks, en raadde de Maxdata Vision 340c van 4000 piek aan. De Dell Inspiron en Gateway Solo scoorden net zo goed maar waren beiden duizend duurder. Helaas is deze test alweer bijna een jaar oud...

Verwijderd

Kijk ook eens naar MAXDATA. Uitstekend spul van Duitse fabrikant. Krijg je ook nog 3 jaar garantie. www.maxdata.nl of www.pcvergelijk.com/shop

• BucWild
  • Laatst online: 07-06 07:27
Zeker 1 met TV-out nemen, voor de DVD. Bovendien als je onder de NLG 5000,- moet blijven, gaat het al richting de Celeron kant. Toshiba heeft een leuke Celeron machine met DVD. ;)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:31
voor een laptop is een celeron meer dan genoeg. ik heb er zelf ook een [no-name... ja het bestaat ook bij laptops] gewoon een met een celly600 ofzow. meer mag natuurlijk ook. dvd speler is leuk natuurlijk. tv-out hebben ze ongeveer allemaal en is onmisbaar. NOOIT een laptop zonder tv-out kopen.... is echt kickuh. films kijken op de tv met je noteboekje. li-ion accu is een must.

128mb is leuk. als je goedkoop 192 of 256 kan krijgen zeker doen. [ik had er 128 bij voor 155,-]

let vooral op dingen die niet upgradable zijn [cpu, vidkaart] harddisks en cd-roms zijn wel te vervangen als er iets nieuws uitkomt. intern netwerk is ook leuk. ik word gek van dat pcmcia ding dat ik overal mee breng en stroom vreet.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Standaard laptop tassen zijn fucked up. Ik heb er zo''n Targus ofzo tas bij gekregen. Supersterk, goede bescherming voor mijn laptoppie, maar verder lelijk, log en zwaar.
Rugtasje is inderdaad erg handig. Zoek eens een goedkoper merk en test ze in de winkel op stevigheid en waterdichtheid enzo.
Toshiba als advies voor laptop. Alle redenen zijn al genoemd. Verder moet je Fujitsu Siemens vermijden. Wat een BAGGER KLOTE DINGEN. Niet kopen dus. De mijne werd gelukkig gejat :( ... Maar verder heeft iedereen hier zware problemen met die krengen.
Succes!

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

In ieder geval geen Topline kopen. Service is beneden alle peil en we moeten ook twijfelen aan de kwaliteit van deze laptop want de serviceafdeling is overbelast.

• -NJ-
  • Laatst online: 25-12-2025
probeer of je hem werkend mag zien voor je het koopt, ik zit met 2 dode pixels (12" TFT)in mn dell inspirion 3200 - als je zoiets van te voren weet kun je nog een andere kiezen !

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Hier op stage moest ik pas ook een laptop kopen voor een inkoper hier. Ben toen wat aan het zoeken geweest, en de beste prijs/kwaliteit laptop die ik kon vinden was een Gericom. Let wel op het is een duitse site, er bestaat wel een www.gericom.nl maar heeft volgens mij niks te maken met de Gericom van deze laptop.

Hij ligt in iig in je prijsklasse.

Gericom Commander
Intel PIII 1000 Mhz
14,1" TFT
256 MB Ram
20 GB
DVD
Lion Accu
Windows ME

Prijs in Guldens incl BTW : 4724,35

Bron : http://www.gericom.com/cfml/frame.cfm?page=store&user=factory_outlet&kategorie=notebooks&artnr=13901

Verwijderd

Let vooral op de features die je denkt nodig te hebben.
Als je bijvoorbeeld een NB koopt zonder floppydrive , moet je die er later alsnog bij kopen enzovoorts.
Dat gaat uiteindelijk in de papieren lopen en je moet dan al die shit ook nog eens meeslepen.
Ook is een dockingstation-optie niet verkeerd , hiermee kun je je NB aan je PC en aan andere randapparatuur koppelen.

Verwijderd

Die Fujitsu-Siemens inderdaad vermijden. k heb er een van school, en valt bijna uit elkaar. Niet echt koffie- en val-bestendig.
Verder vragen of je accu''s kunt verwisselen zonder dat ie gelijk uitvalt. Je hebt laptops waarbij je de accu eruit kunt trekken, even 10 of 20 seconden zonder accu/stroom, en dan de extra accu/batterij erin.

Verder kun je nog kijken of je een touchpad of zo''n bobbeltje/pookje hebt als interne ps2-muis.

Harddisk minimaal 6GB (win2000 is ideaal voor laptops vanwege hibernate etc) en mem minstens 128MB als enkele module (zodat je er nog een kunt bijplaatsen)

Verwijderd

JONGESN
hij vraagt waar die op moet letten alsie een lappie koopt en toch niet specifiek om merken....:?

1. Check altijd de prijs van accesories..Batterypacks,cdroms,etc etc
2. Warranty (internationaal of niet en vervangingsservice)
3. Dooie Punten op je LCD TFT scherm (als je bij thuiskomst minder dan 6 punten ontdekt kan je hem vaak niet meer ruilen , 6 = wereldmaximum)
4. Check de warmteafvoer (via waar eruit)
5. Check de levensduur van de battery(poweruse en geen standby use)
6. Check de Speaker
7. Check wat voor ram die gebruikt(standaard notebookram of speciale ram)
8. Check Ir poort als die heeft( 4 op de 10 ir poorten doen het niet in SOny''s)
9. Check of je makkelijk de OS kan wisselen en ook drivers voor bestaan
Dat was het wel zo''n beetje

Verwijderd

Neem in ieder geval een TFT-scherm. Met zo''n goedkoper DSTN-scherm is het niet lekker werken. Binnen een uur koppijn |:(

Verwijderd

merkloze laptops bestaan bijna niet, vanwege integratie van componenten, en de service.

Dus je moet wel degelijk naar merken kijken, maar dit is niet het belangrijkste waar je op moet letten.
Pagina: 1